Visa din lastcykel!

access

Medlem
Visa din lastcykel!
Saknades en sådan här tråd och när man nu fått tillökning i stallet så kanske det passar att starta en.

Två danskar:

Larry vs Harry - Bullitt

R0002807.jpg

Butchers & Bicycles - Mk1-E

2017-03-23%20at%2018-26-23%20-%20R0000915.jpg

Visa din lastcykel!
Har haft Bullitten ganska många år nu. Mest använts för att frakta barn och packning på lite utflykter/semester samt annars då man ska släpa mycket saker. I princip som att cykla vanlig cykel men med lite större svängradie. Vi skaffade vi Mk1-E:n då barnen blivit lite större och börjat få trångt i lådan på Bulliten (har inte LvsHs canopy systemet till den) samt att vi ska flytta lite längre bort från våra jobb så frugan ville ha något med assistans. Tack vare tilt-funktionen så är den förvånansvärt lättkörd men eftersom den är mycket bredare så får man tänka efter lite mer när man far fram. Assistansen är i alla fall guld värd då den knuffar upp en i 25 km/h utan problem med båda barnen i lådan och svag uppförsbacke. Behövs då cykeln i sig väger 49 kg. :)

Visa din lastcykel!
access sa:
Har haft Bullitten ganska många år nu. Mest använts för att frakta barn och packning på lite utflykter/semester samt annars då man ska släpa mycket saker. I princip som att cykla vanlig cykel men med lite större svängradie. Vi skaffade vi Mk1-E:n då barnen blivit lite större och börjat få trångt i lådan på Bulliten (har inte LvsHs canopy systemet till den) samt att vi ska flytta lite längre bort från våra jobb så frugan ville ha något med assistans. Tack vare tilt-funktionen så är den förvånansvärt lättkörd men eftersom den är mycket bredare så får man tänka efter lite mer när man far fram. Assistansen är i alla fall guld värd då den knuffar upp en i 25 km/h utan problem med båda barnen i lådan och svag uppförsbacke. Behövs då cykeln i sig väger 49 kg. :)

Är det den gamla "villan" i bakgrunden så vill jag se bilder på den nya efter att ni flyttat. :)

Visa din lastcykel!
Den där butcher-cykeln hade jag missat. Ser ju grymt fin och smidig ut för att vara 3-hjulig. Priser var dock lite av en chock

Visa din lastcykel!
Också en Bullit. Bra mycket mer lättcyklad än milanon som skymtas i bakgrunden.
Nackdelen med att köpa lastcykel är ju att man nu vill ha fler

Bilagor

• 777CF2FE-ACD6-40D1-8B68-6AFAF3224D04.jpeg
    777CF2FE-ACD6-40D1-8B68-6AFAF3224D04.jpeg
    497.6 KB · Besök: 97
Visa din lastcykel!
Kollade lite på deras hemsida. Verkar vara någon sorts mc lösning för styrningen där axeln är fast men hålet för sagda axel är ovalt.

Visa din lastcykel!
Cykeln befinner sig i sommarhuset långt från mig fn så bättre closeup av framnavet än studiofotot nedan kommer jag inte åt idag. Men, länken ovan beskriver ju navstyrningen rätt bra. Inte bara navstyrningen, allt i cykeln bidrar ju, men sammantaget är det en väldigt bra cykelkänsla i den. Givet att det trots allt är en klump till lastcykel. Jag hängde rätt mycket med den mycket sympatiske Elian själv när jag var där nere och fick en grundlig genomgång av verksamheten och arbetet med att värka fram cykeln. Imponerande, som jag antar alla väldigt seriösa custombyggare. Även om detta kanske är en växel till, då själva slutresultatet inte blir en lätt racer utan något avsevärt större. Färden hem från typ Utrecht till Travemünde tog 5 dagar om c:a 11mil per dag. Hade varit drygt på svenska landsvägar genom granskog, men genom Holland och norra Tyskland där det finns såväl mer att titta på som liiiite bättre infrastruktur för cykel så var det ett sant nöje. Och skönt att inte behöva klydda med packväskor etc. utan bara slänga trunken på flaket :-)
Seijbel Photography--7.jpg

Senast ändrad:
Visa din lastcykel!
Cykeln befinner sig i sommarhuset långt från mig fn så bättre closeup av framnavet än studiofotot nedan kommer jag inte idag. Men, länken ovan beskriver ju navstyrningen rätt bra. Inte bara navstyrningen, men allt i cykeln bidrar ju, men sammantaget är det en väldigt bra cykelkänsla i den. Givet att det trots allt är en klump till lastcykel. Jag hängde rätt mycket med den mycket sympatiske Elian själv när jag var där nere och fick en grundlig genomgång av verksamheten och arbetet med att värka fram cykeln. Imponerande, som jag antar alla väldigt seriösa custombyggare. Även om detta kanske är en växel till, då själva slutresultatet inte blir en lätt racer utan något avsevärt större. Färden hem från typ Utrecht till Travemünde tog 5 dagar om c:a 11mil per dag. Hade varit drygt på svenska landsvägar genom granskog, men genom Holland och norra Tyskland där det finns såväl mer att titta på som liiiite bättre infrastruktur för cykel så var det ett sant nöje. Och skönt att inte behöva klydda med packväskor etc. utan bara slänga trunken på flaket :-)
Visa bilaga 630106
Tänker mig att det är rätt bra bett i den där frambromsen med så stor skiva sett till hjulstorleken.

Tillbaka
Topp