Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
En ynklig och rosa pathrunner har sedan fem veckor bosatt sig vid min lokala speceributik. Idag lade jag märke till att han delgetts misstanke om att vara illegalt parkerad och att kommunen därför kommer vräka stackarn inom tre dagar. Hur bör jag gå till väga för att ansöka om vårdnad på möjligast lagliga sätt? Känner spontant att jag hellre tar över ägandet, än att den ska gå över till kommunen

Visa din Miyata!
Hej på er! Fick tips om att det fanns en tråd om Miyata cyklar(efter jag startat en ny tråd om min cykel). Har precis köpt en på blocket som är inlämnad på service nu. Har ni någon kul information om denna modell; valley Runner carbon ska det vara enligt säljaren. Bifogar bilder från blocket. Värde? Nypris? Vad borde jag göra med den? ? tack på förhand

Bilagor

• BBF15050-A4E8-4AFC-B476-7F06C829912B.jpeg
    BBF15050-A4E8-4AFC-B476-7F06C829912B.jpeg
    168.8 KB · Besök: 79
  • D3E89956-46C3-43C3-8933-63AED3AB7C47.jpeg
    D3E89956-46C3-43C3-8933-63AED3AB7C47.jpeg
    93.4 KB · Besök: 83
  • 3EF6DA13-D80F-415B-AE96-38A0400FC238.jpeg
    3EF6DA13-D80F-415B-AE96-38A0400FC238.jpeg
    82.9 KB · Besök: 74
  • CC073DEA-91D7-44A9-978C-727231579E3D.jpeg
    CC073DEA-91D7-44A9-978C-727231579E3D.jpeg
    120.6 KB · Besök: 84
Visa din Miyata!
En ynklig och rosa pathrunner har sedan fem veckor bosatt sig vid min lokala speceributik. Idag lade jag märke till att han delgetts misstanke om att vara illegalt parkerad och att kommunen därför kommer vräka stackarn inom tre dagar. Hur bör jag gå till väga för att ansöka om vårdnad på möjligast lagliga sätt? Känner spontant att jag hellre tar över ägandet, än att den ska gå över till kommunen
Om den är låst kan det nog vara klurigt. Är det olåst och det finns anledning att tro att den är stulen så kan du lämna den till polisen.

Visa din Miyata!
Hej på er! Fick tips om att det fanns en tråd om Miyata cyklar(efter jag startat en ny tråd om min cykel). Har precis köpt en på blocket som är inlämnad på service nu. Har ni någon kul information om denna modell; valley Runner carbon ska det vara enligt säljaren. Bifogar bilder från blocket. Värde? Nypris? Vad borde jag göra med den? ? tack på förhand
Roligt, grattis och välkommen hit ned.

Just Valleyrunner Carbon vet jag inte vad den kostade, men Sky Runner Carbon låg på ca 12 000 kr kring 1990, när en tusing låg på ca 9 000, en On/Off på ca 6 000 kr och en 3X på ~6 500 kr.

Korrigera gärna, ni som vet, om detta är uppåt väggarna.

Den är byggd med aluminiumrör lindade med kolfiber. Farsans cf-Miyata ser ut som sju svåra år men den bara vägrar att ge upp.

Värdet idag är inte skyhögt, nånstans mellan 500 och 2 000 kr kanske, beroende på skick, eller vad säger ni andra? Din ser ut att vara i gott skick va? Annars kan de vara ganska ankomna i lack och dekaler.

Fixa till den så att den funkar bra och använd den sedan osentimentalt och som om det inte funnes någon morgondag!

Visa din Miyata!
Roligt, grattis och välkommen hit ned.

Just Valleyrunner Carbon vet jag inte vad den kostade, men Sky Runner Carbon låg på ca 12 000 kr kring 1990, när en tusing låg på ca 9 000, en On/Off på ca 6 000 kr och en 3X på ~6 500 kr.

Korrigera gärna, ni som vet, om detta är uppåt väggarna.

Den är byggd med aluminiumrör lindade med kolfiber. Farsans cf-Miyata ser ut som sju svåra år men den bara vägrar att ge upp.

Värdet idag är inte skyhögt, nånstans mellan 500 och 2 000 kr kanske, beroende på skick, eller vad säger ni andra? Din ser ut att vara i gott skick va? Annars kan de vara ganska ankomna i lack och dekaler.

Fixa till den så att den funkar bra och använd den sedan osentimentalt och som om det inte funnes någon morgondag!
Du ligger hyfsat rätt @LWB ?
ValleyRunner Alloy gick för 5995:- och en tusing mer för carbon diton. Detta var iof några år senare ?

Visa din Miyata!
Finns många miyata byggtrådar här så det är bara att dra igenom dem så har du bra med inspiration ???

Visa din Miyata!
Kul tack för alla svar! :)

Min bror har precis köpt en Miyata oxå men vet ej modellen på den. Men ser ut såhär som bilden nedan. Någonsin vet vilken modell det är?
Din bror har troligtvis skaffat en sådan här ?:

Visa din Miyata!
Ok va härligt. Kul att hitta till ett forum där folk är så välkomnande. Såg en bild på någon som satt pakethållare fram och bak på sin Miyata och blev sugen på att göra samma då vi kommer använda dem att åka på skogsutflykter, är det något som är svårt att hitta? Rekommender ni att leta på någon speciell hemsida eller så efter det?

Visa din Miyata!
Ok va härligt. Kul att hitta till ett forum där folk är så välkomnande. Såg en bild på någon som satt pakethållare fram och bak på sin Miyata och blev sugen på att göra samma då vi kommer använda dem att åka på skogsutflykter, är det något som är svårt att hitta? Rekommender ni att leta på någon speciell hemsida eller så efter det?
Om du kolla på Köpochsälj så brukar det finnas. Finns ett fint i Stockholm för en billig peng. Sök på "rack".

Visa din Miyata!
Ok va härligt. Kul att hitta till ett forum där folk är så välkomnande.
Jag har nämnt det förut, men jag läste en gång en artikel om bildbyrån Magnum, där Harry Gruyaert sa ”Fotografi är en sjukdom…

…och vi är en samling mycket sjuka människor.”.

Det är ungefär samma här. Och lika sorgligt som det är att se fler personer insjukna, lika trösterikt är det att vi kan samlas här och vara sjuka tillsammans. Man blir aldrig helt frisk, men med dagens mediciner är det en sjukdom som man trots allt kan leva gott med.

Såg en bild på någon som satt pakethållare fram och bak på sin Miyata och blev sugen på att göra samma då vi kommer använda dem att åka på skogsutflykter, är det något som är svårt att hitta? Rekommender ni att leta på någon speciell hemsida eller så efter det?

Det låter underbart, uppspajsade 90-talare på skogsutflykt, take me with you when you go man!

Farsan har i åratal pratat om att sätta frampakethållare på sin kol-Miyata. Han har pratat, testat nån skit han har haft liggande, glömt av det, kommit på det igen och pratat lite till. Efter att ha sett @slice me nice snygga bygge med Pelago Commuter Front Rack i somras så gjorde han äntligen slag i saken och skaffade ett sådant. Han är kort sagt mycket nöjd!

Anders på Veloform rekommenderade Pelago framför bl.a. Soma Porteur, bl.a. eftersom dollarkurs, import mm gör det senare dyrare än det är bra. Just nu har Veloform semesterstängt, men slå en signal om några veckor så kommer du och brorsan att vara ute på höstutflykt förr än ni hinner säga frampakethållarmonteringsanvisning.

Visa din Miyata!
Jag har nämnt det förut, men jag läste en gång en artikel om bildbyrån Magnum, där Harry Gruyaert sa ”Fotografi är en sjukdom…

Det är ungefär samma här. Och lika sorgligt som det är att se fler personer insjukna, lika trösterikt är det att vi kan samlas här och vara sjuka tillsammans. Man blir aldrig helt frisk, men med dagens mediciner är det en sjukdom som man trots allt kan leva gott med.

Det låter underbart, uppspajsade 90-talare på skogsutflykt, take me with you when you go man!

Farsan har i åratal pratat om att sätta frampakethållare på sin kol-Miyata. Han har pratat, testat nån skit han har haft liggande, glömt av det, kommit på det igen och pratat lite till. Efter att ha sett @slice me nice snygga bygge med Pelago Commuter Front Rack i somras så gjorde han äntligen slag i saken och skaffade ett sådant. Han är kort sagt mycket nöjd!

Anders på Veloform rekommenderade Pelago framför bl.a. Soma Porteur, bl.a. eftersom dollarkurs, import mm gör det senare dyrare än det är bra. Just nu har Veloform semesterstängt, men slå en signal om några veckor så kommer du och brorsan att vara ute på höstutflykt förr än ni hinner säga frampakethållarmonteringsanvisning.

Mia med Pelago frampakethållare:
IMG_9312.jpeg

Visa din Miyata!
Pelago är nog en solid lösning.
Det finns även mindre och billigare varianter. Beror ju lite på vad som är tänkt att lastas:
Denna tex: https://www.bikester.se/cube-rfr-pa...Ib5D52LVv5uUFmjVQGYyk7rgtvcjSifxoCT8EQAvD_BwE

Visa din Miyata!
Ja ni får gärna skramla till köp av mina tidningar!

När jag gick i nian var jag enormt olyckligt kär i en flicka. Hon hette Sofia Rosén och hade Puma Clyde med knuten på insidan plösen. Hon hade utsvängda brallor och långt, ljust hår.

Hon lyssnade på Broder Daniel.

Senhösten -96 spelade hon in en kassett till mig med deras andra skiva på. Jag lyssnade och fick ångest. Än i dag tål jag inte Broder Daniel. I ett anfall av ungdomlig entusiasm och kämpaglöd försökte jag kyssa henne på hennes rum medan Kents ”Gravitation” knastrade på en fulbränd CD-skiva i den bärbara Sonyspelaren. Jag gjorde fiasko.

Efteråt bestämde jag mig för att göra upp med Sofia, hällde pappas lacknafta på kassetten och ritualbrände den på gatan utanför mina föräldrars hus.

Risken är att jag kommer att elda upp BQ också, så jag avböjer vänligt men bestämt förslaget om Crowd Funding.

Senast redigerad av en moderator:
Visa din Miyata!
När jag gick i nian var jag enormt olyckligt kär i en flicka. Hon hette Sofia Rosén, hade Puma Clyde med knuten på insidan plösen, utsvängda brallor och långt ljust hår.

Senhösten -97 spelade hon in en kassett till mig med deras andra skiva på. Jag lyssnade och fick ångest. Än i dag tål jag inte Broder Daniel. I ett anfall av ungdomlig entusiasm och kämpaglöd försökte jag kyssa henne på hennes rum medan Kents ”Gravitation” knastrade på den bärbara Sonyspelaren med CD på toppen. Det blev fiasko.

Efteråt bestämde jag mig för att göra upp med Sofia, hällde pappas lacknafta på kassetten och ritualbrände den på gatan utanför mina föräldrars hus.

Risken är att jag kommer att elda upp BQ också, så jag avböjer vänligt men bestämt förslaget om Crowd Funding.
Spela shoreline!!!

Visa din Miyata!
När jag gick i nian var jag enormt olyckligt kär i en flicka. Hon hette Sofia Rosén, hade Puma Clyde med knuten på insidan plösen, utsvängda brallor och långt ljust hår.

Senhösten -97 spelade hon in en kassett till mig med deras andra skiva på. Jag lyssnade och fick ångest. Än i dag tål jag inte Broder Daniel. I ett anfall av ungdomlig entusiasm och kämpaglöd försökte jag kyssa henne på hennes rum medan Kents ”Gravitation” knastrade på den bärbara Sonyspelaren med CD på toppen. Det blev fiasko.

Synd att du inte fick en kassett med Broder Daniels första skiva, då jäklar hade du blitt såld for life – olyckligt kär eller ej.

Visa din Miyata!
Synd att du inte fick en kassett med Broder Daniels första skiva, då jäklar hade du blitt såld for life – olyckligt kär eller ej.

Den lånade jag på biblioteket samma höst. Svindålig. Minnena väller över mig. Trösterikt nog har jag börjat montera en DA 7800-grupp på min Coppi.

Visa din Miyata!

Senhösten -97 spelade hon in en kassett till mig med deras andra skiva på. Jag lyssnade och fick ångest. Än i dag tål jag inte Broder Daniel. I ett anfall av ungdomlig entusiasm och kämpaglöd försökte jag kyssa henne på hennes rum medan Kents ”Gravitation” knastrade på en fulbränd CD-skiva i den bärbara Sonyspelaren.

HAHAHAHA!

Visa din Miyata!
Broder Daniel är de enda som kan framför en låt med texten

Confusion
Confusion
Confusion
Confusion...

I love you
I love you
I love you
I love you...

Confusion
Confusion
Confusion
Confusion...

Och göra det bra nog att det är riktigt bra.

Visa din Miyata!

Haha ja det köper jag men meningen med livet borde ju vara att skapa nån form av mening i all meningslöshet och tycker detta forum verkar ha en drös människor som lyckas skapa mening ?

Ja jag hoppas vi kommer så långt(bra målbild du målade upp med Spacecyklar i skogen) som en utflykt innan snöblasket kommer men tycker det ser lovande ut, med tanke på att vi har hela cyklar och fått finfin hjälp om vad vi kan ha för pakethållare oså! TACKAR till alla som skrivit

Visa din Miyata!
Haha ja det köper jag men meningen med livet borde ju vara att skapa nån form av mening i all meningslöshet och tycker detta forum verkar ha en drös människor som lyckas skapa mening ?

Det är egentligen detta som är sjukdomen och dess bot. Världen som är så förbannat vacker hade inte varit nedkletad i stinkande faeces om Höge Herrarne runtom i dyngpottan hade haft varsin fin Miyata att trötta ut sig på istället för att invadera grannländer i öster och sprida faktaresistens och upplysningsförakt i väster.

Visa din Miyata!

Sugen på den. Kan expertisen tyda modell? Hur bra blir det om jag böjer baktriangeln till 135mm?
Den har såvitt jag vet 135 mm över röva.
Jag är inte bra på gen. 1-ramarna heller, men eftersom det bara är ram och gaffel så är den i allt väsentligt identisk mellan alla modeller som hade den ramen (samma sorts ram men olika heta komponenter).

Kör!

Visa din Miyata!

Sugen på den. Kan expertisen tyda modell? Hur bra blir det om jag böjer baktriangeln till 135mm?
Jag säger att det är en valleyrunner alloy som nedan, men har haft del förut!

Säljaren omsätter ju ganska många cyklar om vi säger så, inget jag gärna stödjer, men det har ju potential att bli en fin cykel ändå!

Edit: antyder alltså inte på något sätt att det är stöldgods eller så, snarare att det är en som köper billigt och säljer dyrt så att säga.

Visa din Miyata!
Jag säger att det är en valleyrunner alloy som nedan, men har haft del förut!

Säljaren omsätter ju ganska många cyklar om vi säger så, inget jag gärna stödjer, men det har ju potential att bli en fin cykel ändå!

Edit: antyder alltså inte på något sätt att det är stöldgods eller så, snarare att det är en som köper billigt och säljer dyrt så att säga.
Precis, har sett cyklar slumpas ut på Marketplace för att en dag senare dyka upp på köp och sälj för det femdubbla utan att cykeln fått så mycket som en rengöring ens. Säljaren är väl inte en cykeltjuv, men han (gissar att det är en han) slår mig inte som så nogräknad med vad det är han köper.

Visa din Miyata!
Den har såvitt jag vet 135 mm över röva.
Jag är inte bra på gen. 1-ramarna heller, men eftersom det bara är ram och gaffel så är den i allt väsentligt identisk mellan alla modeller som hade den ramen (samma sorts ram men olika heta komponenter).

Kör!
Så det borde inte vara något problem att få in 11-delad kassett där som det är nu?

Tillbaka
Topp