Landcrusher
Ny medlem
Visa din TREK!!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fritzon sa:Tack för tipset! Borde dock vara billigare att bara köpa till en klinga med 40 eller 42 tänder och ta bort 17T klingan, väl? Eller kostar det lika mycket? Och kör man med 42T bak borde väl det tala för 34T fram snarare än 32T, eller tänker jag fel?
jockepocke sa:Fritzon sa:Tack för tipset! Borde dock vara billigare att bara köpa till en klinga med 40 eller 42 tänder och ta bort 17T klingan, väl? Eller kostar det lika mycket? Och kör man med 42T bak borde väl det tala för 34T fram snarare än 32T, eller tänker jag fel?
Nja när jag kollade på att göra just så visa det sig att den färdiga sunrace kassette faktiskt var billigare! Köpte den på bikediscount för ca 550kr, förvisso rea då... För dom där stora dreven till kassetten brukar vara dyra.
Jag kommer uppför det jag behöver komma upp för med 42bak o 34fram samtidigt som man får en bättre topp :)
Skogling sa:
castrello sa:Snygg! Funkar din lockout fortfarande? Min höll 2 veckor...riktig skitkonstruktion. Väntar på någon lösning från Fox eller Trek.
anderssvensson sa:castrello sa:Snygg! Funkar din lockout fortfarande? Min höll 2 veckor...riktig skitkonstruktion. Väntar på någon lösning från Fox eller Trek.
Är oftast en plastbricka med spår i som går sönder/slits ut..
Jag tog en i mässing eller liknande material från en singellockout och stoppade i istället.
Lite olika dimensioner men det fungerar skitbra :-)
castrello sa:Men har inte du en hydrauliska lockout från rock shox? Jag har 2017 versionen av en fox som är med vajer.
bakhjul sa:castrello sa:Men har inte du en hydrauliska lockout från rock shox? Jag har 2017 versionen av en fox som är med vajer.
Jag har Fox 2017-version på min hoj. Funkar okej, men inte någon Mercedeskänsla, direkt ;-)
(Förra hojens hydrauliska Rock Shox var inte heller något mirakel av precision och smidighet)
castrello sa:Min höll 2 veckor...väntar svar från lbs trek eller fox. Riktig skitkonstruktion.
bakhjul sa:castrello sa:Min höll 2 veckor...väntar svar från lbs trek eller fox. Riktig skitkonstruktion.
Det har varit jättemycket problem med Fox lockout (på alla cykelmärken) under året, så jag är ju glatt överraskad att min funkar :)
Om min ger upp så ska jag kika närmare på DT Swiss lockout, som jag vet att flera andra har installerat i stället för Fox:
https://www.dtswiss.com/Accessories/Remote-lever-suspension
castrello sa:Drar dt swiss rätt mängd vajer?
bakhjul sa:castrello sa:Drar dt swiss rätt mängd vajer?
Vågar inte garantera det för alla tänkbara Fox-kombinationer.
Riktigt snygg!!! Men man kan ju inte låta bli att undra över parkeringen av cykeln i bakgrunden... Väcker ju en del frågor...?BoeingJockey sa:Premiärtur på den nya :-)
Paulie sa:Här är min nya kamrat, riktigt nöjd med valet :)
Ser ut som den gör 255 km/h när den står stilla...BoeingJockey sa:Premiärtur på den nya :-)