Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
oscaro sa:Vad brukar du ligga i för fart när du kör själv och vad har du för w/kg? Planerar att köra åka runt sjön nästa år och har svårt att veta vad man kan sikta på.
Distanscykling sa:Är det möjligt att ta sig runt på en vanlig racer i 34km/h och köra i under 200 watt? Enligt alla kalkylator på nätet är det mycket möjligt.
Spacekitty sa:Distanscykling sa:Är det möjligt att ta sig runt på en vanlig racer i 34km/h och köra i under 200 watt? Enligt alla kalkylator på nätet är det mycket möjligt.
Det kan nog stämma.
Är det möjligt att ta sig runt på en vanlig racer i 34km/h och köra i under 200 watt? Enligt alla kalkylator på nätet är det mycket möjligt. Jag måste verkligen fixa min wattmätare, men innan dess vore det intressant att veta.
Plant och vindstilla. Samma runda cirkel så att säga
Distanscykling sa:Spacekitty sa:Distanscykling sa:Är det möjligt att ta sig runt på en vanlig racer i 34km/h och köra i under 200 watt? Enligt alla kalkylator på nätet är det mycket möjligt.
Det kan nog stämma.
Tack för datan. Jag är ganska lätt så det spelar ju också in. Men det är med wattmätare du körde den där va? För Strava är ju lite märklig som jag ser det, inte ens i backar där jag använder kalkylatorna med klara värden verkar den uppskatta saker och ting rätt.
Spacekitty sa:Distanscykling sa:Spacekitty sa:Distanscykling sa:Är det möjligt att ta sig runt på en vanlig racer i 34km/h och köra i under 200 watt? Enligt alla kalkylator på nätet är det mycket möjligt.
Det kan nog stämma.
Tack för datan. Jag är ganska lätt så det spelar ju också in. Men det är med wattmätare du körde den där va? För Strava är ju lite märklig som jag ser det, inte ens i backar där jag använder kalkylatorna med klara värden verkar den uppskatta saker och ting rätt.
Det är med en P2M effektmätare, inga hittepåsiffror. 63,5 kg. Vanlig räsercykel med clip-o
earnstrom sa:Är det möjligt att ta sig runt på en vanlig racer i 34km/h och köra i under 200 watt? Enligt alla kalkylator på nätet är det mycket möjligt. Jag måste verkligen fixa min wattmätare, men innan dess vore det intressant att veta.
Plant och vindstilla. Samma runda cirkel så att säga
Plant och vindstilla och under 80kg? Ja, det är där ngnstans jag hamnar. Har oftast knappt 100hm/mil, så normalt ganska backigt då (Gbg-området). Men jag har bra hjälm, cykel, och ben och verkar krypa ihop mer än de flesta.
Jag i röda skor:
oscaro sa:Vad var din snitteffekt över tröskel? Runt 400?
eiskall sa:oscaro sa:Vad var din snitteffekt över tröskel? Runt 400?
Jag vet att när det sattes rekord 2013 och dom körde på typ 6:40 så hade Alexander Gingsjö en snitteffekt på 360 W. Snitteffekten över tröskel var 530 W.
Sannolikt tog Gingsjö stort ansvar i klungan den gången, men över 300 W i snitt lär väl krävas för sub7 antar jag?
eiskall sa:Sannolikt tog Gingsjö stort ansvar i klungan den gången, men över 300 W i snitt lär väl krävas för sub7 antar jag?
geologen sa:Ja, det går. Dock inte för mig. Behöver nog runt 250 W på räser för 34 km/h i snitt. 200 W räcker till 29-30.
oscaro sa:Vad var din snitteffekt över tröskel? Runt 400?
earnstrom sa:oscaro sa:Vad var din snitteffekt över tröskel? Runt 400?
Kan inte räkna ut det tror jag, men jag hade ca 1h45 över tröskel och ca 30min över 150% av tröskel. Snittade bara 186W, vi i GCC fick inte vara med och dra, Team Mustasch ville köra själva, så vi låg i deras svans hela dagen. Men det blev rätt slitigt att växla mellan rull och max-spurt.
Men ingen kan ta ifrån mig att jag har årets bästa tid på strava på VR-segmentet ;)
geologen sa:geologen sa:Ja, det går. Dock inte för mig. Behöver nog runt 250 W på räser för 34 km/h i snitt. 200 W räcker till 29-30.
Körde 197 W i snitt i kväll, snittade 30.4 km/h. Höll väldigt jämn effekt och det var ytterst få höjdmeter, ca 200 hm på 44 km.
geologen sa:geologen sa:Ja, det går. Dock inte för mig. Behöver nog runt 250 W på räser för 34 km/h i snitt. 200 W räcker till 29-30.
Körde 197 W i snitt i kväll, snittade 30.4 km/h. Höll väldigt jämn effekt och det var ytterst få höjdmeter, ca 200 hm på 44 km.
landen sa:earnstrom sa:oscaro sa:Vad var din snitteffekt över tröskel? Runt 400?
Kan inte räkna ut det tror jag, men jag hade ca 1h45 över tröskel och ca 30min över 150% av tröskel. Snittade bara 186W, vi i GCC fick inte vara med och dra, Team Mustasch ville köra själva, så vi låg i deras svans hela dagen. Men det blev rätt slitigt att växla mellan rull och max-spurt.
Men ingen kan ta ifrån mig att jag har årets bästa tid på strava på VR-segmentet ;)
Go pace ;) Vet inte hur motionslopp fungerar, men kunde ni inte släppt lucka på 30 sek så hade ni fått köra ert race? För antar att deras klunga va "snabbare"
bomauritz sa:Sådär, 5 min maxtest inför ett två veckor långt Vo2-max-block gjort: 407W.
Tyvärr helt kass dagsform efter två veckor med förkylning samt en månad sedan ett vettigt pass. Eller vad sägs om endast 5W bättre än vad jag gjorde för tre år sedan eller exakt samma watt som jag gjorde i 20 min för 8 veckor sedan. Kan skylla lite extra på rödljuset jag råkade ut för. :(
Jaja, härifrån kan det ju bara bli bättre och 93W extra i 5 minuter (för att slå coachens utmaning om att nå 500W i 5 min) är väl inte så mycket? :D
Distanscykling sa:geologen sa:geologen sa:Ja, det går. Dock inte för mig. Behöver nog runt 250 W på räser för 34 km/h i snitt. 200 W räcker till 29-30.
Tack för infon. Om du vill och känner dig sugen kan du få ge mig din vikt också!
Brukar alltid köra ganska jämnt, här är helt platt här nere, jag menar den backen jag kör lutar 6%. Hittade en backe i stan som hade 13%. Så ganska plant men det är bara bra för har inte så låga växlar.
Sedan borde jag ha sagt att jag alltid ligger i dropsen!
eketjall sa:Distanscykling sa:geologen sa:geologen sa:Ja, det går. Dock inte för mig. Behöver nog runt 250 W på räser för 34 km/h i snitt. 200 W räcker till 29-30.
Tack för infon. Om du vill och känner dig sugen kan du få ge mig din vikt också!
Brukar alltid köra ganska jämnt, här är helt platt här nere, jag menar den backen jag kör lutar 6%. Hittade en backe i stan som hade 13%. Så ganska plant men det är bara bra för har inte så låga växlar.
146km, 671hm, 31.1km/h, 74kg, mestadels i dropsen = 248W (Weighted Avg Power)
Nä, "rundslinga" med ganska måttlig vind men det där är ju svårt att ha en objektiv bild av. Är det motvind uppför eller nedför tex.marten_larsson sa:eketjall sa:Distanscykling sa:geologen sa:geologen sa:Ja, det går. Dock inte för mig. Behöver nog runt 250 W på räser för 34 km/h i snitt. 200 W räcker till 29-30.
146km, 671hm, 31.1km/h, 74kg, mestadels i dropsen = 248W (Weighted Avg Power)
Bara motvind? Broms som ligger an? Jag har ju 34 i snitt med 251W avg på 770hm och 136km samtidigt som jag väger 20kg mer och håller merparten ovanpå reglagen...
eketjall sa:Även om man på en platt rundslinga har lika mycket med som motvind så går det ju fortare om det är helt vindstilla på samma runda eftersom man förlorat mer pga luftmotstådet i motvind än man tjänar i medvind.
Har man dessutom lite sämre position, med sämre aerodynamik, på hojen så blir skillnaden ännu större.
eketjall sa:Även om man på en platt rundslinga har lika mycket med som motvind så går det ju fortare om det är helt vindstilla på samma runda eftersom man förlorat mer pga luftmotstådet i motvind än man tjänar i medvind.
Har man dessutom lite sämre position, med sämre aerodynamik, på hojen så blir skillnaden ännu större.
Jo efter 3st rundor med 90mm profil mot tidigare tränings hjul i alla år så har jag märkt det tydligt.BjornR sa:eketjall sa:Även om man på en platt rundslinga har lika mycket med som motvind så går det ju fortare om det är helt vindstilla på samma runda eftersom man förlorat mer pga luftmotstådet i motvind än man tjänar i medvind.
Har man aerohoj och aerohjul så är vind positivt. Kantvind reducerar luftmotståndet, så 50% av tiden kommer du ha lägre luftmotstånd till skillnad från 0% vid vindstilla.