Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Men lägg av.... ser fram emot en revü av Intend-gaffeln. PS. Skönt att se en snygg Öhlins för en gångs skull ;-)Och en ny Mojo (4) att ersätta Mojo 3 jag haft sedan slutet av 2016.
Visa bilaga 637669
Visa bilaga 637670Visa bilaga 637671Visa bilaga 637677Visa bilaga 637672Visa bilaga 637673Visa bilaga 637674Visa bilaga 637678Visa bilaga 637676Visa bilaga 637675Visa bilaga 637681Visa bilaga 637682Visa bilaga 637680Visa bilaga 637679Visa bilaga 637683
Båda hojarna tillsammans:
Visa bilaga 637684Visa bilaga 637685Visa bilaga 637686Visa bilaga 637687
Vad hände med den förra?Har inte bara en utan två nya Ibisar att dela med mig av. Först en ny Ripmo v2-ram som ersätter v1an jag hade tidigare (ny ram pga garantiärende). Passade på att byta gaffel när jag ändå byggde om cykeln. Stort tack till @Makten för de grymma bilderna.
Visa bilaga 637648
Visa bilaga 637649
Visa bilaga 637651Visa bilaga 637652Visa bilaga 637653Visa bilaga 637654Visa bilaga 637655Visa bilaga 637656Visa bilaga 637657
Visa bilaga 637667
Visa bilaga 637659Visa bilaga 637658Visa bilaga 637650
Visa bilaga 637660Visa bilaga 637661Visa bilaga 637662Visa bilaga 637663Visa bilaga 637664Visa bilaga 637665Visa bilaga 637666Visa bilaga 637668
Den sprängdes i luften ?Vad hände med den förra?
Frågan är vad de ska ändra på den? Med V4S har de adderat UDH, och resten (ffa geometri) känns fortfarande modernt för vad den är avsedd för? Kanske skulle kunna flacka ut gaffelvinkeln med 0.5-1 grad, men på det stora hela känns det som att det är begränsat med förbättringspotential utan att den börjar inkräkta på Ripmon.Behöver lite hjälp!
Nuvarande Ripley släpptes 2019, med en mindre uppdatering i.o.m. V4S, vilket nästan gör den 5 år gammal. Känns inte helt orimligt att IBIS skulle uppdatera nuvarande Ripley, speciellt för att särskilja den från Exien. Finns det några rykten om en ny Ripley inför 2024?
Lite sprickor i lacken som Ibis inte kunde utesluta endast var kosmetiska, så blev en ny ram. Tror att faktumet att de precis skulle släppa den uppgraderade V2S gjorde att de var lite mer benägna att bjussa på en ny ram.Vad hände med den förra?
Fan vad najs! Hur kom du över denna?Visa bilaga 663678
Funderar på en Ripley, så min Mojo ti får en kompis..
Genom lång tids letande och stort tålamod.. Väldigt svårt att få tag i matchande styrstam och styre.Fan vad najs! Hur kom du över denna?
En till ramstorlek hade ju inte varit fel. Jag skulle tex vilja ha nåt mellan nuvarande L och XL.Frågan är vad de ska ändra på den? Med V4S har de adderat UDH, och resten (ffa geometri) känns fortfarande modernt för vad den är avsedd för? Kanske skulle kunna flacka ut gaffelvinkeln med 0.5-1 grad, men på det stora hela känns det som att det är begränsat med förbättringspotential utan att den börjar inkräkta på Ripmon.
Jag är 190 och kör XL från -21. Långa ben. Upplevde till en början att cykeln kändes lång och funderade på om large hade varit bättre. Men kortaste styrstam och sadel långt fram så går det fint! Large hade nog funkat också, kanske då ännu lättare att manövrera.Lite off topic men testar ändå. Nån som är kring 185 lång och har köpt en Ripley af -24 (eller äldre) som vill dela med sig tankar kring val av storlek?
Larrge och x-larrge passar ju tydligen båda två.
Ok så baserat på ditt vittnesmål verkar det som L kanske är bättre för mig. Mkt stålars för gissningslekar men det är flera på nätet som vittnar om lite oklar storleksangivelse jämfört med andra märken.Jag är 190 och kör XL från -21. Långa ben. Upplevde till en början att cykeln kändes lång och funderade på om large hade varit bättre. Men kortaste styrstam och sadel långt fram så går det fint! Large hade nog funkat också, kanske då ännu lättare att manövrera.
Det är svårt utan möjlighet till prova. Kommer inte ihåg vad ibis rekommenderar enligt längd. Kanske ta kontakt med ibis för bättre råd? Det kanske i slutändan är vad du gillar mer, L för mer "lätthanterlig" eller xl för "mer stabil, kötta på". Kanske nån mer som kommer med tips. Jag har ju tyvärr ingen L att jämföra med, kanske skulle vart perfekt för mig den storleken med...Ok så baserat på ditt vittnesmål verkar det som L kanske är bättre för mig. Mkt stålars för gissningslekar men det är flera på nätet som vittnar om lite oklar storleksangivelse jämfört med andra märken.
Supersvårt att testa före och enligt Ibis ligger jag i slutet av L men ganska bra i XL-skalan. Verkar dock vara många som gillar den mindre storleken. Jaja, får hojja på det jag har så länge ?Det är svårt utan möjlighet till prova. Kommer inte ihåg vad ibis rekommenderar enligt längd. Kanske ta kontakt med ibis för bättre råd? Det kanske i slutändan är vad du gillar mer, L för mer "lätthanterlig" eller xl för "mer stabil, kötta på". Kanske nån mer som kommer med tips. Jag har ju tyvärr ingen L att jämföra med, kanske skulle vart perfekt för mig den storleken med...
Jag är 185 cm med skitlånga ben (90 cm grenmått) och kör en V4 i storlek XL. Har för mig att den har exakt samma geometri som AF (jag har ett -1° angle set i, så även gaffelvinkeln bör vara samma).Lite off topic men testar ändå. Nån som är kring 185 lång och har köpt en Ripley af -24 (eller äldre) som vill dela med sig tankar kring val av storlek?
Förutom det som redan sagts så tänk på höjden (stack) med. Jag är 188cm (ca 80cm sadelhöjd) och kör en v4 xl som funkar för mig med 30mm styrstam och så många spacers det går under stammen och sadeln framskjuten så mycket det går. En large hade nog varit bättre i längd men för låg för mig eftersom jag redan maxat höjden. Jag tycker det verkar vara oproportionerlig skillnad i stack och reach mellan olika storlekar (inte bara ibis). Reach skiljer 3cm men stack skiljer bara 1cm mellan storlekarna. Skumt.Lite off topic men testar ändå. Nån som är kring 185 lång och har köpt en Ripley af -24 (eller äldre) som vill dela med sig tankar kring val av storlek?
Varför hänger de på tork??
För att vi brukar lacka om cyklarna under rajden, och det är så opraktiskt att cykla med fuktig lack.Varför hänger de på tork??