ostrand
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Mmm... svårt att hitta en med skivbromsar i rätt storlek tyvärr.Klart grabben vill ha en Miyata istället!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Mmm... svårt att hitta en med skivbromsar i rätt storlek tyvärr.Klart grabben vill ha en Miyata istället!
Om du vill så har jag en grön stam av liknande modell (men inte en fin Thomson) liggandes. Lila och grönt, hur snyggt vore inte det?!Dagens AW blev, som jag hotade med för någon dag sedan, att montera hi rise-styret på Passrännar’n. Done und dusted:
Visa bilaga 580387
Styret känns kanon, men sitt namn till trots så tycker jag inte att rajsen var så bövla haj ändå:
Visa bilaga 580388
Men som sagt, det känns som ett klart till halvklart rädda-den-här-cykeln-till-ett-fortsatt-liv-styre.
Visa bilaga 580389
Föregångaren på den här cykeln var ett ganska lågrajsigt och jämförelsevis smalt styre från bt som bara med stort självförräderi kunde sägas funka. Så, även om det här nya styret alltså gott kunde ha varit ännu lite mer högrest så var den ytterst korta testsvängen som jag ville kosta på mig i regnet klart lovande och en tydlig förbättring från tidigare.
Nu väntar vi således bara på kyla, snö och is, dvs sådana förhållanden som utgör det påhittade berättigandet av det här bygget.
När jag ändå hade ångan uppe passade jag på att byta mittkransen, som hade ett enerverande plipp-plipp-plipp för sig varje varv, och när jag nu ändå var i farten att passa på så passade jag också på att byta vevarna till de polerade Exage 300:ingarna som jag hade liggande:
Visa bilaga 580390
Det här blir en fullständigt osalig blandning av svarta och silvriga komponenter, men om inte annat så får vevarna utgöra pendang till (original-)bromsarna:
Visa bilaga 580391
Hörde jag någon säga osalig blandning? Silvrigt styre, svart stam, silvrigt vajerstopp, svarta distanser:
Visa bilaga 580392
Det är tur att cykeln är sina modiga 30 år gammal så att den kan ta de stora tjejernas gliringar utan att gå i däck (pun intended).
I nästa avsnitt ska vi montera växelvajrar och göra cykeln 3x7. Missa inte det!
Tack det låter snyggt. Men kamrat kaustiksoda sägs ha synts stryka runt hus och bodar på senaste tiden. On vierra bien…Om du vill så har jag en grön stam av liknande modell (men inte en fin Thomson) liggandes. Lila och grönt, hur snyggt vore inte det?!
Dagens AW blev, som jag hotade med för någon dag sedan, att montera hi rise-styret på Passrännar’n. Done und dusted:
Visa bilaga 580387
Styret känns kanon, men sitt namn till trots så tycker jag inte att rajsen var så bövla haj ändå:
Visa bilaga 580388
Men som sagt, det känns som ett klart till halvklart rädda-den-här-cykeln-till-ett-fortsatt-liv-styre.
Visa bilaga 580389
Föregångaren på den här cykeln var ett ganska lågrajsigt och jämförelsevis smalt styre från bt som bara med stort självförräderi kunde sägas funka. Så, även om det här nya styret alltså gott kunde ha varit ännu lite mer högrest så var den ytterst korta testsvängen som jag ville kosta på mig i regnet klart lovande och en tydlig förbättring från tidigare.
Nu väntar vi således bara på kyla, snö och is, dvs sådana förhållanden som utgör det påhittade berättigandet av det här bygget.
När jag ändå hade ångan uppe passade jag på att byta mittkransen, som hade ett enerverande plipp-plipp-plipp för sig varje varv, och när jag nu ändå var i farten att passa på så passade jag också på att byta vevarna till de polerade Exage 300:ingarna som jag hade liggande:
Visa bilaga 580390
Det här blir en fullständigt osalig blandning av svarta och silvriga komponenter, men om inte annat så får vevarna utgöra pendang till (original-)bromsarna:
Visa bilaga 580391
Hörde jag någon säga osalig blandning? Silvrigt styre, svart stam, silvrigt vajerstopp, svarta distanser:
Visa bilaga 580392
Det är tur att cykeln är sina modiga 30 år gammal så att den kan ta de stora tjejernas gliringar utan att gå i däck (pun intended).
Äh, klart du ska ha en grön! Aldrig använd utan bara legat och samlat damm de senaste 6-7 åren.Tack det låter snyggt. Men kamrat kaustiksoda sägs ha synts stryka runt hus och bodar på senaste tiden. On vierra bien…
Nu blir jag nästan (spelat) förlägen. Tack!Sheeeeeeeeeeeet!
Den ser asfräck ut, bland annat just på grund av den härliga blandningen. Lite “I don’t give a rats ass ‘bout what y’all sayin’, this here be my steed and I’m flippin proud of it”
Ok jag når denna nivån med min beater (som om) så blir jag väldigt nöjd!
Haha, jag blir onekligen nyfiken. Har du någon bild på den?Äh, klart du ska ha en grön! Aldrig använd utan bara legat och samlat damm de senaste 6-7 åren.
Har legat och skavt lite mot nåt, så inte i mint condition.Nu blir jag nästan (spelat) förlägen. Tack!
Haha, jag blir onekligen nyfiken. Har du någon bild på den?
Jag tackar och bugar men passar vidare till beater-brorsan @slice me nice och hans 2000. Den här och en påse chips, och du hade inte rört chipsen!Har legat och skavt lite mot nåt, så inte i mint condition.
Visa bilaga 580419
Jag diggar det - silver, nitar, svart och lila, riktig glamrock. Svarta klingor med silvrig kedja är alltid snyggt.Dagens AW blev, som jag hotade med för någon dag sedan, att montera hi rise-styret på Passrännar’n. Done und dusted:
Visa bilaga 580387
Visa bilaga 580388
Visa bilaga 580389
Visa bilaga 580390
Visa bilaga 580391
Visa bilaga 580392
Heeeelvete vad långt ut på Ekerö, dit orkar väl ingen människa åka? (Alltså inte jag)En on/off i vettig prisklass. https://www.blocket.se/annons/stockholm/herrcykel/103609761
Heeeelvete vad långt ut på Ekerö, dit orkar väl ingen människa åka? (Alltså inte jag)
Men anywho, hur är det nu, vilken modell utgör bästa vinterpendlaren egentligen?
Heeeelvete vad långt ut på Ekerö, dit orkar väl ingen människa åka? (Alltså inte jag)
Men anywho, hur är det nu, vilken modell utgör bästa vinterpendlaren egentligen?
Ja kanske. Den sväljer fetast däck iaf.Det gör tveklöst en Pathrunner med grön styrstam.
Bara att hojta till om någon är intresserad av styrstammen. Den kostar gratis. Jag kan till och med bjucka på frakten. Det ni!
Skicka adress och telefonnummer så skickar jag ett paket.Alltså, det där var ett offer too good to refuse! Tar gärna emot den till Beatern. Tack!
Då kan jag lägga undan den polerade quillstammen? (Osäkrade precis mikrofibertrasan.)Alltså, det där var ett offer too good to refuse! Tar gärna emot den till Beatern. Tack!
Då kan jag lägga undan den polerade quillstammen? (Osäkrade precis mikrofibertrasan.)
Hemma i dag? Ska te Sisjön å hämta mett nya meckställ vetladu!Den gröna blir till Beatern. Den polerade var tanken att ha på Quickcrossen, så den tar jag fortfarande gärna emot! Har inte kommit iväg till Kbacka än för pickup bara. Men snart så!
Hemma i dag? Ska te Sisjön å hämta mett nya meckställ vetladu!
Tidplan är att åka till tippen om en stund och sedan direkt norrut!Ah me du e la för goooo!
Eventuellt iväg några timmar runt lunch, men ska försöka ducka den. När Kungen av Miyatagåvor rör sig i närområdet gör man bäst i att stå i givakt.
Tidplan för din del?
Tidplan är att åka till tippen om en stund och sedan direkt norrut!
Tippen - XXL - Småmaskinsservice - Slajsarn.Alright, blir fint! Har redan duckat så jag är hemma. Ta gärna sisjön först, tajmar lite bättre här. Kaffe typ elva?
Äh, kom när du vill. Jag e ju hemma ju ?
Slajsar’n bygger upp inte bara förväntningarna utan även en imponerande byggrapportskuld. Vi (jag och mina löss) är omåttligt nyfikna på både resp. byggprocess och resp. färdigt bygge.
Silver och grönt, väck barnen älskling så att de får se det fantastiska!
Jäklar vad bra det blev, nu när den ser så snabb och slammad ut måste du ju ha större klinga fram!
Jäklar vad bra det blev, nu när den ser så snabb och slammad ut måste du ju ha större klinga fram!
53 kugg fram ftw!Alltså, kan vara så att du har en poäng där. Jag valde klingan med tanke på att kunna dra tung cykelvagn, men jag tror att Beatern kommer ta över det ansvaret så småningom och då blir det nog till att öka på lite på den här. Att man aldrig kan få vara klar ?
Inga konstigheter.53 kugg fram ftw!
Du skulle kunna få ventilera detta med min far, möjligt att ni kanske delar en del erfarenheter och åsikter???Jag har idag haft det tvivelaktiga nöjet att mecka damtralla med Nexus 8. De djävulska besvär som detta beredde mig kan ha att göra med okunskap hos mig. Kanske. Men fy fan vilket pilligt mög, och snälle goe vad enkla och smarta vanliga hederliga cyklar med frihjul, utanpåliggande växlar och fälgbroms är. Låt mig aldrig behöva skruva Nexus igen, utan låt mig få komma tillbaka hem till mina Miyata… ?
Jag vägrar att byta slang bak på min frus cykel med nexus 7, hon får lämna in den till LBS ??Du skulle kunna få ventilera detta med min far, möjligt att ni kanske delar en del erfarenheter och åsikter???
Ha, du missade att offra en tupp på skottdagen! Kommer ju gå åt skogen det här.Var inte så grinig. Vad är det för fel med gula och röda prickar som ska stå i ens, klips som ska kopplas loss, en 2 mm insexnyckel som ska stickas upp i baken och vridas ett sextondels varv runt solen samtidigt som man sjunger ”Mitt sommarlov” med en röst som Anita Hegerland, bara det att man måste sjunga baklänges för att hjulet ska rotera framlänges… Öppna dina sinnen!
JAG. VISSTE. DET. FAAAAN!Ha, du missade att offra en tupp på skottdagen! Kommer ju gå åt skogen det här.
@LWB Ta det lugnt. Det brukar räcka med att sätta sig i lotusställning uppe på mekstället och buga sig mot Japan sju gånger.Ha, du missade att offra en tupp på skottdagen! Kommer ju gå åt skogen det här.
Ser inte problemet..?Jag vet, men försök att sitta i lotusställning med en tvåmillimeters insexnyckel på tvären mellan Moskva och Istanbul…?!
Alltså, det är som att du vill misslyckas.Jag vet, men försök att sitta i lotusställning med en tvåmillimeters insexnyckel på tvären mellan Moskva och Istanbul…?!
Idag såldes cykeln, inte pga navet så mycket som pga flytt till grusvägarnas förlovade land, så from. nu är det grusway all the way. Hennes SportRunner rullar en ljusnande framtid till mötes.Alltså, det är som att du vill misslyckas.
Det var på tiden. Tacka vet jag när kvinnorna var omyndiga, då fanns det bannemig inga Nexus-utrustade damcyklar i svenska hemman!Idag såldes cykeln, inte pga navet så mycket som pga flytt till grusvägarnas förlovade land, så from. nu är det grusway all the way. Hennes SportRunner rullar en ljusnande framtid till mötes.
Gilles-skärmar kommer nog alltid med bara ett hål vid gaffelkronan tror jag, åtminstone på de jag monterat.. Man vill ha ett vasst borr, och tungan rätt i mun. Eftersom man bestämmer läget för stagen själv behöver man överväga en lagom balansgång mellan stabilitet, korrekt estetisk vinkel samt samspel mellan bak- och framskärm. Jag hade provat ut rätt läge för skärmarna både fram och bak och sen samkört stag-monteringen.
Man får akta så man inte bucklar skärmarna när man borrar genom att pressa för hårt. Borret ska skära, inte stansa. Om skärmen behöver tryckas ihop vid framgaffeln är det lätt att radien från sidan förstoras en aning just där, så även där krävs en viss försiktighet. Samtidigt blir skärmarna väldigt stabila om de liksom "kläms" in och får stöd från sidorna gentemot om de bara sitter med en skruv. Om man monterar lite snett och sen försöker böja är det lätt att skärmen slår sig, så montera rakt.?
Jag har aldrig märkt något behov av att fästa en Gilles-skärm i pakethållare, även om man ofta får det förslaget. Jag skulle avråda från det. Pakethållare kommer och går, skärmar består.