Visa din misär!

Visa din misär!
xdr sa:
Leonnoren sa:
Jahapp, tog av mig ryggskyddet i värmeböljan å tänkte "ta det lugnt", det gick som det gick. Två frakturer i ländryggen och ingen cykling på rejält länge..! Dock var det kul cykling så länge det varade, bocksliden i Lycksele, rekommenderas (använd skydd ?)

Som jag skrev på Facebook. Krya på dig. Hoppas det läker fort och bra. Vad hände?

Tackar! Det vart en gammal hederlig högfarts otb till studs på stubbe me ryggen..!

Visa din misär!
Bra fart på pendelstigen på väg hem. Klipper en rot med vänster pedal, får sladd. Flyger snett över styret till höger. Landar på axeln och hjälmen. Hjälmen gjorde sitt, tack POC.

Resultat:
Brutet nyckelben och massa småsår.

Blir op, rekommenderades av läkaren. Då det inte var akut kan det ta en eller några dagar innan jag får tid.

Kunde varit värre!!

Mvh

Bilagor

• _20190808_210117.JPG
    _20190808_210117.JPG
    89.2 KB · Besök: 205
Visa din misär!
Höger piriformis inflammerad som följd av benbrott i vånsterbenet förra året. Den petar och ligger an ischiasnerven... Så tio dagar av antiimflamatoriska och lite hjälp av ipren, kanske citodon och ivärsta fall oxynorm.

Tur att jag hade bokat in sjukgymnasten nu på torsdag, redan innan semestern.

piriformis800-800x426.jpg

Visa din misär!
Då är jag precis hemkommen från min artroskopi i höger knä. Ortopeden hittade inte den lösa bit menisk som han var säker på skulle finnas där. Gissningen (precis det ord man vill höra från sin läkare...) är att menisken har spruckit horisontellt från sidan in mot mitten utan dra sig mot någon av ytorna. Behandling: en massa grova nålstick genom hud, ledkapsel och bindväv precis fram till menisken för att provocera fram en läkeprocess samt fyra veckor helt utan belastning på knät. Gå minimalt och aldrig utan kryckor, inte stå och absolut inte cykla.?

Visa din misär!
Allroad sa:
Nej palmolja i mat är inte ok. Inte över lag heller eftersom du skapar misär för alla framtida generationer. Kthxpåden.

Har letat som fan efter mazarin med/av äkta petroleumolja, men det verkar svårt tyvärr. Man får väl baka själv som Rattnalle föreslog, antar jag.

Visa din misär!
Jaha ja, igår bet jag av 1/4 av en amalgam-lagad kindtand. Jävla dret !
Och stoppar jag in mobilen i käften, så blir väl den fuktskadad, så nej... ingen bild ?

Visa din misär!
Rut-66 sa:
Jaha ja, igår bet jag av 1/4 av en amalgam-lagad kindtand. Jävla dret !
Och stoppar jag in mobilen i käften, så blir väl den fuktskadad, så nej... ingen bild ?
Nej tack, det går bra utan bild. Tänkte äta lite god mat strax! ?

Visa din misär!
mikipedia_ sa:
xdr sa:
Nu är jag här igen. Det blir nog inget Faluenduro i år. Eventuellt en spricka i båtbenet, gips för säkerhets skull.

Näääääää, vi som skulle eduroåka m tomas ju???

Hoppas på det bästa å snabb läkning?

Nej det var väl inte exakt vad jag kände var helt nödvändigt, men har jag tur är det bara två veckor i gips. Dessutom. Jag kan både jobba och köra bil utan problem.

Visa din misär!
Tänker ju inte visa min misär då den är rätt töntig/intim men skall icke stigmatiseras för det!

Blir tydligen operation av röven igen. Har åkt på ny fistel/varböld som måste dräneras, man ska tydligen öppna upp det gamla hålet också sen ska man gå runt med gummisnodd hängandes ur små hål i röven i framtiden.. Vilken historia att berätta för folk va? Varför händer det aldrig något coolt för mig, typ krigsskada i Vietnam eller så. Nej en böld i röven ska du ju få prata om som en livserfarenhet. #fml

Så annorlunda sjukhusupplevelsen har varit hittills, det tog 20 min väntetid innan blodprov och tog ca 1 1/2 timme väntetid att få träffa en läkare. I somras tog det 8 respektive 16 timmar...

Tack bloggen för att ni står ut med mig.

Bilagor

• 15686381211247274765440095703648.jpg
    15686381211247274765440095703648.jpg
    249.9 KB · Besök: 170
Visa din misär!
Alltså det "gamla hålet" i röven, är det själva rövhålet vi pratar om här. Har farbror doktor gett dig ett nytt rövhål? Jag antar att så inte är fallet. Men det vore ju lite fascinerande. Det där med gummisnoddar låter ju måttligt kul.

Visa din misär!
Krigsskador och benbrott må vara trist, men att ha märkliga åkommor i röven måste ju vara misär på en helt annan nivå. Då blir det ju liksom inte bara jobbigt att ha skadan, utan även att prata om det.

"Varför vill du inte sitta ner?"
"Jag har en gummisnodd i röven"
"Eeeh"

Visa din misär!
Luthman Photography sa:
Alltså det "gamla hålet" i röven, är det själva rövhålet vi pratar om här. Har farbror doktor gett dig ett nytt rövhål? Jag antar att så inte är fallet. Men det vore ju lite fascinerande. Det där med gummisnoddar låter ju måttligt kul.

Haha nä, jag blev opererad för samma åkomma i juni i år. Då hade jag typ två rövhål kan man säga? Och nu behöver man öppna upp det tidigare opererade hålet men även göra ett nytt snitt för den nya bölden.

Hope it makes sense

Visa din misär!
Allroad sa:
Luthman Photography sa:

Haha nä, jag blev opererad för samma åkomma i juni i år. Då hade jag typ två rövhål kan man säga? Och nu behöver man öppna upp det tidigare opererade hålet men även göra ett nytt snitt för den nya bölden.

Hope it makes sense

Många hål blir det.

Visa din misär!
Luthman Photography sa:
Allroad sa:
Luthman Photography sa:

Hope it makes sense

Många hål blir det.

Satsar på minigolf-stuket ?

Visa din misär!
Helt underbart med misärer...
Precis när man får "grönt ljus" att cykla och börja bygga upp lite mera axel igen, efter Nyckelbensfraktion som krävde lite robocop metaller för att hålla ihop.

Ja då säger blinda äckeltarmen upp sig å skapar oreda så man får lägga sig under kniven igen..

Nog fan njuter man till fullo.. Till det hela så händer allt detta i en stor jävla renovering hemma som jag kör själv.. Välplanerat i mindsta detalj kan man säga.. Hade även bokat husbil 1v innan crashen för att åka till järvsö och andra större kullar.. Visst..vi kom iväg,men jag fick gott sitta å titta på.. Suck

Börjat fila på ⚰

Visa din misär!
Snefan sa:
Helt underbart med misärer...
Precis när man får "grönt ljus" att cykla och börja bygga upp lite mera axel igen, efter Nyckelbensfraktion som krävde lite robocop metaller för att hålla ihop.

Ja då säger blinda äckeltarmen upp sig å skapar oreda så man får lägga sig under kniven igen..

Nog fan njuter man till fullo.. Till det hela så händer allt detta i en stor jävla renovering hemma som jag kör själv.. Välplanerat i mindsta detalj kan man säga.. Hade även bokat husbil 1v innan crashen för att åka till järvsö och andra större kullar.. Visst..vi kom iväg,men jag fick gott sitta å titta på.. Suck

Börjat fila på ⚰
Chrones?

Tillbaka
Topp