Visa din TREK!!!

Visa din TREK!!!
Här är bägge mina tjocka tjejer....tänker när bilen kör fast så kör jag vidare på cykeln ?

Bilagor

• 20160911_160735.jpg
    20160911_160735.jpg
    441.1 KB · Besök: 125
Visa din TREK!!!
Fritzon sa:
Tack för tipset! Borde dock vara billigare att bara köpa till en klinga med 40 eller 42 tänder och ta bort 17T klingan, väl? Eller kostar det lika mycket? Och kör man med 42T bak borde väl det tala för 34T fram snarare än 32T, eller tänker jag fel?

Nja när jag kollade på att göra just så visa det sig att den färdiga sunrace kassette faktiskt var billigare! Köpte den på bikediscount för ca 550kr, förvisso rea då... För dom där stora dreven till kassetten brukar vara dyra.
Jag kommer uppför det jag behöver komma upp för med 42bak o 34fram samtidigt som man får en bättre topp :)

Visa din TREK!!!
jockepocke sa:
Fritzon sa:
Tack för tipset! Borde dock vara billigare att bara köpa till en klinga med 40 eller 42 tänder och ta bort 17T klingan, väl? Eller kostar det lika mycket? Och kör man med 42T bak borde väl det tala för 34T fram snarare än 32T, eller tänker jag fel?

Nja när jag kollade på att göra just så visa det sig att den färdiga sunrace kassette faktiskt var billigare! Köpte den på bikediscount för ca 550kr, förvisso rea då... För dom där stora dreven till kassetten brukar vara dyra.
Jag kommer uppför det jag behöver komma upp för med 42bak o 34fram samtidigt som man får en bättre topp :)

http://www.bike-discount.de/en/buy/sunrace-ms3-10-speed-cassette-11-42-525613/wg_id-402

Visa din TREK!!!
IMG_9317.JPG

Ram: Trek Remedy Carbon 21,5" (ramset) RS Deluxe bakdämpare
Gaffel: Pike 160mm RCT3
Hjul: SRAM X0-nav/ DT EX471-fälgar/ DT Comp / DT Squorxnipplar
Drivlina: XTR Boostvevparti 170mm, CRM91-drev, XTR kassett/kedja XTR reglage/bakväxel (M9000)
Bromsar: SRAM Guide RSC 180mm/180mm
Stolpe: RS Reverb 170mm
Däck: Bontrager SE5 F/B, tubeless.
Styrkombo: Bontrager 35mm styrstam/ Renthal Fatbar 35mm-780mm / ESIgrips racers edge
Sadel: Bontrager Kovee

13kg blankt med Mallet DH på, 130ml vätska i var däck.

Visa din TREK!!!
Jag och polaren (numera Chupacabra-bröderna) skaffade varsin höst/vinter/vår-monstertruck, var inte så svår att ha skoj på!
Visst känns det att man kör helstelt men skönt att ha nåt lättskött nu när man bara kan drömma om torra stigar. Skrattretande fäste i 29x3.0, kul geo och förvånansvärt rapp uppför backarna. Tips från coachen är dock att byta ut 390-grams orginalslangarna till ett par vanliga 29 light haha, om man nu inte bokstavligen ska åka på fälgen och prioriterar genomslagsskyddet.
Finns ett fåtal 15,5" och 18,5" kvar att få tag i om nån får feeling på helstelt, 2017 års modell har framdämpare.

p5pb13972139.jpg

Visa din TREK!!!
Premiären klar på min första FS en Trek fuel ex 8 29" 2017. Helt annorlunda känsla än mot min 10 år gamla Cube 26" men gött som tusan, det är som att köra på en madrass, mjukt o gött! Nu är det bara att hitta lite sköna spår i Nacka/Hellas som passar en nybörjare!!?

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    510.9 KB · Besök: 85
Visa din TREK!!!
castrello sa:
Snygg! Funkar din lockout fortfarande? Min höll 2 veckor...riktig skitkonstruktion. Väntar på någon lösning från Fox eller Trek.

Är oftast en plastbricka med spår i som går sönder/slits ut..
Jag tog en i mässing eller liknande material från en singellockout och stoppade i istället.
Lite olika dimensioner men det fungerar skitbra :-)

Visa din TREK!!!
Mina två Trek. En Emonda ALR 6 -17 och en Fuel EX 7 -16
Bytt till singelklinga fram på Ex:en i övrigt är de original.

Relativt ny inom cykel som träning men mycket nöjd med mina val ?

Bilagor

• IMG_20161005_173346.jpg
    IMG_20161005_173346.jpg
    281.7 KB · Besök: 104
Senast ändrad:
Visa din TREK!!!
Superfly 21.5 " från 2012, dock bara ramen kvar.

Am classic wide lightning
Sram X1 växlar
XT Bromsar
M.m
Vikt 10,9 med pedaler

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    440.2 KB · Besök: 123
Visa din TREK!!!
anderssvensson sa:
castrello sa:
Snygg! Funkar din lockout fortfarande? Min höll 2 veckor...riktig skitkonstruktion. Väntar på någon lösning från Fox eller Trek.

Är oftast en plastbricka med spår i som går sönder/slits ut..
Jag tog en i mässing eller liknande material från en singellockout och stoppade i istället.
Lite olika dimensioner men det fungerar skitbra :-)

Men har inte du en hydrauliska lockout från rock shox? Jag har 2017 versionen av en fox som är med vajer.

Visa din TREK!!!
castrello sa:
Men har inte du en hydrauliska lockout från rock shox? Jag har 2017 versionen av en fox som är med vajer.

Jag har Fox 2017-version på min hoj. Funkar okej, men inte någon Mercedeskänsla, direkt ;-)
IMG_0021.JPG

(Förra hojens hydrauliska Rock Shox var inte heller något mirakel av precision och smidighet)

Visa din TREK!!!
bakhjul sa:
castrello sa:

Jag har Fox 2017-version på min hoj. Funkar okej, men inte någon Mercedeskänsla, direkt ;-)

(Förra hojens hydrauliska Rock Shox var inte heller något mirakel av precision och smidighet)

Min höll 2 veckor...väntar svar från lbs trek eller fox. Riktig skitkonstruktion.

Visa din TREK!!!
castrello sa:
Min höll 2 veckor...väntar svar från lbs trek eller fox. Riktig skitkonstruktion.

Det har varit jättemycket problem med Fox lockout (på alla cykelmärken) under året, så jag är ju glatt överraskad att min funkar :)

Om min ger upp så ska jag kika närmare på DT Swiss lockout, som jag vet att flera andra har installerat i stället för Fox:
https://www.dtswiss.com/Accessories/Remote-lever-suspension

Visa din TREK!!!
14572004_10153678889356377_1453504116_o.jpg

Godkväller.

Tänkte jag postar mitt första inlägg här. =) Ett stycke vardagsrumsbild.
Passade på att shoppa en Fuel Ex 9.8 2016 när det var så fin rea. Fick hem den i förrgår så är helt orginal med plastpedaler för stunden för att kunna cykla lite. Blir spd, men inte bestämt mig för vilka pedaler än. Trevlig helg!

Visa din TREK!!!
bakhjul sa:
castrello sa:

Det har varit jättemycket problem med Fox lockout (på alla cykelmärken) under året, så jag är ju glatt överraskad att min funkar :)

Om min ger upp så ska jag kika närmare på DT Swiss lockout, som jag vet att flera andra har installerat i stället för Fox:
https://www.dtswiss.com/Accessories/Remote-lever-suspension

Drar dt swiss rätt mängd vajer?

Visa din TREK!!!
30210810881_ce9784d28f_o.jpg

Min nya Trek Remedy 9 2016. Gick lika snabbt som min gamla 29" ht på premiärturen, trots plastpedaler, för låg sadel och dubbelt så långa och branta uppförsbackar (kändes det som). Poängteras bör dock att det här är en cykel som man har otroligt roligt på samtidigt som det går undan:)

Senast ändrad:
Visa din TREK!!!
Premiär för HT, kör på en Santa cruz nomad annars....så ja.... det var lite pirr i armarna när man kom hem igen. Tar nog ett tag att bli van vid detta. Skön cykel att cykla på annars, Superfly 8 2016.

Htn.jpg

Tillbaka
Topp