Visa ditt Eddingtontal (E)

• Trådstartare Trådstartare NLC
  • Start datum Start datum
Den utmanande utväxlingen på Eddington-talet syns ganska tydligt på grafen för min cykelutveckling sedan hösten 2012. Jag har dock höjt mig från 74 till 81 km sedan förra hösten, man får vara glad för det lilla :-)
1605103775741.png

Vad landar du på om du kör 20 mil varje dag fr o m nu då?

Jag är uppe i 84 miles/117 km. Behöver bara 62 dagar för att nå 140 km innan årsskiftet, känns som en smal sak ?

om jag cyklar 200 km varje dag (fr.o.m idag) fram till årsskiftet hamnar jag på E 185 km (har 115 rundor hittills). Det blir viss "bucketing" på antalet turer över 160 km av någon konstig anledning...

om jag cyklar 200 km varje dag (fr.o.m idag) fram till årsskiftet hamnar jag på E 185 km (har 115 rundor hittills). Det blir viss "bucketing" på antalet turer över 160 km av någon konstig anledning...
Fast jag vet ju att du cyklar 200 km på under sex timmar, vilket borde betyda att du kan klämma in fler än en sådan runda per dag.

:)

Fast jag vet ju att du cyklar 200 km på under sex timmar, vilket borde betyda att du kan klämma in fler än en sådan runda per dag.

:)
Hur lång tid måste man ha emellan för att få anse det som två rundor snarare än en längre runda med en paus?

Har för mig att det tidigare i tråden diskuterades hur långa lopp ska hanteras. Har för mig att det spekulerades i att det hade att göra med mer ordnad sömn, men jag minns inte med någon direkt säkerhet.

Mjo, fast (och nu börjar ursäkterna)

1.
"The Eddington Number is the greatest number of days that you've ridden that distance"
dvs man bara tillgodoräkna sig en distans per dag. Om man gör 1, 2, 3 eller 14 turer (med start) samma dag räknas deras totala distans.

2.
Det är < 12 h dagsljus och jag har frusit nog i mörker (och i dagsljus med för den delen) för att tycka att just den delen är särskilt rolig. Nödvändigt villkor för att t.ex. cykla Rapha 500 igen är att får gö

För 1. så kan man förstås fundera på hur man klassar aktiviteter över midnatt, vilket, helt korrekt @GoranS , gjordes redan på trådens första sida https://happyride.se/forum/threads/visa-ditt-eddingtontal-e.2914347/post-2926435

Tillbaka
Topp