pennerdal skrev:
-------------------------------------------------------
> Dräggel!
> Kostar?
> Väger?
Den säljs endast som komplett cykel, så vill man som jag välja varenda komponent själv så blir det lite omständligt... Jag köpte den enklaste specen och bytte ut allt utom styrlager och bakdämpare.
Vikt med lite tyngre däck och tjockslang landade på runt 9,6. Med lättare tävlingsdäck, stansgegga istället för tung slang och antagligen ingen remote till bakdämpare hoppas jag komma ner till 9,5kg. Skulle kunna lätta vevpartiet en del, men gillar att ha effektmätare och då är det svårt att skala vikt.
cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> kameran fungerar :D Fet cykel, men ser stor ut?
> Fetaste XCgaffeln med :D
Ja, gaffeln är jag mycket nöjd med.
Andra säsongen med en lite större ram men kortare styrstam, och jag gillar det faktiskt. Den gamla sanningen om att alltid välja en mindre storlek om man står och väger behöver inte alltid vara sann har jag kommit fram till för egen del. Upplever inte att det känns för stor eller otymplig när det är tekniskt och knepigt, och den är stabil och snabb utför. Funkar perfekt tycker jag. Dock är det ju nytt med lite större hjul (650B), så vi får se hur den känns i skogarna här hemma i Sverige, har bara hunnit med att cykla i bergen på GC än så länge, och där är det ju framför allt stabilitet på stökiga steniga bergsvägar man vill åt och där levererade den.