Visa din Miyata!

Visa din Miyata!
Nog är det väl en miyata?
Triple cross i någon mellanstorlek?
IMG_2002.jpeg

IMG_2003.png

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Visa bilaga 739528

Med mätverktyget i photoshop får jag förhållandet mellan TT-pumpfäste och DT-pumpfäste på 56cm till 2,8
På 58cm är den 3,5

Så gissar också på 58cm
Kontrollmät helst inte förhållandet i verkligheten så det blir tydligt hur fel jag har
säg till när jag ska hämta den! Behöver köpa hem lite mera krokar till garaget först bara :D

Visa din Miyata!
Jag har en lila Pathrunner ram i typ medium du kan få om du har vägarna förbi Östersund https://happyride.se/forum/threads/...kankes-bytes-eller-kopes.1180059/post-4523749
Nappade på denna efter att ha snubblat över den här tråden/kulten

En gammal mtb från barndomen som donator, lite nya vajrar och ett par långa kvällar spenderade på att lära mig hur man ställer in växla så börjar det kännas som en cykel!
Tackar igen för ramen @AND.ers 🙂

Bilagor

• IMG20241124150329.jpg
    IMG20241124150329.jpg
    645.1 KB · Besök: 92
Visa din Miyata!
Nappade på denna efter att ha snubblat över den här tråden/kulten

En gammal mtb från barndomen som donator, lite nya vajrar och ett par långa kvällar spenderade på att lära mig hur man ställer in växla så börjar det kännas som en cykel!
Tackar igen för ramen @AND.ers 🙂
Snart kommer @LWB att hälsa dig ”välkommen hit ned” och sedan är du rökt.

Visa din Miyata!
Visa din Miyata!
Passar på att ställa en värderingsfråga nu när det ändå har varit en del prisdiskussioner i tråden.

Köpte en SportRunner tidigare i år och gav den sedvanlig översyn. Har sedan loggat hela 23 km på den under året då jag har slitit på mina andra cyklar istället :) Funderar nu på att låta den gå vidare.

Cykeln i fråga är alltså en SportRunner 20,5" med fästen både på framgaffel och under nedre ramröret. Tror att cykeln är i princip originalspec.(Där får ni experter gärna rätt mig om jag har fel).
Skicket är som synes mycket bra, dock saknas det såklart lite text från dekalerna.

Vad är rimligt att sälja den för? Antingen till någon här i församlingen eller till någon vanlig dödlig på Blocket? :)

IMG_20240725_151936576.jpg

IMG_20240713_181836248.jpg

IMG_20240713_181116790.jpg

Visa din Miyata!
Passar på att ställa en värderingsfråga nu när det ändå har varit en del prisdiskussioner i tråden.

Köpte en SportRunner tidigare i år och gav den sedvanlig översyn. Har sedan loggat hela 23 km på den under året då jag har slitit på mina andra cyklar istället :) Funderar nu på att låta den gå vidare.

Cykeln i fråga är alltså en SportRunner 20,5" med fästen både på framgaffel och under nedre ramröret. Tror att cykeln är i princip originalspec.(Där får ni experter gärna rätt mig om jag har fel).
Skicket är som synes mycket bra, dock saknas det såklart lite text från dekalerna.

Vad är rimligt att sälja den för? Antingen till någon här i församlingen eller till någon vanlig dödlig på Blocket? :)

Visa bilaga 739763

Visa bilaga 739764

Visa bilaga 739765
1500-2000 kr.

Edit. Kanske något konservativt med tanke på det fina skicket så säg runt 2000 kr

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
För 800kr hade jag kastat mig över den direkt. Vilket jag iofs också hade gjort för en tusenlapp eller 1300kr

Men det sagt så kan man ju vara transparant med att jag har en problematisk optimism när det gäller att köpa nya cyklar. Ochjag sa ju faktiskt att jag skulle vilja ha en lila.

På blocket borde du få en 2000

Visa din Miyata!
Är lite hela grejen tycker jag, en miyata ska vara en sleeper, billig pärla och mystisk japanare med egna ramar. Jag blev bortsnackad från Columbus-ramarna av en polare och körde 30 mil tur och retur för att hämta min första Miyata en 912a. Den gav jag faktiskt 2300 för och det 15 år sen, den har jag nog trampat 3000 mil med nu. Den cykeln är för mig ovärderlig men på happy har den ett pris på kanske max 700 utan hjul och drivlina. Så vad är värdet då? Helt klart inte priset, förmodligen vad du gör med den.

Visa din Miyata!
För 800kr hade jag kastat mig över den direkt. Vilket jag iofs också hade gjort för en tusenlapp eller 1300kr

Men det sagt så kan man ju vara transparant med att jag har en problematisk optimism när det gäller att köpa nya cyklar. Ochjag sa ju faktiskt att jag skulle vilja ha en lila.

På blocket borde du få en 2000
Jo, för 800 går den fort. För 1500 långsamt. Jag hade gett en tusenlapp, inte mer, men jag vet ju vad som brukar behöva (nja..) göras för att få den cyklingsbar (läs: snyggare).

Visa din Miyata!
Jag har en rd5800 om det kan vara av intresse.
Vad anser ni om venture bak växel är en moped webb som har cykel delar också billigt vad man tycker ca 195 kr är pris plus frakt val motsvarande Shimano orginal backväxeln är typ lika som på pippip rodruner on/off backväxeln.
Kommpå att kedjan länkar skall vara glesas går inte bara trycka i hop med kedje brytare på stift blev på 90 talet köpa lokalt på ok/Q8 och Domus då en kedja brytare och eker nyckel kedje brytare har 2 tryck spalter i vart fall på den här brytare en för i hop närmast bortre trycka i hop en först röd punkt sedan över grön punkt
1000000217.jpg
göra glesa länk nära stift blir först presis gems länk stift sen flyttade till inre spalt för gles länk kedja gått från mindre flex till mera länk flex kedja på grund av mera drev och snedare linjering.

Senast ändrad:
Visa din Miyata!
En tusenlapp är ett bra pris för köparen, 2000 kr eller mer är bra för säljaren.

Skicket pekar absolut åt det högre medan storleken (egentligen den relativa tillgängligheten) pekar åt motsatt håll.

Hur man än vänder sig så blir slutsatsen att du ska behålla cykeln alt. långtidsdeponera den hos någon ung släkting som behöver hjälp att komma tillbaka på rätt spår i livets villervalla.

Tillbaka
Topp