Visa Din Specialized

Principia

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Efter ett år med skivor på racern fick jag lust att ha nåt enklare mer oldschool också. Taskig bild men är faktiskt riktigt nöjd!
S-Works Allez DSW i strlk 54
10-delat Sram
Hjulen är DT350 och (nya versionen) Open Pro med Vittoria Corsa G 25mm.
Vikt 7.43 som på bilden, helt ok tycker jag med tanke på att en del delar (reglage och växlar är enklare grejer).
Allez2.jpg

SGS

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Principia sa:
Efter ett år med skivor på racern fick jag lust att ha nåt enklare mer oldschool också. Taskig bild men är faktiskt riktigt nöjd!
10-delat Sram
Vikt 7.43 som på bilden, helt ok tycker jag med tanke på att en del delar (reglage och växlar är enklare grejer).
Nu blottlägger jag min okunskap här, men 7.43kg för en cykel med alu-rum (väl?). Trevligt på en snygg cykel :)

Lejon

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Jag hade visst glömt denna tråd: Ny Stumpjumper 2019,
Kul att köra lite mer enduroaktigt. Får se om suget efter nåt sprättigare blir stort nog för komplementinköp av en HT i vår. Just nu känns det rätt med grova däck, skärmar och tung ram.
Enduroracepremiär imorgon, då får vi se vad cykeln (eller snarare cyklisten) går för.

Bilagor

CW

Medlem
Visa Din Specialized
SGS sa:
Principia sa:
10-delat Sram
Nu blottlägger jag min okunskap här, men 7.43kg för en cykel med alu-rum (väl?).
... är inte alls konstigt. Min är på 8 och jag kan absolut få ner den till 7,5.

SGS

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
CW sa:
SGS sa:
Principia sa:
10-delat Sram
Nu blottlägger jag min okunskap här, men 7.43kg för en cykel med alu-rum (väl?).
... är inte alls konstigt. Min är på 8 och jag kan absolut få ner den till 7,5.
Trevligt! Hade inte full koll på modellen vid tillfället. Nu vet åtminstone lite mer :-)

För att bidra till topic följer min egen, moddade slaskpendlare:

Bilagor

Smaland1

Medlem
Visa Din Specialized
lundatok sa:
Smaland sa:
lundatok sa:
Äntligen en Venge igen!
Wow, avundsjuk! =)

Här är fjolårsvapnet, som likt sin ägare börjar bli (väldigt) sugen på en ny utomhussäsong.

_
Den där ser ju sjukt snabb ut också! Jag hade den vanliga, gamla Venge och var löjligt nöjd med den. Hoppas på samma med den nya...
Tack!
Tror inte du kommer bli annat med den nya Vengen baserat på vad man kunnat utläsa av tester och kommentarer på diverse forum. Den enda nackdelen är väl att du kommer ha en ursäkt mindre till våren ifall det inte går tillräckligt snabbt...! :-)

Hogren

Medlem
Visa Din Specialized
Obs det är min s-works ca 3 inlägg upp.... Men nu..... 50meter kom jag på min premiär tur på min nya s works innan en Idiot tvärbromsar på framför mig och jag smällde in i hans bakhjul
Sluta med att ny gaffel är Beställt 7800kr senare hoppas på försäkringsbolaget tar det

Bilagor

Senast ändrad:

Lingon

Aktiv medlem
Visa Din Specialized
Hogren sa:
Obs det är min s-works ca 3 inlägg upp.... Men nu..... 50meter kom jag på min premiär tur på min nya s works innan en Idiot tvärbromsar på framför mig och jag smällde in i hans bakhjul
Sluta med att ny gaffel är Beställt 7800kr senare hoppas på försäkringsbolaget tar det
Ajdå. :(
Tråkigt, men hellre några tusenlappar än en hjärnskakning.

Hogren

Medlem
Visa Din Specialized
Lingon sa:
Hogren sa:
Ajdå. :(
Tråkigt, men hellre några tusenlappar än en hjärnskakning.
Håller med
Jag får skaffa treks nya hjälm ?

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer