Visa din ibis

Visa din ibis
marmot skrev:
-------------------------------------------------------
> Klavikel skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Mkt snygga hojar här nu ;0)
> > Hur gick för dig marmot, har du slagit till
> på
> > en HD3 ännu?
> > Mailade med CC i Karlstad förra veckan och då
> > var det ca. 12 veckor beräknad väntetid.
>
> Jag köpte en Commencal Meta AM V4 istället :)

Gött, bra det ;0)
Jävligt snygga ram och färger de fått till med 4:an
Förbannat bra och prisvärt med deras egna 1x10-lösning också!

Visa din ibis
Lemonride skrev:
> En liten teaser :)

Hur går det? Fått ihop bygget än? Och var är byggtråden?

Visa din ibis
Händer för lite i den här tråden...

Senaste uppdateringen: Revelation RCT; Carbon-Ti framnav och XTR-vevar. Vikt 10,6 kg, lättare än så här kommer den inte bli (snarare tyngre när en dropper så småningom installeras). Hoppas bilderna funkar...

ZPZRvcBt3q1ispzuHbxjjNBD8xzxrWxb4zdKVF9HNWw=w2076-h1556-no

0of90i0RKd5-_o04MBd3wgrhlUe693-Ch9QZjfF46Z8=w1168-h1556-no

Visa din ibis
Haft denna skönhet en vecka nu.. Sjukt nöjd med den! Verkligen den ultimata mountainbike. Grymt bra på allt :)

IMG_5402.JPG

Senast ändrad:
Visa din ibis
geir skrev:
> Haft denna skönhet en vecka nu.. Sjukt nöjd med
> den! Verkligen den ultimata mountainbike. Grymt
> bra på allt :)
>

Fotad från fel sida! Åtgärdas snarast med fler bilder ;)

Visa din ibis
> Fotad från fel sida! Åtgärdas snarast med fler
> bilder ;)

Hehe :) Jag väntade på den. Vevarmarna står helt fel också. Ska försöka hinna med några fler bilder från rätt sida, men just nu är det cykla som gäller och det är ju mörkt hela tiden..

Visa din ibis
matz 1 skrev:
> geir: Vad fick du ge för den skönheten?

Jag har haft väldigt tur med bra priser på delarna, samt även rabatt på ramen. Totalt har den kostat mig ca 45.000:- Skulle jag betalat fullpris på allt skulle jag nog behövt lägga på 20-30 till.

Ca-ord.priser:
Ram ligger på 28000
Gaffel 9000
Hjulen 20000 (nypris.. Jag har köpt begagnat, fast de är så gott som nya ;)
Sadelstolpe 3500
Styre 1500
Styrstam 1000
Bromsar 1200
Sadel 1000
Däck 1200
= Ca 66400:- Då har jag inte räknat med alla smågrejer som kommer i tillägg. Handtag, bromsadapters, kassett, kedja, ramskydd, mm

Senast ändrad:
Visa din ibis
Fantastisk hoj! Snygg och så najs att cykla på.. DW länkaget är magiskt skönt.. Kollar man på bilderna på den vita mojo sl:n här ovanför (som ff är bland de snyggaste ramarna på marknaden enligt mitt tycke) så tror jag att HD3an kommer stå sej länge utseendemässigt..

Visa din ibis
geir skrev:
> Efter önskemål.. Bilder från andra sidan, samt
> lite detaljer.

Snygg! Smart komponerad också!

Visa din ibis
Crossmax skrev:
>
> Snygg! Smart komponerad också!

Tack! Det känns väldigt rätt för mig. Jag cyklar 90% stig och 10% DH med den. Skönt att ha en hoj som funkar utmärkt till båda. Väldigt fast och fin när den måste vara det samtidigt mjuk och följsam när den behöver vara det :)

Testade några DH-spår i Oslo i helgen och det var extremt roligt. Den är väldigt precis och lätt att hantera.

Skrmavbild2015-10-26kl.09.49.15.png

Ingen bra bild, men en väldigt rolig tur ;)

Visa din ibis
geir skrev:
> Efter önskemål.. Bilder från andra sidan, samt
> lite detaljer.
>

Dreggel! Fint bygge, helt klart med på listan av dröm-hojar jag aldrig kommer att ha råd till :/

Visa din ibis
Upptäckte att jag glömt lägga upp bild på årets skogsmaskin :) Ripley XTR 1 med Ibis 928-hjul och Maxxis Ardent gummin. Bytt ut sänkstolpen och ibis styrstammen mot lätta Aerozine-prylar.

Nöjd?! ABSOLUT!!

Bilagor

• DSC_0261.JPG
    DSC_0261.JPG
    150.6 KB · Besök: 142
Visa din ibis
geir skrev:

> Testade några DH-spår i Oslo i helgen och det
> var extremt roligt. Den är väldigt precis och
> lätt att hantera.
>
>
> Ingen bra bild, men en väldigt rolig tur ;)

What!?! Svenska (norska?) Ibisklubben ute på sektionsträning? Lika många HD3:or på en bild som jag sett live hitills i år inklusive min egen..

Skulle jag ha en 29" så hade det blitt en Ripley, snygg jonne KONAmi

Visa din ibis
Evileas skrev:
>
> What!?! Svenska (norska?) Ibisklubben ute på
> sektionsträning? Lika många HD3:or på en bild
> som jag sett live hitills i år inklusive min
> egen..
>

Haha :) Nära. Det är två franskmän och en norsk på den bilden sen en svensk som tog bilden, men han kör Canyon. Vi bor alla i Karlstad. Nära till Norge ;)

Sen att importören för ibis (Cyclecomponents) ligger i Karlstad hjälper ju på lite när det gäller val av cykel ;)

Visa din ibis
Oooh.. Snyggt!

Kan bli en ibis till i framtiden =P

Fast, är ramen samma eller? Ser förvirrande lika ut. Inte mkt till "nyhet" om de bara bytt gaffel och däck.

Visa din ibis
Ramen är inte identisk med HD3an. Mojo 3 har 130 mm slag mot HD3ans 150, Boost-sving, lättare med nästan 1 lbs (dvs typ 400 gram). Däremot är geometrin väldigt snarlik.

Visa din ibis
Crossmax sa:
Ramen är inte identisk med HD3an. Mojo 3 har 130 mm slag mot HD3ans 150, Boost-sving, lättare med nästan 1 lbs (dvs typ 400 gram). Däremot är geometrin väldigt snarlik.

Och folk klagar på boost... vad får vi istället? Bättre produkt som både är praktisk och lättare. :)

Kedjestag på 425mm också, det är brutalt lite för DW-link. Boost for the win?

Senast ändrad:
Visa din ibis
BjornR sa:
Och folk klagar på boost... vad får vi istället? Bättre produkt som både är praktisk och lättare. :)

Kedjestag på 425mm också, det är brutalt lite för DW-link. Boost for the win?

Kanske för att de flesta tillverkare ändå slött väljer att köra kedjestag på 435-450mm och hjul med 24-28 ekrar.

Men jag kan inte annat än tycka att den här Mojon ser sjukt fin ut, trots boost. Geometri vs slaglängd och vikt ser väldigt väl avvägt och kul ut, oavsett om man väljer plus eller vanliga däck. Om jag någonsin skulle köpa en dedikerad stigcykel skulle den här ligga sjukt bra till.

Visa din ibis
Det är nåt med den där Mojo 3:an som får det att gå igång inom mej.. Sjukt snygg måste jag säga och kanske riktigt bra som stigraket.. Upplever ju min HD3a som "lite för krallig" för det jag oftast sysslar med, stigcykling i Bohuslän. 741 fälgar lever jag dock helst utan, de var inte nåt för mej..

Visa din ibis
Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att nästa cykel skulle bli en Knolly Endorphin, men jag tror att jag ändrade mig...

...fast min HDR lär hålla många sköna år till, så det lär väl hinna komma minst tre nya navstandarder och sju hjulstorlekar innan dess :P

Visa din ibis
theBrand sa:
Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att nästa cykel skulle bli en Knolly Endorphin, men jag tror att jag ändrade mig...

...fast min HDR lär hålla många sköna år till, så det lär väl hinna komma minst tre nya navstandarder och sju hjulstorlekar innan dess :P

Varför välja? Du är ju ingenjör, du borde tjäna massor med flis:-) köp båda NU.

Visa din ibis
mikipedia_ sa:
theBrand sa:

Varför välja? Du är ju ingenjör, du borde tjäna massor med flis:-) köp båda NU.

Ha! Säg det till min chef.

Visa din ibis
Tycker det är spännande att fler och fler tillverkare slänger ur sig mera stigvänliga hojar istället för de "mini-DH's" som vi försetts med i dom senaste årens trendurohets :)
Man kan ju undra om folk börjar tröttna på att rejsa utför i skog och mark...

BTW tycker också att nya Mojo 3'an är sjukt snygg, men har lite svårt att acceptera deras korta reach-mått (skada från trendurohetsen), dock intressant med deras resonemang att satsa på PLUS-size'a Mojo 3'an istället för Ripley'n.

EDIT: Lagt till reflektion om Mojo 3 vs Ripley'n.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp