Visa Din Specialized

Visa Din Specialized
Rompa och andra som har köpt eller har provat nya Stumpjumper. Hur är de i storleken. Gamla Camber/Stump kändes lite kort i storlek Medium. Jag känner med mina 179 och lång rygg att jag är mitt i mellan medium och large...?
Grunnar på att be handlaren ta hem en ST-version men man vill ju gärna hamna rätt i storleken..
Lutar väl åt large när jag kollat spec på effektiv TT och styrstam etc . Har dock hört att nya Stumpuyn ska kännas större och rymligare så man velar ju lite....

Visa Din Specialized
Superunknown sa:
Rompa och andra som har köpt eller har provat nya Stumpjumper. Hur är de i storleken. Gamla Camber/Stump kändes lite kort i storlek Medium. Jag känner med mina 179 och lång rygg att jag är mitt i mellan medium och large...?
Grunnar på att be handlaren ta hem en ST-version men man vill ju gärna hamna rätt i storleken..
Lutar väl åt large när jag kollat spec på effektiv TT och styrstam etc . Har dock hört att nya Stumpuyn ska kännas större och rymligare så man velar ju lite....

Jag är 181 och drog L på gamla Camber, och M på nya Epic, har kört både M o L på förra generationen Epic. Har korta ben o längre överkropp.
Jag köpte en L nu och ska väl inte säga ngt ännu då jag ska prova den idag är tanken, och sen är jag inte heller van vid cyklar med den här slaglängden så det kommer bli spännande hur som.

Visa Din Specialized
20180515_125536.jpg

Visa Din Specialized
lundatok sa:
Snyggt Rompa och Jumper, hade jag bytt hoj nu hade en Stumpy stått högt på listan!
Tack! Du borde ha en, kan jag säga...

Körde premiärturen igår från TCM och ut i Hellas via holan och lite blått och Corona och hundbenet och blåa tillbaka mot sandasjön. Det visade sig på Strava sen att det gick hyggligt fort bitvis. Sjukt trevlig cykel som svarar bra vid pådrag då den verkligen är väldigt styv!!
Den sväljer fanimej allt jag körde på igår och det är stor skillnad mot en Camber trots allt. Hade dock lite mycket luft i dämparna så det ska fixas till. Bytte till GroundControl 2.3 då original 2.6 kändes liiite för köttigt för ett torrt Hellas. Kapa ned styret till 720 tror jag kan va bra för mig oxå.
Grym hoj iaf!!

Visa Din Specialized
Köpte äntligen en crux.

40mm breda däck verkar få plats också. Mätte slarvigt till 60mm frigång både fram och bak, för de som undrar.

Bilagor

• 20180701_112514.jpg
    20180701_112514.jpg
    543.6 KB · Besök: 97
Senast ändrad:
Visa Din Specialized
Hämtade precis ut en Stumpjumper FSR Expert Carbon 2019. Det blir till att stansa, pilla och provrulla ikväll eller imorgon på tisdagsrajden!

Kass bild tyvärr.., jag sumpade telefonen i havet häromdagen :) Cykeln är sjukt mkt läckrare i verkligheten än i katalogen!

Bilagor

• 2018-07-16-121238.jpg
    2018-07-16-121238.jpg
    249.1 KB · Besök: 146
Senast ändrad:
Visa Din Specialized
STIZZE sa:
PKJoacim sa:
Äntligen! Ska bli kul att se hur den här är att köra.

Svinfin! Jag är sugen på en själv! :)

Har kört 2st 34km-rundor på den och är grymt impad av både komfort och hur lättrampad den är. Men har ingen tidigare erfarenhet av landsvägscyklar annat än en gammal tung hybrid.

Gillar din Stumpy. Själv kör jag stig på en Giant Trance.

Visa Din Specialized
S-works Stumpjumper Al 26" 2005. Nyrenoverad med sid team 100mm gaffel (nyrenoverad), Monarch Rt3 debon, Sram double-tap 10s reglage och Shimano xtr m986 bakväxel (ajamen, fungerar som en klocka), 2x10. Vikt under 11 kg. Dropperpost 80mm (det är en barncykel).
20180916_172555.jpg

Visa Din Specialized
Visa Din Specialized
Spacekitty sa:
Skogling sa:
Spacekitty sa:
Jimel sa:
Vad är det för något?

Tror bestämt det är samma lika som hoppande mannen ovan kör på. S-works Epic.

Oj. Men trampedaler på en dylik är väl som dragkrok på en Koenigsegg?

Det är vad som sitter på vid leverans :)
Jag har SPD-pedaler liggande som ska på innan jag tar en tur.

Blir det bock och di2? :D

Visa Din Specialized
S-works sa:
Spacekitty sa:
Jimel sa:
Vad är det för något?

Har du tagit premiärturen ? Var kommer hojen ifrån ?

Nä det har jag inte hunnit (läs pga trist väder). Bara snurrat runt i kvarteren vid Roslins i Ystad, kört i fula slukhål och över trottoarkanter jag hittade, innan jag slog till på den. Men idag blir det garanterat av.

Visa Din Specialized
Spacekitty sa:
S-works sa:
Spacekitty sa:
Jimel sa:
Vad är det för något?

Har du tagit premiärturen ? Var kommer hojen ifrån ?

Nä det har jag inte hunnit (läs pga trist väder). Bara snurrat runt i kvarteren vid Roslins i Ystad, kört i fula slukhål och över trottoarkanter jag hittade, innan jag slog till på den. Men idag blir det garanterat av.

Aha, ja Lars sa att han sålt en i helgen, misstänkte att det kunde vara denna ??

Hoppas du blir lika nöjd som jag ?

Tillbaka
Topp