Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
bomauritz sa:Skönt med vilovecka.
bomauritz sa:I all jakt efter mer åkstyrka, uthållighet och FTP har man helt tappat kicken. Borde ha en bra bit över 1500W om man ser till övrig kapacitet, vikt och kroppsuppbyggnad. Men, men, får öva på tekniken. Idag tog jag mig iaf lite närmare mitt mål att dra +1000W i 30 sek och då var det endå spurtträning på samma växel. :)
bomauritz sa:Min 1 min max är nog 2-3 år gammal, men tror iofs inte jag skulle orka mer än 650-700W idag.
Den här är rätt vettig att gå på annars.
landen sa:Finns det någon anledning att inte börja skriva w/kg i denna tråden istället för faktiska watt?
McOla sa:landen sa:Finns det någon anledning att inte börja skriva w/kg i denna tråden istället för faktiska watt?
Det är för att sätta de små nätta personerna på plats :-)
eketjall sa:Någon som känner till något tillägg/tjänst som synkar med Strava eller Garmin direkt som kan ge en effektkurva (och andra analysverktyg) utan att man behöver betala "premium" ?
Stravistix ger ju en bra Fitness/Fatigue-graf men just effektkurvan vore ju kul att se också.
bomauritz sa:Konditionsidrott och förkylningar alltså. Bara att börja om från början...
För tio dagar sedan körde jag ett lugnt distanspass på 2h med en snittpuls på 128 BPM och 245W/250NP varav sista halvtimmen gick i 270W och 129 BPM.
Idag, efter knappt en vecka ur sadeln pga förkylning (tävlade med en infektion i kroppen i tisdag, första och sista gången jag gjorde det) pendlade jag till jobbet med 133 BPM & 194W/279NP (gjorde lite backattacker och någon halvlugn tempodragning för att väcka kroppen). Pulsen bara smällde till så fort jag lade kraft på pedalen. Hoppas man hittar tillbaka hyffsat fort. :(
bomauritz sa:Grattis till familjetillökningen!
Det är nog skillnad för kroppen med paus pga sjukdom och paus pga annat. Men att ha fräscha ben och orka trycka hög puls länge är väl aldrig fel. Minns när jag medvetet toppade mig till min maxtjuga i vintras med lite planerad vila, då låg jag och pressade på min tidigare maxpuls länge och fick ny maxpuls med 3 BPM.
bomauritz sa:Grattis till familjetillökningen!
Det är nog skillnad för kroppen med paus pga sjukdom och paus pga annat. Men att ha fräscha ben och orka trycka hög puls länge är väl aldrig fel. Minns när jag medvetet toppade mig till min maxtjuga i vintras med lite planerad vila, då låg jag och pressade på min tidigare maxpuls länge och fick ny maxpuls med 3 BPM.
MichaelOberg sa:Körde precis FTP-twstet i trainerroad.
180 fick jag. Antar att det är 180 watt.
Slå de om ni kan! ?
EDIT. Uppmätt med en wahoo kickr snap
Maakus sa:Pff. Jag fick 150w i medel igår.
Bengt-re sa:Maakus sa:Pff. Jag fick 150w i medel igår.
Har du 82 i snittkadens så försökte du inte ens. Du kan mycket mer än så.
bomauritz sa:Skratta åt era låga watt bara, gör det. Snart sitter ni där en hel vinter som en annan idiot och kör 4x20, 8x9/1 och 40/20 och rätt var det är har ni inget att skämmas för längre. ;)
trailmig sa:150W på 35kg är rätt bra. Väger du mer så får du öka kadensen och ligga i nästa vinter.
marten_larsson sa:Körde lite 50/30 utomhus för första gången idag. Blev ett trevligt pass som kändes behagligt (lite väl?). Snitt runt 540W i aktiva delen, betydligt bättre än jag klarat på trainern men betydligt lägre puls (har lägre maxpuls ute).
trailmig sa:marten_larsson sa:Körde lite 50/30 utomhus för första gången idag. Blev ett trevligt pass som kändes behagligt (lite väl?). Snitt runt 540W i aktiva delen, betydligt bättre än jag klarat på trainern men betydligt lägre puls (har lägre maxpuls ute).
50/30? Är det någon form av "typ" VO2Max pass? Känns som en konstig fördelning.
bomauritz sa:BOOM!
Bara att dra en tjuga på 433W nu då (jag gjorde 7W mer på 20 min än 4x4). :D
bomauritz sa:Jag berättar det när jag gjort en hel timme. :D
Är sugen på att maxa en 5a, men är lite osäker om det finns någon backe som man kan dra +5,5 w/kg eller uppåt 500W (I wish!) i 5 min i Sthlm.
Egentligen ska man ju kunna göra det var som på platten, men backar är ju så mycket enklare. :)