visa din tumme

Atlas

Aktiv medlem
visa din tumme
lagom stukad såklart ;)

fyllefixie.jpg ht=544

edit: andra tummen bär spår av "hur fan låssar man klingbultar som jävlas"....

Senast redigerad av en moderator:
visa din tumme
självklart, hur stukar man annars tummen?

skulle tydligen ha lite för brottom nerför slänten bakom stads biblioteket. Jag tog hela backen på framhjulet... som jag låg dubbelvikt över.

edt:stadsbiblioteket såklart..

Senast redigerad av en moderator:
visa din tumme
Atlas skrev: såja! Har du läkt väl?
.........................................................................................................................................................
Fick vänta på operation i 6 dagar innan dom borrade i tumbenet och fäste en kompositpropp som dom kunde sy fast ligamnentet så det växte fast på rätt ställe igen. Tummen är idag märkbart klumpigare i innersta leden av den broskbildning som blir under läketiden. Rörelseförmågan är sisådär, när jag hade sjukgymnastik 6ggr om dagen fick jag upp nästan full rörelse men nu när jag har slutat med den har jag tyvärr tappat en del igen. Även styrkan saknas fortfarende efter att förut varit cp-stark i båda händerna. Dessutom gör det fortfarende ont vid vissa rörelser och om den blir kall. Den kommer nog aldrig bli som högertummen igen. Tur att det var vänstern jag gjorde illa... :-/ T

visa din tumme
Rackarns, det var inte roligt att höra. Antar att jag skall vara glad för min börjar att gå att röra så smått igen, och jag kan hålla i styret bra nog för pendlingen på måndag.

visa din tumme
fore.JPG ht=333

Det ser kanske inte lika svullet ut som vissa andra bilder här. Men jag slog loss en flisa med delar av muskelfästet i när jag åkte Telemark.
efter.JPG ht=444

Om jag inte misstar mig så är det tummen som pajar vid ca 30 % av alla telemark olyckor som resulterar i sjukhusbesök.
Det kan nog stämma bra för min del för jag har pajat ett knä (ca 15% av sjukhustiden) och nacken (55% av tiden).

Tillbaka
Topp