Visa din high pivot med idler pulley stigcykel!

aribr

Aktiv medlem
Hade varit sjukt najs att ha en 127mm slag med 210x50 (är ju specad med 210x55 för 140 slag) luftdämpare med lätt kompressionstune, så byter man länkage och på med coil så är den plötsligt 150-160mm
Jag har köpt en Deviate och kommer köra 140/140 hemma och 160/140 när jag hittar roligare terräng. Tror att det är en fin allround lösning. Pratade lite med Ben om nya länkaget, som kortar reach en liten aning och gör cykeln lite mera slack också. Om jag skulle gå "full enduro" är nya länkaget nog inte dumt.

Senast ändrad:

jlehtinen

Aktiv medlem
Hade varit sjukt najs att ha en 127mm slag med 210x50 (är ju specad med 210x55 för 140 slag) luftdämpare med lätt kompressionstune, så byter man länkage och på med coil så är den plötsligt 150-160mm
Har hört från Deviate killarna att dom har kört Highlandern med 210x50 dämppare, alltså med standard länkage. ;-)

Egil

Aktiv medlem
Jomper- Druidens 130 käns ju mer som 50 när man trampar eller 200 när man kör utför.. ;)
Erik h- Tycker inte den extra tissan förstör mer än vad den tillför. sen har jag ju nuförtin 690 POE så det mesta känns väldigt direkt.

Tissan sitter på en 12mm genomgående aluaxel, flexar inte als som det gjorde med orginal M6 som där var på balfan, den gick dessutom av titt som tätt så böt till en M8 och då flexar istället aluplattan den sitter i men samma sak där den tillför mer än den förstör.
Ni är båda varmt välkommna att testa druiden :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer