Visa din Kona

• Trådstartare Trådstartare Orv
  • Start datum Start datum
Visa din Kona
Senaste inköpet. En Kona Koa. Ska leta fram orginaldelar till den och såklart göra en ordentlig rengöring.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    236.8 KB · Besök: 160
Visa din Kona
Någon som har köpt en 2016 hei hei trail? Vore kul med input. Den har sämre komponenter än Camber 2016 men verkar väldigt trampvänlig. Cool är den också.

Visa din Kona
Äntligen ny cykel! Och en som dessutom kryssar av nästan allt på min checklista.

image.jpeg

Tadaa! Kona Roadhouse.
Ska bara byta däck, styre och kanske sadel och styrstam, sen är jag nöjd. Iaf tills jag kommer på att hjulen är för tunga...
Ja, och reflexen ska bort såklart.

Visa din Kona
StefanBe sa:
Äntligen ny cykel! Och en som dessutom kryssar av nästan allt på min checklista.

Tadaa! Kona Roadhouse.
Ska bara byta däck, styre och kanske sadel och styrstam, sen är jag nöjd. Iaf tills jag kommer på att hjulen är för tunga...

Oooo den var snygg ??! Vilken storlek är det? 58?

Visa din Kona
thomaslundstrom sa:
Ooh, fin Roadhouse! Det ser ut att vara en alldeles perfekt pendlare.

Jag ser att det är RaceBlades på - vet du om man kan får på vanliga skärmar också?

Den är riktigt fin. Färgen är såklart bättre irl.
Finns hål för vanliga skärmar, både fram o bak, dock lite specialare om jag förstått det rätt. Jag har inte kollat närmare då det ännu men i recensionen på road.cc går det att läsa om det.
O apropå den så stämmer allt de skriver. Styrstammen visslar o har sig, men det löste jag med eltejp :)

Visa din Kona
LesGrossman sa:
StefanBe sa:

Tadaa! Kona Roadhouse.

Oooo den var snygg ??! Vilken storlek är det? 58?

Tack! Jag gillar den skarpt. Har bara hunnit med en ordentlig tur än så länge, men det känns väldigt rätt, åtminstone för min cykling. Dvs bekväm och njutningsfull :)
Det är en 61. Jag är 190 o 90 cm i grenmått. Passar mig utmärkt. Kändes stor först jämfört med min Rose Pro 59cm men ute på vägen är det toppen.

Visa din Kona
En sväng förbi affären med min Pahoehoe hittades en väldigt sliten kompis. Trist att inte ens folk kan ta hand om sina rariteter. En stolpe o sadel vore väl trevligt o ha tycker jag..:-(

Bilagor

• 20160323_111304.jpg
    20160323_111304.jpg
    392.6 KB · Besök: 151
Visa din Kona
Haha. . Komiskt rätt nickname du har.. då den cyklas på tydligen av någon på affären, ja den står på olika ställen varje dag så kanske man ska ge ett bud på den.. människan kan säkert cykla lika bra på en gammal yosemite.

Visa din Kona
Jag var på konas testdag i änggårdsbergen men dom jäklarna hade ju bara FS där att testa. Hur är honzon att Döna tekniskt med? Är det värd sina stålar?

Visa din Kona
Jag cyklar 90% Hellas-stök och har mycket roligare på Honzon än på min Process. Visst är Processen roligare utför men Honzon funkar alldeles utmärkt den också man får bara vara lite noggrannare med sina spårval :)

Visa din Kona
Här är min Skogspulka/Tävlings släde :P Kona Stab Deluxe 2010. Det här är min tredje Kona Stab Deluxe på racken. Just nu inne på min andra säsong med min nuvarande älskling (hoppas inte tjejen läser här :P). Den absolut klockrenaste ram konstruktion/design enligt mitt tycke, stabil som ett pansarvagn o smidig som en katt när det börjar gå riktigt galet... Enda riktiga nackdelen med denna model är att det är en tungviktare 22,3KG

Nuvarande (2015-20...)
IMG_0213.JPG

Mitt Ex (2012-2014)
IMG_1168.JPG

Första Konan som fick mig falla pladask (2009-2011)
3433ed3.JPG

Den allra första skogs pulkan (2008)
IMG_0081.jpg

Senast ändrad:
Visa din Kona
Första cykel på jag vet inte hur många år. Får fortsätta öva så att den inte behöver skämmas över mig.

Bilagor

• IMG_0638.JPG
    IMG_0638.JPG
    549.8 KB · Besök: 121
Visa din Kona
Jag köpte en heihei 2015 på vinterrean från wiggles. Är nu mer trailifierad med pike 130mm. Trodde först att den skulle bli svår att klättra med pga högre front men det var bara att viktfördela framåt så går det som en dans. Är så jäkla nöjd med hur den fungerar till min typ av cykling som innefattar allt från grusvägstransporter till stigar, tekniska stigar samt skånekullsutför. Bästa uppgraderingarna är utan tvekan dropperpost och framgaffeln??

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    535.9 KB · Besök: 106
Visa din Kona
På grund av lite tillfällig hälsomisär plockade jag ihop en ss-mtb. Tanken är att leka lite hemma och kanske lära sig något man borde kunna innan fyller femtio. Prima stål från 1993. Jag har tagit sånt jag haft hemma och inte köpt på mig dyrprylar. Skulle haft n/w klinga men den visade sig vara med bultcirkel för lvg/cross. Skall prova lite övningar som antagligen leder till misärtråden.

20160711_191353.jpg

20160711_191314.jpg

Visa din Kona
Här är min nya traktor. Köpte den med 30% rabatt på Wiggle (de skiftar ut hela Kona-lagret mot 2017 modeller, så skynda att fynda!) efter att min Scott Scale 950 blivit stulen från vårt förråd.
Var ute och sladdade med den första gången igår i Mölndal. Helt galet rolig cykel! :-D
Process153.jpg

Visa din Kona
Boys!

Nu har hojen hittat hem, så även jag.
En Kona Process 153DL.

Allt original förutom raceface styre och andra grepp.

Beställt är en svart/röd Marschguard och röda raceface strafe grips.

Körde första rundan idag, förbannat trög uppför(läs istället dålig kondis för Konan's skull) men det roligaste jag varit med om nedför!

PURE FUCKING HAPPINESS!

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    250 KB · Besök: 188
Visa din Kona
SalkinL sa:
Process 111 är trög uppför, men det greppar grymt. Orkar benen så klättrar den sanslöst bra. Kan tänka mig att 153 är ännu trögare uppför.

Största skillnaden från andra hojen (Stumpjumper fsr comp 6fattie) är väl visst.. vinkeln, men mest att jag nu har 32T fram, hade 28T fram på 6fattien.

Man känner att man "tappar" lägsta växeln jämfört med innan. Men det är en vanesak.

Skitsamma, nöjet utför kompenserar med råge den jävla mjölksyran uppför!

Visa din Kona
Efter ~25år utan skogcykel så blev jag med en Precept 130 i våras. Nu med 2x9 och e13 bash, Eastonhiss, Saint-plattisar och nya däck - Shorty fram och HR2 bak som jag nu kör tubeless på orginalfälg. En liten hockeyfrillaskärm fick det bli nu när sommartorkan är över. Är nöjd med hojjen och har grymt kul. Även kul att lära sig meka. Känns som ett bra val av en första FS. Att det är en budgethojj tycker jag mig märka på bromsar och gaffel (slår den verkligen 140mm?) men det är ju uppgraderbart. Drivlinan blir kvar tills utslitet eller tills haveri vilket som nu kommer först.

Bilagor

• Precept130.jpg
    Precept130.jpg
    436.2 KB · Besök: 128
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp