Visa din Miyata!
Projektet är igång.
Trillade ihop en fellow intresserad.
Min lillebror som skulle ha med denna skönhet till Barca, men inte blev det så och jag satte igång och snurra.
Tankarna snurrade och jag lämnade ram och gaffel till min vän för svets och fix. Kul!
Min inställning till livet är lite gör det på det viset som känns kul, inte alltid rätt, inte säkert osv ha kul, umgås och skratta mer. Det smittar!
Så efter allt det där kom denna hem till mig igen (där av frågan av sprayfärg, mycket att täcka med nagellack @LWB :)). De som inte är rosa är blästrat i mörker och endel rosa kvar, endel koppar(?) från lödning av bromsfäst osv, det lämnade jag avsiktligt, där lever också endel historia! Det är klarlackat med ett lager så om jag får tag på en helt ok sprayfärg kanske det sker, kanske gillar jag det såhär och kör på! Dessa gamla klenoder till däck Bruce Gordon Rock n Road, ett Marin hjulpar (650b), sadelstolpe som satt på ramen när vi köpte den av en fin herre i Majorna. Brooks C17 och Schauff stam. Har ett par mellangamla hydraliska shimanobromsar. Kör antingen något av följande jag har hemma 10 delat XT med koppling, eller 12sp GX AXS. 2x10 vore nice, wifi växlar vore kul! Vevparti tänker jag mycket kring, antingen något gammalt jag kör 2x med någon framväxel jag knappt tänkt på ännu. Eller så kör jag lvg Force eller X01 i koolfiber med axs växeln och kör typ superstort fram för att någon gång vara på annat än de minsta växlarna bak. Styre vill jag ha ett Nitto B801AA men har inte 1000kr+ import från UK att lägga just nu, så kör nog detta svarta kcnc rampart styret så länge!
Vad söker jag för framväxel om jag ska köra på det?
Har någon ett nice äldre vevparti att byta/köpa?
Har någon ett Nitto B801 styre?!?
Trots skivbromsar, får man komma på konventet?
Om jag får komma, samåker vi från Gbg?
Hoppas svetsen håller!
Hoppas inte jag kliver på tår med svets och bläster!
Allt gott,
Moses95
Visa bilaga 554844
Älskar kreativiteten! De där bromsfästena är de snyggaste skivbromsfästena jag sett. Någonsin. Sedan hade jag aldrig vågat cykla på en skiv-moddad gaffel efter att ha sett en kille som gjode det och flög över styret men det är ju upp till dig. Snyggt blev det! :)