Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Den skulle man vilja ha.
Jag kan hämta den åt dig... ;) Ska åt det hållet imorron. Cykelbudgeten tillåter tyvärr inte den, annars hade jag nog slagit till.Den skulle man vilja ha.
Vafaan, ingen alkohol och ingen fb? Vad har du att glädjas åt i livet???Ni får berätta för en lyckligt fb-fri men nyfiken man…
Samma här, vad händer??Ni får berätta för en lyckligt fb-fri men nyfiken man…
Vafaan, ingen alkohol och ingen fb? Vad har du att glädjas åt i livet???
Det verkar saknas en i titan ;)
Tur den var för stor för mej, nu kan jag sova djupt.?Det verkar saknas en i titan ;)
Jo, det var ju så att jag köpte ett par hjul till Felix (min kärestas Crescent 316) i fredags, och den trevlige säljaren delade med sig av ett par grusrundor via Komoot, en tio- och en fem mil lång tur. ”Ah, den korta kan vi ta på söndag, ska bara provcykla den först” tänkte jag och klickade fel i appen och började på tiomilaren.
Låt mig säga så här 1: Jag avbröt i förtid.
Låt mig säga så här 2: Vi ska inte köra den på söndag.
Turen var den tuffaste jag har kört, bitvis nästan ocyklingsbar, bitvis en ren MTB-runda med väldigt steniga bäckraviner och lera. Backarna sög musten ur mig. Det kom absolut gruspartier där jag kunde sträcka ut lite, men nej, jag finner på något annat.
Tekniska och spännande men ofta rätt jävliga stigar.
Visa bilaga 574446
Ett nakenbad hanns med förstås.
Visa bilaga 574447
Visa bilaga 574448
Den obligatoriska grinden på ”scouta för Miyatarunda”-runda.
Visa bilaga 574449
Oops.
Visa bilaga 574458
To boldly go where åtminstone en cyklist has gone before. ”Stigen måste ju fan vara här nånstans!”
Visa bilaga 574451
Visa bilaga 574450
Med åskan mullrande över blandskogen och regnet piskande tog jag skydd i en halvt sönderslagen stuga vid en tjärn. Endast någon mil från de hårt exploaterade trakter som är Kungsbacka stad finns lugnet och melankolin. Som att tiden stått still.
Visa bilaga 574455
Visa bilaga 574461
Visa bilaga 574460
På väg hemåt över stock och sten kom den vackraste vy jag sett i det här området, över Oxsjön norrifrån.
Visa bilaga 574454
Visa bilaga 574452
Dessvärre var det nog (urk) ett rakt styre som saknades mest.Vackert! Men att du tyckte att det var för svår terräng tyder bara på att du behöver dina DTH tillbaka ?
Det är det som är kruxet, rakt styre är förbaskat bra på stigar och skogsvägar men inget vidare på väg och bock är precis det omvända. Men med "inner-barends" funkar det riktigt bra för mig att cykla både och :)Dessvärre var det nog (urk) ett rakt styre som saknades mest.
På skogsvägar har jag inga problem med bockstyre faktiskt, men lite ”stökigare” stigar är ingen höjdare. De sista tre milen körde jag asfalt och det var.. skönt.Det är det som är kruxet, rakt styre är förbaskat bra på stigar och skogsvägar men inget vidare på väg och bock är precis det omvända. Men med "inner-barends" funkar det riktigt bra för mig att cykla både och :)
Kul att du "gillade" turen. ?Jo, det var ju så att jag köpte ett par hjul till Felix (min kärestas Crescent 316) i fredags, och den trevlige säljaren delade med sig av ett par grusrundor via Komoot, en tio- och en fem mil lång tur. ”Ah, den korta kan vi ta på söndag, ska bara provcykla den först” tänkte jag och klickade fel i appen och började på tiomilaren.
Turen var den tuffaste jag har kört, bitvis nästan ocyklingsbar, bitvis en ren MTB-runda med väldigt steniga bäckraviner och lera. Backarna sög musten ur mig. Det kom absolut gruspartier där jag kunde sträcka ut lite, men nej, jag finner på något annat.
Visa bilaga 574446
Visa bilaga 574447
Visa bilaga 574448
Visa bilaga 574449
Oops.
Visa bilaga 574458
To boldly go where åtminstone en cyklist has gone before. ”Stigen måste ju fan vara här nånstans!”
Visa bilaga 574451
Visa bilaga 574450
Med åskan mullrande över blandskogen och regnet piskande tog jag skydd i en halvt sönderslagen stuga vid en tjärn. Endast någon mil från de hårt exploaterade trakter som är Kungsbacka stad finns lugnet och melankolin. Som att tiden stått still.
Visa bilaga 574455
Visa bilaga 574461
Visa bilaga 574460
På väg hemåt över stock och sten kom den vackraste vy jag sett i det här området, över Oxsjön norrifrån.
Visa bilaga 574454
Visa bilaga 574452
Frikkin’ underbart!Jo, det var ju så att jag köpte ett par hjul till Felix (min kärestas Crescent 316) i fredags, och den trevlige säljaren delade med sig av ett par grusrundor via Komoot, en tio- och en fem mil lång tur. ”Ah, den korta kan vi ta på söndag, ska bara provcykla den först” tänkte jag och klickade fel i appen och började på tiomilaren.
Visa bilaga 574446
Visa bilaga 574447
Visa bilaga 574448
Visa bilaga 574449
Oops.
Visa bilaga 574458
Visa bilaga 574451
Visa bilaga 574450
Visa bilaga 574455
Visa bilaga 574461
Visa bilaga 574460
Visa bilaga 574454
Visa bilaga 574452
Förresten, glömde jag säga att denna runda går under namnet Rambo-rundan? ?Jo, det var ju så att jag köpte ett par hjul till Felix (min kärestas Crescent 316) i fredags, och den trevlige säljaren delade med sig av ett par grusrundor via Komoot, en tio- och en fem mil lång tur. ”Ah, den korta kan vi ta på söndag, ska bara provcykla den först” tänkte jag och klickade fel i appen och började på tiomilaren.
Visa bilaga 574446
Visa bilaga 574447
Visa bilaga 574448
Visa bilaga 574449
Oops.
Visa bilaga 574458
Visa bilaga 574451
Visa bilaga 574450
Visa bilaga 574455
Visa bilaga 574461
Visa bilaga 574460
Visa bilaga 574454
Visa bilaga 574452
First blood fick jag av ett stenblock..Förresten, glömde jag säga att denna runda går under namnet Rambo-rundan? ?
First blood fick jag av ett stenblock..
Sedan kommer Rambo III när han testar skorna och Look pedalerna han fick med sig hem från mig. ?Då är du redo för First Blood, Part 2 i helgen!
Jag älskar motsägelsen i titeln. För att inte tala om ”First Blood 3”. Third Blood?Då är du redo för First Blood, Part 2 i helgen!
Visa bilaga 574635
Fattas bara ett vevlager, sen blir det monstercrossbygge!
Cyklas?Visa bilaga 574635
Fattas bara ett vevlager, sen blir det monstercrossbygge! Om man nu får nån tid över, det ska ju cyklas också.
Jo, brukar göra sånt ibland (frågar du min familj så är det kanske något mer än bara ibland, så det får du inte fråga).Cyklas?
Skiftnyckel och ett långt stålrör. Värme gjorde inte ett shit på mina. Men med hävstångseffekten gick det direkt med väldigt lite kraft till och med. Och mina satt som BERG kan jag lova.Nått tips för att få bort pedaler som sitter som berget? Gamla spd med både insex och för nyckel. Är det risk att paja gängorna om man tar i?
En Miyata ger ett livslångt medlemskap i Miyata-klubben även om man tvingas sälja :)Då var jag en Miyata fattigare. På återseende, vänner! Hoppas nästa ägare hittar hit han också.
Vet inte hur du fick kamrat kashmir att citera mig där, men uppskattar omtanken! Jag blir nog tillbaka snart igenEn Miyata ger ett livslångt medlemskap i Miyata-klubben även om man tvingas sälja :)
Det råkade visst bli lite fel på citeringen. Riktigt kul att höra du siktar på Miyata igen i framtiden :)Vet inte hur du fick kamrat kashmir att citera mig där, men uppskattar omtanken! Jag blir nog tillbaka snart igen
En Miyata ger ett livslångt medlemskap i Miyata-klubben även om man tvingas sälja :)
You can check out any time you want,Vet inte hur du fick kamrat kashmir att citera mig där, men uppskattar omtanken! Jag blir nog tillbaka snart igen
Du är stark. Vi är med dig.Snyggt!
Jag tog frun på premiärrunda runt kvarteret på Edit (hennes idé - inte min). Ösregn, kvardröjande förkylning och bromsar som skrapade mot hjulet. Inte precis succé. Men jag tar omtag - härifrån kan det bara bli bättre ;)
Vilken jäkla stilig hoj det kommer bli! Skönt med lite fler smala hjul och bockstyren bland alla ”fatbikes” som florerar i tråden. ?Var bara tvungen att skruva ihop den litegrann på prov... ?
Dura-Ace 7700 gruppen blir finfin.
Hittade ett par passande hjul också -mina gamla Mavic Cosmic Carbon (ja, jag har tagit bort de gula klibborna, de var ändå slitna...) - de blir pricken över I-et!
Otroligt fint bygge!Var bara tvungen att skruva ihop den litegrann på prov... ?
Dura-Ace 7700 gruppen blir finfin.
Hittade ett par passande hjul också -mina gamla Mavic Cosmic Carbon (ja, jag har tagit bort de gula klibborna, de var ändå slitna...) - de blir pricken över I-et!
Hehe, det ligger i lådan!Otroligt fint bygge!
Kanske har diskuterats tidigare men vad har hänt här vid kabelstoppet/växelreglagefästet? Hur löser det sig? Eller är jag ovis och det är för intern dragning..?