Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Simon_N sa:@David - Har flyttat in ett par mil utanför Värnamo och det kommer nog bli många fler besök till SM-banan!
@Putte - Japp en Special blend med Factory kit och plusdäck :D
torkelo sa:Blir till att strippa den och väga ramen tror jag...
Vad använder du för våg?torkelo sa:Simon_N sa:@David - Har flyttat in ett par mil utanför Värnamo och det kommer nog bli många fler besök till SM-banan!
@Putte - Japp en Special blend med Factory kit och plusdäck :D
Trevlig cykel det där :)
Vad väger din special blend? Jag har en XT 1x i stl Medium och den väger in på 13 kg (med lite för mycket Stans i däcken, det ska sägas..). Hysteriskt besviken är kanske fel ord. Men förbannad blev jag iaf... På mtbr forumet för mojo 3:an är 12 kg standard med 2.8 däck och det finns avsevärt lättare. Ett par 742 hjul och kolfibervevar sparar 350gr men då finns det 650 helt obegripliga gram kvar på min cykel som verkligen inte ligger i resten av komponenterna för det blir max 100-150 gr lättare med xtr/xx1 etc. Blir till att strippa den och väga ramen tror jag...
elllguapo sa:Crosspost från Stål....
äldre och tyngre Ibis
1996 Ibis Hakkalügi i färg "Stale Beer" med Moron tubes
Köpte den ca 5-6 år sen - har byt ut allt utom Paul bromserna som följde med på ramen. Kör med Centaur triple, Record hubs till Ambrobsio tub rims.
Vill byta ut sadelstolpen, sadel och styrstam - fick min fin gammal Syncros stolpe och Flite sadel stulen förra sommaren, så vill hitta en ersättare samt Salsa styrstam. Samt borde egentligen ha 135 hub bak... men inget stort problem idag.
Annars trivs jag bra med cykeln och använder den som terrangs / vintercykel
Bilderna från dagens tur
Jag gillar Ibis av flera anledningar, där den viktigaste trots allt är att de bygger otroligt roliga och kvicka (synonymer: poppiga, responsiva, trampeffektiva) hojar. Att deras hojar dessutom är grymt snygga, att de är ganska ovanliga och att Ibis har branschens bästa customer service har gjort mina val väldigt enkla för mig.Mattstar sa:Väldigt coola dessa Ibis, kan inget själv om dem men verkar uppenbart fina och rätt lätta eller?
Vad har ni som cyklar på dem för argument just för dem:-)
Den där vattenflaskan var ju lite rolig.RasmusOlofsson sa:Ibis mojo HD
Ibis NOS vattenflaska
Ibis (nästan) Nos tröja.
singletrack sa:Riktigt snygg cykel, är det på Kjugekull???
c-oma sa:Tänkte att en Ripley LS måste vara ultimata biken för skånska stigen. Tror ja tänkte rätt. Sjukt effektiv och vansinnigt rolig!
mikipedia_ sa:Stiligt?
Är det Wallners gammla?
De bygger ingen modell med superlång reach och tokflack vinkel. De bygger hojjar som normalt folk också kan använda men ändå fungerar för eliten.Mattstar sa:Vilken av de modellerna är ren enduro resp trail? Tycker det ser ut som styrvinkeln inte är så flacka, eller är det bara synvilla?
GorillAPA sa:Har finns ett annat alternativ om man kan vänta någon månad
"No straps go around the frame because it has a patented (ooh la la!) internal suspension design."Hulken sa:Den såg ju riktigt smutt ut. Undrar hur den sitter fast? Vill ju inte att den lossnar.
Crossmax sa:Bjussar på en till bild. Precis uppgraderad med 4 extra års garanti. Tack Ibis. http://www.ibiscycles.com/info/news/ibis_announces_new_7_year_warranty
Nope.glitch sa:Crossmax sa:Bjussar på en till bild. Precis uppgraderad med 4 extra års garanti. Tack Ibis. http://www.ibiscycles.com/info/news/ibis_announces_new_7_year_warranty
Sprack din gamla?