Visa Din Specialized

cerro

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
STIZZE sa:
cerro sa:
Ny cykel igår. 2019 Venge Pro ombyggd med Sram Red etap 1x11 och Roval CLX32 hjul :) Riktigt snabb och rolig
Stiligt som alltid. Men varför 1x11, kommer du klara dig med det över en säsong?

Om svaret är ja, vilken utväxling har du valt?
48 fram, kanske byter till 50 men gillar 48. 11-30 bak på nu, men har 11-25 och även en 11-36 som kommer sitta på när jag åker till Girona om några veckor. Jag har inga problem att klara mig med 1x11 som jag kör.

da PEF

Ny medlem
Visa Din Specialized
Tjusigt.
Har du kört vanliga Stumpyn å kan ge några körintrycks skillnader?[/quote]

Nu har jag kört några timmar i Flottsbro.
Riktigt rolig hoj. Känns som en smidigare och lekfullare variant av Enduron.
Helt grym i grävda leder.
Min är 650b så jag antar bara att den är rätt tråkig som stigcykel, men det är ju inte heller min tanke med den.
Kör en SJ 29’a som vanlig stighoj och tänker fortsätta med det.
//Patrik

lamotte

Medlem
Visa Din Specialized
Det blev en Camber Comp ?
Två korta turer hittills och den funkar riktigt bra! Några kilo tyngre än min gamla HT och det märkts såklart på transportsträckorna men den är grymt mycket bättre och skönare att köra i skogen. Planen framöver är att byta ut vissa saker för att göra den lättare.

Bilagor

shro0maz

Medlem
Visa Din Specialized
DE23F44E-2A73-4FDC-9F2B-9D8E49D283D1.jpeg

Pärlan! Fy satan vilken cykel det är, har rullat på den sen I maj och den är helt brutal, efter ett tags pillande med dämparinställningar, speciellt bak då den går att ställa på alla möjliga sätt, så har jag hittat min perfekta inställning. Spelar ingen roll hur man kör eller vart man kör, full fart överallt utan minsta problem! 2.6” däcken är sjukt underbara! Körde 2.3 inför vasan o lät dom sitta på ett tag till efter (för lat för o byta) men det är dag och natt med tjockisarna på, känns som man får 10-15mm extra slag i cykeln, och greppet är fenomenalt!

Nu får hon sig en liten makeover och genomgång under hösten!

28DA36E9-5F96-46F7-BBC3-3C5AD7E3D5C7.jpeg

417F9B21-7BCD-49CF-8583-DF8B9F9E9A45.jpeg

79F87663-4A44-43A0-BE94-287B0CE0286F.jpeg

1A629DFA-9F2A-4B1A-9E2D-9487063F6351.jpeg

3187A500-2D19-47A4-8661-182A72AB8E40.jpeg

Ovan är dom svarta skivorna, men tror det blir guld :) ”I like goooold”

Sen kom nya skivorna!
Inte bestämt helt om dom blir hel guld eller svarta, återstår o se!
1F16E1E1-ABD0-4381-BDEE-7F05585F3F97.jpeg

Kommer bli porr på hög nivå när hon blir klar :)

Rompa

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
shro0maz sa:
Pärlan! Fy satan vilken cykel det är, har rullat på den sen I maj och den är helt brutal, efter ett tags pillande med dämparinställningar, speciellt bak då den går att ställa på alla möjliga sätt, så har jag hittat min perfekta inställning. Spelar ingen roll hur man kör eller vart man kör, full fart överallt utan minsta problem! 2.6” däcken är sjukt underbara! Körde 2.3 inför vasan o lät dom sitta på ett tag till efter (för lat för o byta) men det är dag och natt med tjockisarna på, känns som man får 10-15mm extra slag i cykeln, och greppet är fenomenalt!
Håller helt med dig! Har oxå kört min sen början på maj och den är helt otroligt grym på alla sätt o vis. Fullt duglig till att trampa med och den passar grymt bra på byggda banor och SBR-enduro , mm.

shro0maz

Medlem
Visa Din Specialized
Nu är pärlan klar!! Bytt allt baby blått till kashima/guld, guld skivor, guld skruv till oken och lite annat smått och gott!

För bra blev det?

F3685778-EF82-4F90-A75F-9D55BDE27CED.jpeg

FreddeP75

Medlem
Visa Din Specialized
Nya jonnen för nästa år. Det är en Stumpjumper Expert ST i storlek XL. Jag är 185cm och den känns perfekt när jag sitter och gungar på den i garaget. Har inte provcyklat ännu. Vikt helt orginal utan pedaler 13.62kg. Med Renthal cockpit och Ritchey handtag går den ner till 13,44kg. Specialized slangar väger 240 gram styck så slanglöst och utan Swat-verktyg borde den gå ner under 13kg. Cykeln ska användas både som Enduro-hoj och på cykelvasan. Med mina XC-hjul (Hope nav, Stans Crest Mk3, Fast Trak/Renegade) så går vikten ner en bit under 12kg. Vägde mitt XC-hjul fram komplett med däck och skivor och vågen stannade på 1,59kg. Orginal med slang och tungt Butcherdäck så väger framhjulet 2.35kg. Borde bli liknande viktskillnad bak.

Med andra ord inga problem och få ner hojen ner mot 11,8kg för XC och runt 13 för Enduro-cykling. Klart godkänt tycker jag.

Bilagor

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer