Visa din Miyata!
Kul. Vad tror du om storleken?Då var cykeln - som jag tänkte döpa till Oliver - upphämtad. Förhoppningsvis kommer det snart bli tydligt varför den heter Oliver.
Fru LWB hade lämnat av cykeln hos en mycket trevlig äldre dam i som noga sett efter cykeln. Även hon var hundägare och hade inga problem med att jag kom och hämtade cykeln före jobbet. Sagt och gjort, jag väckte min stackars jycke 05:30, släpade ut honom på en tidig morgonkiss, sa adjö till min kära fru och gav mig sedan av med morgontåget till stora staden. Därefter var det en liten tur på styr-och-ställ-cykel och så var jag framme.
Visa bilaga 552555
Artighetsfraser utbyttes och cykel överlämnades. Hon frågade hur jag skulle få med cykeln och jag svarade att jag inte visste men i värsta fall fick jag gå. Faktum var att jag själv funderat på det en del. Jag övervägde att cykla med cykeln bredvid mig med en hand på vardera cykels styre men vet av erfarenhet att det är svårt när styret på den transporterade cykeln är lågt. Dessutom var det en ganska lång och backig väg till jobbet. Men cykeln var förtjänstfullt försedd med idel snabbkopplingar och det var inga problem att demontera den till ram + hjul + sadel och stolpe. Och säga vad man vill om Styr-och-ställ men för 300 kr/år får man en mycket kapabel cykel. Jag ska inte säga att styrningen var opåverkad men jag tog mig utan problem till jobbet.
Visa bilaga 552556
Visa bilaga 552557
Väl framme på kontoret kunde jag slå fast två saker.
- Jag förstår fascinationen för Miyata. Det är väldigt fin finish på ramarna.
- Satan vad tunga de är. Om de rören är reducerade så måste de varit ordentligt tilltagna till att börja med.
Här har vi den i alla fall:
Visa bilaga 552558