Visa din TREK!!!

Visa din TREK!!!
2CA6B963-F597-4239-9B87-C61D6A629910.jpeg

Visa din TREK!!!
Fin! Funderar själv på en sådan, hur känns den? Rapp i skogen? Känns vikten av mycket ?

Du ska nog fråga någon annan som har erfarenhet från FS. Men helt ärligt, nej den känns inte rapp. Många recensioner verkar komma från de som kör lättare stigar i bikeparks med den och då är den säkert rapp. Nu har jag bytt däck från 2,6 till 2,35 och hoppas den ska kännas bättre. Vikten tja den är ju inte lätt och det bidrar säkert till att den inte känns superrapp. Kör på platten i Lunsen i Uppsala som ändå är rätt tekniska stigar och jag tycker den är kul att köra. Men kommer nog skaffa en top fuel och kliva upp till 9.8 när det blir dags för byte.

Visa din TREK!!!
Du ska nog fråga någon annan som har erfarenhet från FS. Men helt ärligt, nej den känns inte rapp. Många recensioner verkar komma från de som kör lättare stigar i bikeparks med den och då är den säkert rapp. Nu har jag bytt däck från 2,6 till 2,35 och hoppas den ska kännas bättre. Vikten tja den är ju inte lätt och det bidrar säkert till att den inte känns superrapp. Kör på platten i Lunsen i Uppsala som ändå är rätt tekniska stigar och jag tycker den är kul att köra. Men kommer nog skaffa en top fuel och kliva upp till 9.8 när det blir dags för byte.

Okej tack för svar. Ja se om ja köper en rop fuel kanske blir känslan även att 9.8 känns seg på stigar

Visa din TREK!!!
Trodde inte jag skulle få lägga in en cykel i denna tråd igen, men saknade Trek och en Session, slog till på en 8a som är lagomt dyr att slita på i parken.

Här uppgraderad med nya däck, oneupstyre. Att bromsslang gick på utsidan när det fanns hål för interndragning är lite udda, men det är också ordnat.

Att den leveras med 1.350kg tunga däck är otrevligt, men ändå billigt att byta däck och tubeless och tjäna ca 1.2kg.

GOPR0038.JPG
GOPR0039.JPG

Visa din TREK!!!
Ja minions passar ju utmärkt i parken. Körde det länge innan man också började använda det i skogen :) det är väl maxxis downhilldäck, har inte sett några andra iaf

Vilka annars ska man köra?

Visa din TREK!!!
Har en ny gx drivlina liggandes och en lyrik som är näst in till ny, så börjar med dom. Bontrager elit 30 hjul är planen, slx bromsar renthal styre/stam och lite små plock ?

Kul, jag byggde nya FEX kolfiber med fox 36 och newmen hjul, gx drivlina, g2 rsc bromsar. Grymt nöjd med den hojen, har nog cyklat ca 140 mil på den sen i november när jag byggde den. Allt fungerar klockrent ?

Tillbaka
Topp