Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Geos nya jobb? :)NLC sa:Du ser, det du behöver är en PT ;-)
selstam sa:Geos nya jobb? :)NLC sa:Du ser, det du behöver är en PT ;-)
geologen sa:selstam sa:Geos nya jobb? :)NLC sa:Du ser, det du behöver är en PT ;-)
Haha, nja det där är en otroligt överhettad marknad. Tror inte det är särskilt många som klarar sig på det utan andra jobb som bas.
Jag behöver någon som lyfter viktskivor åt mig. Min fru vägrar.NLC sa:Du ser, det du behöver är en PT ;-)
Snöre, krok och fäste? :)lundatok sa:Jag behöver någon som lyfter viktskivor åt mig. Min fru vägrar.NLC sa:Du ser, det du behöver är en PT ;-)
selstam sa:Snöre, krok och fäste? :)lundatok sa:Jag behöver någon som lyfter viktskivor åt mig. Min fru vägrar.NLC sa:Du ser, det du behöver är en PT ;-)
Ja, pauser och längre vila är sånt man blir stark av! Win win!chrhar sa:Förläng vilan. Klassisk win-win ;)
matte sa:Cannondale jekyl 1000 sa:Nu har jag gjort 20minuterstestet. 270x0,95=256,5W. Pulsen låg mellan 171-174 förutom dom första fyra och sista fyra minuterna och det brukar vara ungefär där jag brukar ligga om jag kör en sådan här intervall själv.
Man får väl köra ett entimmarstest någon gång också så man får se om man hamnar i närheten.
Bra jobbat! Nästa gång kommer du säkert kunna klämma några Watt till, finns ju en rätt stor inlärningsfaktor i sånt här testande.
Om du vill fördjupa dig lite mer så är "Training and Racing With a Power meter", (Allen & Coggan) en bra bok. Även "Cykelträning" av Fredrik Ericsson innehåller en hel del matnyttigt.
/Mattias
BjornR sa:På 2,5år av cyklandes har jag nått 4,2w/kg FTP eller ~310w 20min @ 70kg. Klarar nog 320w en dag med utvilade ben, dvs ben som inte känns som betongblock första 5min in i 20min-intervallen.
Enda träningen jag hade innan dess var datorspelandes.
edit: Jag räknar numera med 10% förbättring per år, det är svårt att veta då genetik spelar roll och den träning som ger effekt på dig.
pero02 sa:BjornR sa:På 2,5år av cyklandes har jag nått 4,2w/kg FTP eller ~310w 20min @ 70kg. Klarar nog 320w en dag med utvilade ben, dvs ben som inte känns som betongblock första 5min in i 20min-intervallen.
edit: Jag räknar numera med 10% förbättring per år, det är svårt att veta då genetik spelar roll och den träning som ger effekt på dig.
Bara tre-fyra år kvar då så kan du dominer touren.
BjornR sa:pero02 sa:BjornR sa:På 2,5år av cyklandes har jag nått 4,2w/kg FTP eller ~310w 20min @ 70kg. Klarar nog 320w en dag med utvilade ben, dvs ben som inte känns som betongblock första 5min in i 20min-intervallen.
Vad ska jag göra där? Internetcykling är bra mycket roligare!
Skillnaden är väl att Toursnubbarna kan prestera närheten av ftp efter 4 timmar på 90% av ftp.pero02 sa:BjornR sa:På 2,5år av cyklandes har jag nått 4,2w/kg FTP eller ~310w 20min @ 70kg. Klarar nog 320w en dag med utvilade ben, dvs ben som inte känns som betongblock första 5min in i 20min-intervallen.
geologen sa:Inledde vinterträningens intervallpass på allvar i går med ett SST-pass på en timme. 248 W i snitt. Puls ungefär som planerat. 50 W till på motsvarande pass är målet i vår.
Det är iaf fler än fyra elefanter!lundatok sa:Fyra fyror, 4,5 kg i korgen gick hyfsat så nästa tisdag kanske det blir fem fyror.
http://tpks.ws/C2QYH
Inte fyra fyror.selstam sa:Det är iaf fler än fyra elefanter!lundatok sa:Fyra fyror, 4,5 kg i korgen gick hyfsat så nästa tisdag kanske det blir fem fyror.
http://tpks.ws/C2QYH
geologen sa:Körde en timme sweet spot i går igen. Samma, i stort sett, upplevd ansträngning, puls- och pulsökningstakt som förra veckans entimmesintervall. Men 268 W i stället för 248 W. Snabb utveckling när jag väl sätter igång med strukturerad träning. Tyvärr lär det inte gå lika snabbt framöver. Annars hade jag varit uppe i 400+ W lagom till jul. ;)
BjornR sa:geologen sa:Körde en timme sweet spot i går igen. Samma, i stort sett, upplevd ansträngning, puls- och pulsökningstakt som förra veckans entimmesintervall. Men 268 W i stället för 248 W. Snabb utveckling när jag väl sätter igång med strukturerad träning. Tyvärr lär det inte gå lika snabbt framöver. Annars hade jag varit uppe i 400+ W lagom till jul. ;)
Märker du effekt genom att endast köra block med SST eller lägger du på lite tröskelpass? Tänkt att pröva att lägga på lite mer tröskelpass till vinter för att se om jag kan öka syreupptagningen.
chrhar sa:Maxtjugan idag. Jobbigare än vad man vill minnas.