n3wton
Aktiv medlem
Visa din Miyata!
Äh, lämna in den bara! Jag vet inte vad det är för förvaringsavgift du menar, men i övrigt tycker jag det är vettigaste sättet för att inte cykeln bara ska slängas efter att ha stått där ett tag till. Att bara ta den är svårmotiverat och att kontakta fastighetsägare osv kommer nog vara krångligt..Stod fortfarande kvar idag.
Fick det här svaret från polisen när jag igår skrev och frågade om jag kunde lämna in den och på något sätt slippa förvaringsavgiften om/när den tillfaller mig.
Jag tvivlar på att markägaren (SLU kanske?) eller kommunen har rutiner för att skänka bort cyklar, så jag kommer ju inte få något kvitto på att den tillfallit mig på lagligt sätt. ?
Nåja. Jag bad i alla fall polisen göra en sökning bland anmälningar om försvunna Miyata. Förhoppningsvis blir det träff så jag slipper fundera mer på hur jag ska göra.
Sen är ju värdet för ditt arbete osv "bara" en sliten ram som är värd en ganska liten slant - men den finns och om du avser använda den är det ju kalas om den räddas till eftervärlden imho!