Visa din misär!

Visa din misär!
Ont i benet så att det inte går att cykla. Ingen bild, men nog fan är det misär. Popliteus skall visst den lilla muskelfan heta. Suck.... sur...

Visa din misär!
En oöppnad dessutom.

DSC_4122.JPG

Visa din misär!
Screenshot_20190927-225546.jpg
Screenshot_20190927-225540.jpg
Screenshot_20190927-225530.jpg
Screenshot_20190927-225550.jpg
Gammal misär från min gamla hobby motocross?
Får se om MTB bjuder på någon misär i framtiden?
Kan även tillägga att jag brutit samma arm fast några cm längre upp på snowboard 7år innan denna olycka.

Visa din misär!
mtb565 sa:
MtbIte sa:
Raggamuffin sa:
Hur många säsonger har det gått?

Ja du .. har väll haft det styret lite mer än 1 år typ.

Shiet, ett Renthal? Dragit med momentnyckel? Vill testa kolfiber för flexens skull men ändå lite nojig för haveri.

Har inte rört styrstammen sen jag monterade det så isåfall om jag dragit för hårt Borde det ha spruckit tidigare, har inte dragit med moment nyckel heller vid montering.

Renthal styret är som raggamuffin säger väldigt styvt men tycker absolut du ska prova det om du vill prova det.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Bild är rätt meningslöst, men en feber som legat stadigt runt 39 grader sen början på veckan är inte alls kul kan jag meddela. Lägg därpå till en inflammerad ishiasnerv som smärtar extremt speciellt när man ligger ned är extremt dålig timeing.

Visa din misär!
NickPick sa:
Du har dragit för hårt helt enkelt.

Läs igen vad jag skrev tidigare, har inte dragit den med momentnyckel eller dragit för hårt.

Har inte heller rört varken stam eller styre sen montering så hade jag dragit för hårt så hade det spuckit mycket tidigare.

Visa din misär!
MtbIte sa:
NickPick sa:

Läs igen vad jag skrev tidigare, har inte dragit den med momentnyckel eller dragit för hårt.

Har inte heller rört varken stam eller styre sen montering så hade jag dragit för hårt så hade det spuckit mycket tidigare.
Du har ingen rimlig möjlighet att veta om du dragit för hårt.

Inte för det rakt av direkt då heller utan belastningen blir fel så risken för att det går av någon gång sen ökar.

Visa din misär!
MtbIte sa:
NickPick sa:

Du skriver ju själv att du har dragit åt utan momentnyckel. Det borde väl vara enkelt att förstå varför den råkade gå sönder just där då!? ?

Visa din misär!
Visa din misär!
Visa din misär!
Mini_me sa:
aribr sa:
Använde momentnyckel, 40nm...

Snakepit sa:
SalkinL sa:
aribr sa:
Äntligen, en kassett með 4 kuggar bak.

Hur händer ens detta? Sista gången jag köper lättviktskasset iaf.

Ser ut som en Garbaruk. Om den inte är jättegammal tycker jag du ska kolla med dom. Har fått grym service av dom.

Dragit för hårt på låsringen?

Kalibrerad när??

Bra poäng... Men om nyckeln är 20% off åt fel håll innebär det 48nm...ska en kasset verkligen gå av då? Jag har skickat ett meddelande till Garbaruk, vi får se vad de säger, men jag är bered på att det är bara "tough luck".

Edit: tough luck blev det inte, garbaruk star bakom och skickar en ny kasset, nöjd! Dock så kommer jag förmodligen köra shimano kasset ändå...

Senast ändrad:
Visa din misär!
”Älskling! Jag tar ut hunden så fikar vi sen”

Efter att ha halkat på en berghäll krävdes det 4 brandmän att bära ut mig ur skogen till ambulansen. Hade lyckats kapa båda fotknölarna och något mer ben. Opererad på SÖS. Enligt kirurgen ”lyckat värre, du har benpipor som en tonåring”. Ryggmärgsbedövning gjorde att jag kunde följa ingreppen live på skärmarna.

Ingen cykling på ett tag...

Bilagor

• IMG_20191116_103257.jpg
    IMG_20191116_103257.jpg
    80.4 KB · Besök: 160
  • 9DA92A22-3412-45CC-A20D-CF346D5EEC8E.jpeg
    9DA92A22-3412-45CC-A20D-CF346D5EEC8E.jpeg
    129.3 KB · Besök: 167
Visa din misär!
Fjärdebrunn sa:

Efter att ha halkat på en berghäll krävdes det 4 brandmän att bära ut mig ur skogen till ambulansen. Hade lyckats kapa båda fotknölarna och något mer ben. Opererad på SÖS. Enligt kirurgen ”lyckat värre, du har benpipor som en tonåring”. Ryggmärgsbedövning gjorde att jag kunde följa ingreppen live på skärmarna.

Skönt att dom märkt upp vilken ben dom ska pilla på ?⬆️

Visa din misär!
Ja, nu får du hitta på nåt nytt Fjärdebrunn. Att ha flest inlägg i den här tråden är ett kostsamt sätt att öka sin post-count. Kan du inte börja skriva i semle-tråden istället? ;-)

Krya!

Visa din misär!
Fjärdebrunn sa:

Men va f-n verkligen inte ditt år iår, tyvärr bevisar du exakt min farhåga, som cyklande hundägare har jag ofta funderat på om 70kmh landsväg eller skogsstig är farligast men tyvärr kan jag konstatera precis som du att hösten hundpromenader nog är farligare.

Undra hur folk skulle titta på en om man hade hjälm och ryggskena i skogen när man rastar hundar? Min nära brott men inte var för 2 veckor sen när bägge fötterna körde ifrån överkroppen på en hal klipphäll, lyckade landa på ryggfilén utan att klippa några revben och reflexerna i nacken räddade bakhuvudet på något vis, men mör blev man.

Himla tur att telefoner och brandförsvar funkade som det skulle, krya så du hinner lite rapha festival i mellandagarna :)

Visa din misär!
Fjärdebrunn sa:

Krya!
Gillar förresten att de målat en instruktion på ditt lår och guidar kirurgen var den skall börja leta efter arbetsuppgifter :)

Visa din misär!
Det där med att rita pilar kan verka lite övertydligt. Misstänker dock kraftigt att det finns skäl till att de gör det och jag tar i alla fall hellre lite tusch på benet än att de börjar fippla på fel sida.

Senast ändrad:
Visa din misär!
Fjärdebrunn skulle rasta hunden men valde att ta apostlahästarna istället för cykeln. Skulle han inte ha gjort... Efter lite konkande av räddningstjänsten genom oländig terräng så väntade fintaxin med blå discobelysning. Nu hotellrum med personlig assistans. Han är trots ramponerad fotled på gott humör.

Bilagor

• IMG_20191117_135037.jpg
    IMG_20191117_135037.jpg
    227.6 KB · Besök: 176
  • IMG_20191116_103257.jpg
    IMG_20191116_103257.jpg
    542.2 KB · Besök: 162
Tillbaka
Topp