Visa din ibis

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din ibis

jofahjalm

Aktiv medlem
Visa din ibis
Utsökt!

Men jag har hört att dom är lite sköra. Peppar för ett ordentligt rambrott. Kan du tänka dig att casea flobbandroppet för happy?

Crossmax

Aktiv medlem
Visa din ibis
jofahjalm sa:
Utsökt!

Men jag har hört att dom är lite sköra. Peppar för ett ordentligt rambrott. Kan du tänka dig att casea flobbandroppet för happy?
Hade det bara varit ramen jag riskerade så hade jag ställt upp!

Har det varit många rambrott eller? Har inte själv sett mer än något enstaka sadelstagsbrott postat på mtbr.

jekyll

Medlem
Visa din ibis
”There’s a light at the end of the tunnel”

81BE82A2-CE11-41F3-B4C0-6A1412938DF4.jpeg

4 ggr uppför Söderåsen idag.
Bara för att kunna köra ner förstås. Magisk vackert i bokskogen.

Nypåmtb

Aktiv medlem
Visa din ibis
marr sa:
Nypåmtb sa:
marr sa:
Nypåmtb sa:
Premiär på Vallåsen med nyköpta besten regnigt, blött och alldeles underbart :)
Vallåsen, regnigt, du var inte där idag va?
Var där i torsdags.
Ok :)
Kan tänka mig att det är ännu roligare när det är fint väder :). Bike Park gav mersmak!

Att gå från en gammal Nerve till en HD4:an med factory 36 gaffel och X2 an bak känns nästan fusk - och lite som en annan sport.

marr

Moderator
Forumvärd
Visa din ibis
Nypåmtb sa:
marr sa:
Nypåmtb sa:
marr sa:
Nypåmtb sa:
Var där i torsdags.
Kan tänka mig att det är ännu roligare när det är fint väder :). Bike Park gav mersmak!

Att gå från en gammal Nerve till en HD4:an med factory 36 gaffel och X2 an bak känns nästan fusk - och lite som en annan sport.
Ser ut som en gammal teamhoj, köpt av Hans gissar jag. Fin sak :D

Nypåmtb

Aktiv medlem
Visa din ibis
marr sa:
Nypåmtb sa:
marr sa:
Nypåmtb sa:
marr sa:
Nypåmtb sa:
Var där i torsdags.

Ser ut som en gammal teamhoj, köpt av Hans gissar jag. Fin sak :D
Teamhoj vet jag inte men mkt riktigt köpt av Hans :)

DennisK

Medlem
Visa din ibis
Första generationens Ripley på grönbete i Innsbruck Bike Park (Muttereralm).
Nästa gång ska jag inte bara köra dropperposten i lägsta läget utan sänka sadelstolpen max i ramen; det blev onödigt spännande ett par gånger... Kul var det hursomhelst! :)

Sen kanske man borde ha fullface och lite mer skydd...

Bilagor

Raggamuffin

Aktiv medlem
Visa din ibis
Plockar ner, undersöker, kontrollerar, byter det som behövs, rengör det andra, nytt fett och ihop med skrotet. + underben på gaffeln.

Bussningarna ser bra ut men rengöring var inte fel, letat sig in lite smuts. Kullagerna i övre alu länken var ok, klarar nog 100 mil till men då är det nog dags tror jag. Gick runt lätt men liten känsla av knack när man snurrar. Tror man kommer långt på att lossa och snurra dem helt några varv.
Bakre infästningen i bågen som dämparen sitter i rör sig inte så smutt tycker jag, nu är det ingen stor rörelse där å andra sidan.

SalkinL

Aktiv medlem
Visa din ibis
Raggamuffin sa:
Plockar ner, undersöker, kontrollerar, byter det som behövs, rengör det andra, nytt fett och ihop med skrotet. + underben på gaffeln.

Bussningarna ser bra ut men rengöring var inte fel, letat sig in lite smuts. Kullagerna i övre alu länken var ok, klarar nog 100 mil till men då är det nog dags tror jag. Gick runt lätt men liten känsla av knack när man snurrar. Tror man kommer långt på att lossa och snurra dem helt några varv.
Bakre infästningen i bågen som dämparen sitter i rör sig inte så smutt tycker jag, nu är det ingen stor rörelse där å andra sidan.
Om du skruvar ihop alla länkar och baktriangel, hur känns det att röra svingen då? Trögt eller lätt?

SalkinL

Aktiv medlem
Visa din ibis
Raggamuffin sa:
Den går lätt förutom bakre fästena på U:et för dämparen. Den har rätt tight passform bara när man ska glida på den.
Hur "lätt"? ;)
När jag hade isär mitt tyckte jag det gick väldigt trögt. Kändes som det krävdes kilovis med kraft för att få svingen att röra sig. Funderar på hur mycket det bidrar till känslan av att cykeln är icke-plush.
Minns att jag kände på dom svarta hylsorna i övre delen, dom gick inte att snurra alls med fingrarna.

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer