Visa din vaxning! kedjan inte benen

Visa din vaxning! kedjan inte benen
Tjena! Har prövat ren paraffin förut och funkade okej men var aldrig riktigt nöjd med hur det höll sig, speciellt med lite väta inblandat. Började för nått år sen eller två att köra med squirt på flaska och det var ju mkt bättre än olja men tyckte det ändå samlades en del skit. Slog till och köpte squirt hotwax i våras och har nu kanske en 50 mil eller så på min xc hardtail som jag kört en del blandat grus och skog med. Riktigt positivt överraskad hur länge det höll innan omvaxning(bara gjort en omvaxning). Nu har de flesta turer varit relativt torra men var en del blöta turer i början och det verkar funka bra. Känner att jag behöver ett bra tag till innan jag kan lämna slutgiltig dom men mitt första intryck är riktigt positivt. Nu har jag ju ingen erfarenhet av silca eller andra hotwax men känner just nu att jag inte behöver pröva något annat. Aldrig mer olja iaf😄
ja det var just dessa jag försöker undvika Silca och Squirt. Kommer heller aldrig köpa några Hunt hjul :D

Läste nått om canubavax för regniga förhållanden, får se, ska ge parafin en bra chans i och med att det bli första hotwax omgången.

Drylube klarar ju väta oerhört dåligt så framför det kör jag nog hellre olja på det sätt jag underhållit drivlinan då jag inte tänkt på vädret innan jag sticker ut

Tillbaka
Topp