Visa din Vitus!

Visa din Vitus!
För er som går i köptankar...Mitten på Juni. Själv blir jag mer och mer sugen på en Mythique men är orolig för den där hisspinnen och lockout..Är det för mycket cykel för platten men mycket stök och bröt?

1588940218657.png

erkkn

Medlem
Visa din Vitus!
En undran som Escarpe-ägare, vad är skillnaden på Escarpe och Mythique? Båda är trailcyklar med liknande geometri eller missar jag något?

joary639

Medlem
Visa din Vitus!
Fick detta som svar när jag skrev till Vitus: Hi. We are working hard on getting more of the 2020 Vitus bikes back in stock with our retail partners, Wiggle and Chain Reaction Cycles. We are experiencing unprecedented demand and this means our stock sells out very quickly once they arrive with our retailers. We can't be 100% on their restocking dates but are expecting more of our top selling bikes over the next few days and coming weeks. Please keep an eye on retailers' websites so you don't miss out.

erkkn

Medlem
Visa din Vitus!
Riktigt tråki
Fick detta som svar när jag skrev till Vitus: Hi. We are working hard on getting more of the 2020 Vitus bikes back in stock with our retail partners, Wiggle and Chain Reaction Cycles. We are experiencing unprecedented demand and this means our stock sells out very quickly once they arrive with our retailers. We can't be 100% on their restocking dates but are expecting more of our top selling bikes over the next few days and coming weeks. Please keep an eye on retailers' websites so you don't miss out.
Är själv ute efter en Sentier och en Mach 3 som det ser ut som man missar innan ens rabatt går ut :(

Visa din Vitus!
Ni som vill ha en Vitus-hoj borde gå med på deras facebook-grupp där meddelanden kommer ut när det ska komma nytt lager!

Jerrazy

Ny medlem
Visa din Vitus!
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av Vitus Mythique VRX eller andra versioner av den? Hur funkar den på platten och uppför? Samt bara rent allmänt

crippan

Medlem
Visa din Vitus!
Ska ha min Energie på trainer. Hur vet jag vilken stigning det är på 12mm axeln? Står bara 142x12mm. Kollar jag tacx så finns det 3-4 olika stigningar på gängorna.

Visa din Vitus!
Jag ska köpa min första riktiga mtb och det lutar åt en Sentier 29 eller Nucleus 29 VRS. Jag är väldigt osäker på om jag ska ha en L eller en XL. Jag är 189 cm med ca 88 cm långa ben. Jag känner mig mer rädd för att köpa för stort än för litet, men egentligen har jag ju ingen aning eftersom det är min första riktiga cykel. Hilfe?

Pastor Hannes

Aktiv medlem
Visa din Vitus!
Jag ska köpa min första riktiga mtb och det lutar åt en Sentier 29 eller Nucleus 29 VRS. Jag är väldigt osäker på om jag ska ha en L eller en XL. Jag är 189 cm med ca 88 cm långa ben. Jag känner mig mer rädd för att köpa för stort än för litet, men egentligen har jag ju ingen aning eftersom det är min första riktiga cykel. Hilfe?
Jag hade valt Sentier, den ramen är bra. (Jag har haft två själv). Sentiern är också en väldigt populär cykel. Som läget är nu kommer du inte förlora många kronor när du sedan säljer den.

vad gäller längd så skulle jag gissa på XL. Jag är 4 cm kortare än du och hade L i båda mina. Jag giller lite kortare cyklar för den typ av cykling som jag använde den till. Med 88 cm ben ska du kunna ha droppern i maxläget på en XL.

Visa din Vitus!
Jag hade valt Sentier, den ramen är bra. (Jag har haft två själv). Sentiern är också en väldigt populär cykel. Som läget är nu kommer du inte förlora många kronor när du sedan säljer den.

vad gäller längd så skulle jag gissa på XL. Jag är 4 cm kortare än du och hade L i båda mina. Jag giller lite kortare cyklar för den typ av cykling som jag använde den till. Med 88 cm ben ska du kunna ha droppern i maxläget på en XL.
Tack för input! Jag siktar in mig på en Sentier i storlek XL, ska bara lyckas lägga vantarna på en...

Jimb3n

Medlem
Visa din Vitus!
Någon som vill dela med sig av sina erfarenheter av Vitus Mythique VRX eller andra versioner av den? Hur funkar den på platten och uppför? Samt bara rent allmänt
Jag har nu kört 17mil på min vrx 2021. Tycker den är grym. Vist går det fortare på platten med min HT men tycker ändå den är riktigt ”trampeffektiv”. Var orolig att jag skulle sakna lås på bakdämparen men känner inte att jag saknar det alls faktiskt. Riktigt trevlig cykel. Kör Ibland med kompisar som kör radon skeen trail Al och Canyon Neuron 7 och dom kör med tramläget på bakdämparen på platten. Men upplever inte att jag behöver kämpa mer trots att jag inte har den möjligheten.

Så helt enkelt väldigt nöjd med min

davveno1

Medlem
Visa din Vitus!

Jag är 187 och hade en sentier xl, den var helt lagom. Absolut inte mindre.

Fredrik S

Aktiv medlem
Visa din Vitus!
Min Vitus Razor VRX 2019 hänger på väggen i hobbyrummet i väntan på nästa säsong.

Min första och hittills ända racer. Jag köpte den ny på Wiggles eftersäsongsrea hösten 2019. När jag fick hem den cyklade jag två gånger och därefter hamnade den längst in i garaget.

När covid pandemin slog till i mars 2020 plockade jag fram den och började cykla som ett botemedel mot tristessen. Började även springa en del. I början var det motigt då jag i stort sett inte cyklat en meter sedan 1983 då jag, 12 år gammal, köpte min första moped. Efter ett tag började det gå bättre, rundorna blev längre och snabbare.

På semestern 2020 gjorde jag en halv Ironman på 6 timmar och 23 minuter. 49 år gammal och efter endast 4 månaders träning.

Nästa sommar ska jag försöka fixa en hel Ironman. Kanske på min 50-årsdag.
20201121_201900.jpg

Jimb3n

Medlem
Visa din Vitus!
Tjusig! Ser torrt ut på bilderna men däck och lerstänk skvallrar om något annat.

Hur är det med utrymme i sadelröret? Går det att få ner droppern i botten och vad har du för storlek på cykel, dropper och slag på den?
Denna slinga på Hunneberg är faktiskt hyfsat torr 😊

Jag är 177 har en M den är det 125mm dropper inga problem att utnyttja hela slaget, han inte sadeln i bott skulle kunna köra ner den 1/4 till så kanske att det skulle gå med 150mm dropper

fredyr

Medlem
Visa din Vitus!
I happys egna näringskedja övertog jag en Vitus Sentier-ram och gaffel, när Anders påbörjade sitt bygge av en fulldämpad Orbea Occam.

Min förra (och egentligen enda) MTB, en tre år gammal instegsmodell Grand Canyon, blev stulen utanför kontoret i februari. Den inhandlades faktiskt på Black Friday-rean 2017, och blev startskottet för mitt cyklande. Sedan dess har jag byggt mig en racer (Cinelli Experience) och en cross/gravel (Trek XO1), det mesta mha happys K&S. Detta är mitt första MTB-bygge. Det blev lite frankenstein med gamla grejer från källaren tillsammans med nytt, men kul oavsett, och det går ju alltid att uppgradera senare. :)

PXL_20201124_183641715_2.jpg

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer