Visa din Miyata!
Grattis, skoj att du fick den och att den hamnar på ett ställe där den verkligen kommer att komma till användning.Köpte den ... så det är bara att hålla tummarna för att den är fin. Och att få hem den!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Grattis, skoj att du fick den och att den hamnar på ett ställe där den verkligen kommer att komma till användning.Köpte den ... så det är bara att hålla tummarna för att den är fin. Och att få hem den!
Körde inte 60 mil men kanske 6-7 km med en hoj på korgen på stans hyr-cyklar. Gick oväntat bra :) ingen bild tyvärr. Men om du ska åka långt skulle jag rekommendera att fundera igenom förpackningen innan. Hjul på styret brukar funka bra. Men ramen är svårare. Man vill inte att den skakar och får slitage-märken mot någon pakethållare eller så :) ska bli kul att se hur du löser! Fullt förtroende för att du löser det galant!Lång historia ... men det blir en annan Miyata 1000 än den.
Funderar på att hämta den med min Runner, har ändå planerat att ta en tur upp i de krokarna någon gång under de närmsta veckorna. Blir väl en fyrtio kilo på pakethållaren men det borde Runnern klara tycker jag.
Visst finns det väl nån här i tråden som skapat ett fäste för att få med sig en till cykel? Fästs i sadelstolpen på nåt sätt.Lång historia ... men det blir en annan Miyata 1000 än den.
Funderar på att hämta den med min Runner, har ändå planerat att ta en tur upp i de krokarna någon gång under de närmsta veckorna. Blir väl en fyrtio kilo på pakethållaren men det borde Runnern klara tycker jag.
Där kan ju någon gräva lite i börsen och bli ägare till en orörd Century!![]()
Säljes: Miyata century
Miyata century 1990 säljes till vettigt bud. Fynd ifrån rivningshus. Cykeln är enligt utsago i stort sehappyride.se
Vill minnas att det också var en trevlig säljare!![]()
Miyata century 1990 säljes till vettigt bud. Fynd ifrån rivningshus. Cykeln är enligt utsago i stort sehappyride.se
Vilka minnen det där väcker. Frun blev inte glad när jag kom hem från Jabbas rivningshus med fyra Miyator inproppade i bilen. Alla cyklar hittade dock nya ägare rätt snart efter.![]()
De övriga cyklarna var långt ifrån oanvända, och framförallt långt ifrån originalskick. Ägaren hade en konstig bild av hur en cykel skulle vara utrustad, så det hade satts på trumbroms fram på tusingen, V-bromshandtag och åttadelat skräp på ett par av de övriga, fula styren och styrstammar. You name it.Om jag kommer ihåg rätt var det förutom Miyata Century även Miyata 1000 och några fina till i det huset och mer eller mindre oanvända, som Ali Baba och rövarnas grotta :)
Var det bara Miyatacyklar?De övriga cyklarna var långt ifrån oanvända, och framförallt långt ifrån originalskick. Ägaren hade en konstig bild av hur en cykel skulle vara utrustad, så det hade satts på trumbroms fram på tusingen, V-bromshandtag och åttadelat skräp på ett par av de övriga, fula styren och styrstammar. You name it.
Det fanns fem Miyator i huset, och jag knep fyra av dem. Fans även högar med cykeldelar och troligtvis en hel del andra cyklar.Var det bara Miyatacyklar?
Inte samma kvalité som Miyatarören då?Hämtar med bil, prognosen för närmsta tiden är flera minusgrader även här nere i södern och det gör att långturen måste skjutas upp för att inte rörledningar och annat skall riskera frysa sönder.
Smart drag?Hämtar med bil, prognosen för närmsta tiden är flera minusgrader även här nere i södern och det gör att långturen måste skjutas upp för att inte rörledningar och annat skall riskera frysa sönder.
Tack, slog till på denna, ska plockas upp nästa gång jag har vägarna förbi Dalarna:)En fin Ridge Runner i Dalarna:
Den du köpte ser ut att vara fint skött, tidsenligt modifierad. Grattis till en ikon?Tack, slog till på denna, ska plockas upp nästa gång jag har vägarna förbi Dalarna:)
Ligger ovanligt nog en till ridge runner på blocket, dock med sadelstolpe som sitter fast
Jag säger som @Kneecap, tjena!Enklast möjliga uppdatering på min 125kr-on/off road. Byt slitdelar, styre och sadel för att kunna få den farbar.
Största gisslet är att växelreglage inte lirar så väl. Försökt göra rent dem ordentligt men de beter sig inte som de ska.
Men va härlig den var att cykla på!
Influensa. Mkt tid.Grävt i arkivet? ?
Men det är ju enda på blocket just nu!Jösses.
Visa bilaga 667755Visa bilaga 667756
Jag erbjuder Mustaschkryssar’n 56 cm 3X för endast 5 699 kr för den som känner sig hugad.
Cykelmarknaden på blocket är ärligt talat rätt rolig! Många verklighetsfrånvända priser där ? har sett Nakahara aka ”cykel-på-köpet” ute för 2900 kronor …Jösses.
Visa bilaga 667755Visa bilaga 667756
Jag erbjuder Mustaschkryssar’n 56 cm 3X för endast 5 699 kr för den som känner sig hugad.
Och såklart visade det sig att kedjestagen var sönderklämda av stödet :(Köpte den ... så det är bara att hålla tummarna för att den är fin. Och att få hem den!
Tråkigt! Gubbar med verktyg… ?Och såklart visade det sig att kedjestagen var sönderklämda av stödet :(
Hoppas du vände hem utan ?Och såklart visade det sig att kedjestagen var sönderklämda av stödet :(
Ja, den slapp jag.Hoppas du vände hem utan ?
bra, det kommer flerJa, den slapp jag.
Med den här så ger jag nog upp letande, men vem vet, dyker det upp en fin kanske jag ändrar mig ...bra, det kommer fler
Värt att nämna är att jag har gått på nitar många ggr, man får inte ge upp?Med den här så ger jag nog upp letande, men vem vet, dyker det upp en fin kanske jag ändrar mig ...
?Kom ut på andra sidan två veckors covid som ett utsketet äpplamos och tog en lugn och långsam tur i förmiddags för att blåsa igenom skallen och bli folk igen. -10° C och klart väder när jag rullade av gårde i morse.
Visa bilaga 667874
Bara en skvätt snö på backen, men tillräckligt för att ge illusionen av att lysa upp det existentiella mörker som kännetecknar vår tid, och kallt nog för att göra vägar och stigar hårda, sträva och kort sagt perfekta att cykla på. Höll det sig såhär ett tag så vore jag nöjd.
Visa bilaga 667875
IPA-bäcken porlade som vanligt, dock med snygga isformationer. Ytterligare några minus så kan det bli riktigt snyggt.
Visa bilaga 667876
Inget märkvärdigt egentligen, men det blev några fina ATB-mil genom Bergen Väster om Bergen i Väster. Den Stora Lila med Mothbar-styret excellerade, solen sken och värmde till kvalmiga -5° C och när jag rödrosig rullade in på tunet igen så var det med nytt hopp om livet. Livet i lila.
Vad är det för styre?Ligger hemma med influensa… så det blev ingen slutriktning i helgen som tänkt.
Det innebär att nästa helg blir hjulafton? har oxå bestämt mig för att inte montera middleburn partiet på on/offen. Det blir ett XT silver ist. Ibland måste estetiken gå före. Troligtvis kommer även XT bakväxeln få stryka på foten till förmån för en helsilver STX RC bakväxel.
Jag är mycket nöjd att jag för en gång skull gått ifrån raka styren… ? eller hur @LWB ?Visa bilaga 667842
Contec Brut 780 mm, finns i 720mm om man hellre vill ha det.Vad är det för styre?
ja, det var fin läsning. Har säkert passerat några Miyator där också.Ingen tydlig miyatakoppling här mer än att det är äldre cyklar det handlar om, men tänker att det finns flera här som nog kan se läsningen som mysig iallafall.
![]()
3,000 bikes and counting: The one-man mission to get kids on bikes for free
When he's not caring for his wife, Mike Jones fixes bikes and gives them away, free of charge. GCN pays him a visit at his centre of operations: a small garden shed behind his house in Newport, Waleswww.globalcyclingnetwork.com
Nu snackar vi?Visa bilaga 667969Visa bilaga 667970Visa bilaga 667971Visa bilaga 667972Visa bilaga 667973
Liten uppdatering av mitt pendlarbygge, bara lite småfix kvar men för detta krävs att jag får tummen ur och beställer lite grejer som styrlinda och kabelhöljen.
Det är ett lite annorlunda bygge för mig, mer fokus på användbarhet, i vanliga fall tar jag bort så mycket som möjligt men här har tom en bakpakethållare skruvats på. Jag är inte helt säker på att den får vara kvar...
Loggorna har jag bättrat på med några billiga metallicpennor (silver och guld), syns på nära håll men ändå hyfsat OK för en brukshoj.
Drivlinan blir 2x10.
Sadeln har jag fösökt få en något mer brun ton på...möjligtvis är den något närmare däcksidorna nu.
Lacken är fantastisk...det som ser svart ut är en mörkgrön färg med metallic-glitter, ett enda litet ställe har jag bättrat på men i övrigt var det bara loggorna som hade lite avskav.
Fröjd för ögat det där duVisa bilaga 667969Visa bilaga 667970Visa bilaga 667971Visa bilaga 667972Visa bilaga 667973
Liten uppdatering av mitt pendlarbygge, bara lite småfix kvar men för detta krävs att jag får tummen ur och beställer lite grejer som styrlinda och kabelhöljen.
Det är ett lite annorlunda bygge för mig, mer fokus på användbarhet, i vanliga fall tar jag bort så mycket som möjligt men här har tom en bakpakethållare skruvats på. Jag är inte helt säker på att den får vara kvar...
Loggorna har jag bättrat på med några billiga metallicpennor (silver och guld), syns på nära håll men ändå hyfsat OK för en brukshoj.
Drivlinan blir 2x10.
Sadeln har jag fösökt få en något mer brun ton på...möjligtvis är den något närmare däcksidorna nu.
Lacken är fantastisk...det som ser svart ut är en mörkgrön färg med metallic-glitter, ett enda litet ställe har jag bättrat på men i övrigt var det bara loggorna som hade lite avskav.
Måste ha varit en av de finaste modellerna i Koga-Miyatas program tror jag. Och SÅ mycket snyggare med riktig pakethållare bak, cykeln ser mycket mera välbalanserad ut :)Visa bilaga 667969Visa bilaga 667970Visa bilaga 667971Visa bilaga 667972Visa bilaga 667973
Drivlinan blir 2x10.
Nu snackar vi?
Har bättrat min on/off på liknade sätt. Hittade ett vitt lackstift till en golf jag hade för många årsedan och fyllde i miyata texten med en pensel från panduro???![]()