Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Insidan är rätt. Jag har en Fox34 130 mm (typ samma gaffel) med slangen på insidan. Kolla även bilder här http://vitusbikes.com/products/vitus-sentier-29-vr-trail-hardtail-mountain-bike/Staplerz sa:Har nu dragit om bakbromsen och det är mkt bättre ut, tack!
Ska jag även dra om frambromsen så att kabeln går på utsidan av gaffeln i stället för insidan som det är nu?
Såg bilderna på Vitus sida också, spontant kändes det fel först men jag behåller det så då:)Sixten Fors sa:Insidan är rätt. Jag har en Fox34 130 mm (typ samma gaffel) med slangen på insidan. Kolla även bilder här http://vitusbikes.com/products/vitus-sentier-29-vr-trail-hardtail-mountain-bike/Staplerz sa:Har nu dragit om bakbromsen och det är mkt bättre ut, tack!
Ska jag även dra om frambromsen så att kabeln går på utsidan av gaffeln i stället för insidan som det är nu?
+1 reglaget behöver nog lossas, göra en bakåtvolt, och sättas tillbaka. Ser det ut somTasse74 sa:ser ut som den är tvinnad ett varv ?
jingleyschmidt sa:Min kabel går på insidan av gaffelbenet, mina kablar ser ut som ett fågelbo, än så länge har jag inte dött och allt på cykeln fungerar. :P
Mini_me sa:jingleyschmidt sa:Min kabel går på insidan av gaffelbenet, mina kablar ser ut som ett fågelbo, än så länge har jag inte dött och allt på cykeln fungerar. :P
Du lever på lånad tid min vän ?
+1Jeppe9191 sa:Jag skulle säga att det är standard att dra bromsslangen på insidan, även på RS (bildgoogla). SF har en ovanlig lösning. Anledningen till insidesdragningen är att bromsslangen inte ska fastna i något eller skadas vid hård kontakt. Risken för det är mindre på insidan.
jingleyschmidt sa:Ja, det är många som kör tejp där så att stenar och grus från framhjulet inte repar och förstör ramen. Snyggt eller inte är skitsamma, det är inget som kommer synas ändå. Tvätta rent, klistra på.
4K för hjulset eller 4K inkl. ny kassett, skivor, däck?dustiekaltman sa:Har en Sentier 2018 VR+ (27,5/2,6). Funderar på att kunna få den lite mer XC(blir för mycket grusväg och finstig med frun) och klurar på om man skulle skaffa 29 hjul till den. Någon som gjort, går i samma tankar och funderat lite extra eller bara har åsikter om det? Vad skall man i så fall kika på om man vill hålla nere pengen till under 4k
Bara byta till lite mer lättrullade däck, kanske? 29-tum i all ära men jag vet inte om det gör ngn enorm skillnad på grusvägar.dustiekaltman sa:Har en Sentier 2018 VR+ (27,5/2,6). Funderar på att kunna få den lite mer XC(blir för mycket grusväg och finstig med frun) och klurar på om man skulle skaffa 29 hjul till den. Någon som gjort, går i samma tankar och funderat lite extra eller bara har åsikter om det? Vad skall man i så fall kika på om man vill hålla nere pengen till under 4k
Sixten Fors sa:4K för hjulset eller 4K inkl. ny kassett, skivor, däck?
Hur stora hjul får plats (ökad radie), mät nuvarande hjul och frigång i ram/gaffel?
Vilken ramstorlek, din längd och vikt?
SocialGimp sa:Bara byta till lite mer lättrullade däck, kanske? 29-tum i all ära men jag vet inte om det gör ngn enorm skillnad på grusvägar.
SocialGimp sa:Bara byta till lite mer lättrullade däck, kanske? 29-tum i all ära men jag vet inte om det gör ngn enorm skillnad på grusvägar.
Låter ungefär lika meckligt att byta kassett(?) o 2 hjul som att söla med tätningsvätska.... Men det är klart, ska det bytas fram o tillbaka så är det väl bra med 2 hjulset.... sa:Jag har mer lättrullade men inte orkat byta för jag kört slanglöst i 2.6orna och ville inte sabba den uppsättningen. Men efter provat frugans 29:a blev jag liksom lite sugen om mer lättrullade 29or kunde erbjuda lite av båda världar. Rulla fint över lite stighinder(som mina 2.6or) samt rulla lite bättre på väg.
SocialGimp sa:Låter ungefär lika meckligt att byta kassett(?) o 2 hjul som att söla med tätningsvätska.... Men det är klart, ska det bytas fram o tillbaka så är det väl bra med 2 hjulset.
Affirmative, att filura o uppgradera är ju halva grejen med MTB! :)dustiekaltman sa:Ja alltså jag ska byta däck och prova, helt klart. Men man måste ju alltid ha något att fundera på :) Gräset är grönare och så vidare.
Efter flera månader har jag nu äntligen fått tag på en distans. Krävdes mycket googlande tills jag hittade en firma i Kalifornien som levererade det jag var ute efter: https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-...5?pageci=829e3bd7-7b79-47e2-96a5-3592b367877bspeffy sa:Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.slaentbjorn sa:Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
Såhär ser det ut nu
slaentbjorn sa:Efter flera månader har jag nu äntligen fått tag på en distans. Krävdes mycket googlande tills jag hittade en firma i Kalifornien som levererade det jag var ute efter: https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-...5?pageci=829e3bd7-7b79-47e2-96a5-3592b367877bspeffy sa:Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.slaentbjorn sa:Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
Såhär ser det ut nu
Wiggle kunde inte skicka någon reservdel men har lovat stå för mina utlägg. Och så här blev:
Sitter som en smäck.
Amen vaffan! Har den där plastgrejen en tätningsfunktion också? Nu skiter jag i cykelhelvetet!marr sa:slaentbjorn sa:Efter flera månader har jag nu äntligen fått tag på en distans. Krävdes mycket googlande tills jag hittade en firma i Kalifornien som levererade det jag var ute efter: https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-...5?pageci=829e3bd7-7b79-47e2-96a5-3592b367877bspeffy sa:Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.slaentbjorn sa:Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
Såhär ser det ut nu
Wiggle kunde inte skicka någon reservdel men har lovat stå för mina utlägg. Och så här blev:
Sitter som en smäck.
Och hela tätningen mot lagret saknas nu?
slaentbjorn sa:Amen vaffan! Har den där plastgrejen en tätningsfunktion också? Nu skiter jag i cykelhelvetet!marr sa:slaentbjorn sa:Efter flera månader har jag nu äntligen fått tag på en distans. Krävdes mycket googlande tills jag hittade en firma i Kalifornien som levererade det jag var ute efter: https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-...5?pageci=829e3bd7-7b79-47e2-96a5-3592b367877bspeffy sa:Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.slaentbjorn sa:Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
Såhär ser det ut nu
Sitter som en smäck.
marr sa:slaentbjorn sa:Amen vaffan! Har den där plastgrejen en tätningsfunktion också? Nu skiter jag i cykelhelvetet!marr sa:slaentbjorn sa:Efter flera månader har jag nu äntligen fått tag på en distans. Krävdes mycket googlande tills jag hittade en firma i Kalifornien som levererade det jag var ute efter: https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-...5?pageci=829e3bd7-7b79-47e2-96a5-3592b367877bspeffy sa:Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.slaentbjorn sa:Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
Såhär ser det ut nu
Sitter som en smäck.
Du köpte en ny cykel. Förstår inte hur man kan gå med att inte få alla delar bara :/
marr sa:slaentbjorn sa:Amen vaffan! Har den där plastgrejen en tätningsfunktion också? Nu skiter jag i cykelhelvetet!marr sa:slaentbjorn sa:Efter flera månader har jag nu äntligen fått tag på en distans. Krävdes mycket googlande tills jag hittade en firma i Kalifornien som levererade det jag var ute efter: https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-...5?pageci=829e3bd7-7b79-47e2-96a5-3592b367877bspeffy sa:Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.slaentbjorn sa:Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
Såhär ser det ut nu
Sitter som en smäck.
Du köpte en ny cykel. Förstår inte hur man kan gå med att inte få alla delar bara :/
slaentbjorn sa:marr sa:slaentbjorn sa:Amen vaffan! Har den där plastgrejen en tätningsfunktion också? Nu skiter jag i cykelhelvetet!marr sa:slaentbjorn sa:Efter flera månader har jag nu äntligen fått tag på en distans. Krävdes mycket googlande tills jag hittade en firma i Kalifornien som levererade det jag var ute efter: https://www.ebay.com/itm/MTB-Tools-...5?pageci=829e3bd7-7b79-47e2-96a5-3592b367877bspeffy sa:Yes, det var exakt samma för mig men tror det var på motsatt sida som jag sakna på. Den satt i skyddet.slaentbjorn sa:Cykelverkstan kommenterade idag att det saknas en distans av något slag mellan hjul och dämpare. Hur ser det ut på era Rapide?
Såhär ser det ut nu
Sitter som en smäck.
delen var sannolikt med. Tyvärr slängde jag den...
Efter fem månader kunde jag idag äntligen hämta ut ett paket från Wiggle med den saknade delen.Flera har missar adaptorn till hjulet pga att den fastnat i leveransskyddet.
Utan taco och inte rätt vevar men orkade inte vänta på att tyskarna skulle få arslet ur vagnen....Visa bilaga 415254
Utan taco och inte rätt vevar men orkade inte vänta på att tyskarna skulle få arslet ur vagnen....Visa bilaga 415254
Har bara hunnit med en kortare skogsrunda för att kolla att allt funkade men det verkar lovande??Najs!
Vad tycker du om den?