Visa bilaga 680473
Den mycket efterlängtade ihopbyggaden av den råse började med en, om inte kalldusch, så åtminstone ljumm-skvätt. Är det en spricka i vevlagerhuset? Varför är den spikrak isnf? Varför syns den inte från utsidan? Efter mycket noga övervägande med
@oggeogge ("det här är lugnt eller?) föll vi tillbaka på hobbymeckarens främsta lag: "det ska nog vara så på den modellen".
Nämnda Ogge levererade även ett traderafyndat moppestyre med rätta stuket.
Visa bilaga 680477Visa bilaga 680478
Som om han inte hjälpt mig nog hade han även med sig ett hemmasvarvat shims för att jag ska kunna köra en 21,0mm bmx stam.
Visa bilaga 680485
Själva ihopsnickrandet förflöt utan större fadäser. Eventuellt köpte jag ett 110mm ISO Phil lager på K&S som eventuellt inte passade alls med mina gamla stx-rc vevar som jag inte alls vet vad jag ska göra med nu. Och eventuellt matchar inte bromsarmar fram och bak pga halvbra beg-köp med sprucken plast och deformerade fjädrar inblandade..Eventuellt..
Visa bilaga 680490
Visa bilaga 680487Visa bilaga 680488Visa bilaga 680489
Är sjukt nöjd än sålänge! Mest för att jag för första gången lyckats bygga något som verkar falla min sambo på läppen haha. Hon gillar väl också stridsland-estetiken. Det som är NYTT på bygget är ett ful-bb, pelagoracket, fin-pedaler från Anders och klingan från atelier medium. Resten enligt devisen "”
Något gammalt,
något nytt,
något lånat,
något blått (bromshandtagen!! tack @Valdemar)”
Har ett par gula ESI chunky som ska mosas på tillsammans med ett par rostfria skärmar när de nu dyker upp i lager. Blir nog gött! Bild kommer då! Just det plingan är NY också
Visa bilaga 680492
Snart vår nu hörni!! Peace out