Skogling
Aktiv medlem
Visa ditt avslut på styrlinda
Allt är fel!Jag tror jag har börjat uppifrån, och stoppat in snutten som blir kvar i styret.
Men det är kanske är helt fel nuförtiden.
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Allt är fel!Jag tror jag har börjat uppifrån, och stoppat in snutten som blir kvar i styret.
Ja eller hur, så brukar jag med göra :) då behöver man ingen tejp allsJag tror jag har börjat uppifrån, och stoppat in snutten som blir kvar i styret.
Stihligt!Lindat nerifrån. Avslut med eltejp.
Nästa gång jag lindar (på cykel) då tänkte jag testa krympslang.
Visa bilaga 789724
Lindat nerifrån. Avslut med eltejp.
Nästa gång jag lindar (på cykel) då tänkte jag testa krympslang.
Visa bilaga 789724
Samma här, så kör jag Gr3pps lindor. Eftersom ingen sax behöver klippa så kan du återanvända lindan hur länge du vill. In i tvättmaskinen i en tvättpåse så kommer den ut som ny. Dessutom kan du öva hur mycket du vill utan att lim släpper eller att du har sönder lindan. Kanonprodukt som verkligen sparar pengar. En uppsättning linda för varje cykel och aldrig mer behöva betala en LBS för att göra jobbet åt dig.Ja eller hur, så brukar jag med göra :) då behöver man ingen tejp alls
Tissot?
Får man se på helheten?
Får man se på helheten?
Nice hipster/steampunk-stuk!!
Men är du Mountainbiker?Som om vi som bryr oss INTE är cyklister?!?!![]()
Är det bara jag som tycker att styret är lite vridet till höger?
hmmm, ett högerstyre vill man väl inte ha? eller?Är det bara jag som tycker att styret är lite vridet till höger?
Det är betydligt bättre än alternativet iafhmmm, ett högerstyre vill man väl inte ha? eller?
Men det är det enda man fokuserar på efter ett tag på trainern.En riktig cyklist behöver ej ha ett styre som pekar rätt.
Betydligt bättre. Såpass alltså?Det är betydligt bättre än alternativet iaf
Fokusera?Men det är det enda man fokuserar på efter ett tag på trainern.
Vad är det för tejp?Någon nämnde tejp för kabelhärvor - funkar finfint och är en ny favorit i hemmaverkstaden.
Visa bilaga 797411
Vad är det för tejp?
Tycker sådan tejp lämnar en massa kladd när den suttit ett tag.Någon nämnde tejp för kabelhärvor - funkar finfint och är en ny favorit i hemmaverkstaden.
Visa bilaga 797411
Tycker sådan tejp lämnar en massa kladd när den suttit ett tag.
Körde med sådan ett tag men blev less på kladdet och gick tillbaka till eltejp.
Skitsamma! De är ju mountainbikers, inte styreriktare!Är det bara jag som tycker att styret är lite vridet till höger?
Den mountainbiken har ett väldigt krulligt styre, väldigt smalt däck, väldigt lite dämpning och lång styrstam.Skitsamma! De är ju mountainbikers, inte styreriktare!
Du, det kallas retro va. Det är ju en mtb från -92 med uppånervänt styre.Den mountainbiken har ett väldigt krulligt styre, väldigt smalt däck, väldigt lite dämpning och lång styrstam.
Park tools har bra video på sin Youtubekanal. Och bra beskrivning på son hemsida.Nytt styre och styrlinda på ny cykel ikväll.
Ni som lyckas med ett bra jobb överlag (och bra avslut) - finns någon särskild video/bild-tutorial jag bör följa? Har en tendens att gå på känsla men det blir aldrig så bra.
Det är nog en reminiscens från bomullslindans tid. Började man uppifrån kasade lindan ner ganska snabbt.Jag har börjat linda uppifrån och ned. Blir både snyggare och bättre, men tarvar möjligen en linda som inte är ”modern” och skumgummig. Har aldrig varit med om att det fransar sig i kanterna, som förståsigpåare brukar varna för. Vanligare att jag sliter ut lindan innan detta händer.
Kör nästan enbart läderlinda men har testat med Fiziks (löjligt dyra) varianter utan problem.