Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
jesperC sa:Snyggt (och färgglad sadelstolpe som alltid).
Rörande dropoutsen.
Hela dropouten ser ut att sitta med två skruv. Är de utbytbara?
Har du någon verkstadskontakt så går det kanske att fräsa till något egenbyggt som passar.
//j
viktro sa:Mycket fin Tzar, men den vill ha en dämpgaffel fram! På 26" hade jag kört 32/17...
JojjeM sa:Skön Merlin!
Har du nån magic gear som funkar eller missar jag nån kedjespännarfiness?
/Johan
Singular sa:Köpte det här härket för (de alldeles för få) slantarna jag fick när jag muckade från Vaxholm för femton år sedan - och det lever fortfarande (om än med nutida styre samt stam och Deemaxhjulen från min skrotade ASX). Fortfarande förjävla glad i den.
Mathias sa:Peak sneak.
Kung Stalle sa:Mathias sa:Peak sneak.
Vän av ordning säger... förtjänar inte en så fin krans och kedja en lite flottare kedjespännare än sådär? ;-)
När vi ändå är på det... Jag kör med en tjock trackkedja idag. Väger aaaasmycket. Jag har provat att köra på 9-delade Shimano men de drar jag av. Finns det nån lätt och fin kedja som funkar för single speed?
Stalle
Kung Stalle sa:...
Jag har provat att köra på 9-delade Shimano men de drar jag av. Finns det nån lätt och fin kedja som funkar för single speed?
Stalle
Kung Stalle sa:Jag kör med en tjock trackkedja idag. Väger aaaasmycket. Jag har provat att köra på 9-delade Shimano men de drar jag av. Finns det nån lätt och fin kedja som funkar för single speed?
Stalle
Så jävla läcker den är!Egress sa:Och...
Kunde inte hålla mig :)
Den är trevlig. Och billig nog att byta hur ofta som helst. Z610hx tror jag det stod på min senaste beställning.LucasNilsson sa:Kung Stalle sa:Mathias sa:Peak sneak.
Vän av ordning säger... förtjänar inte en så fin krans och kedja en lite flottare kedjespännare än sådär? ;-)
När vi ändå är på det... Jag kör med en tjock trackkedja idag. Väger aaaasmycket. Jag har provat att köra på 9-delade Shimano men de drar jag av. Finns det nån lätt och fin kedja som funkar för single speed?
Stalle
kmx har en 3/32 version av 510, heter typ hx610.
kört på dom ett par år fixedgear, inte dragit av någon än
Egress sa:Kung Stalle sa:...
Jag har provat att köra på 9-delade Shimano men de drar jag av. Finns det nån lätt och fin kedja som funkar för single speed?
Stalle
Körde med KMC DLC 11 ett tag utan problem. Dyr dock.
SRAM PC 1170 har också funkat mycket bra för mig och är vad för närvarande jag kör på min bikepacking-hoj.
Har även en YBN SLA110 på min andra singlespeed. Har varit ypperlig hittills, men har dock inte gått mer än ca. 100 mil fram till skrivande stund.
Hur många mil får du ihop innan dina kedjor rasar?
Matte_rookie sa:Länge funderat på att bygga en singel speed. Då en skada gjorde att jag inte kunde köra fixed på ett tag och det dök upp en intressant ram på köp och sälj så var bollen i rullning.
Ville ha något som funkade året runt till lite allt möjligt.
Det här blev resultatet, riktigt nöjd med hur den känns. :)