Visa ditt Eddingtontal (E)

GoranS

Aktiv medlem

frause

Aktiv medlem
Ja, NLC:s definition på vad som räknas som en tur är ju klockren.

Frågan är väl mer om man cyklar 8 mil på morgonen och sen 2 mil från kl 23.30 och framåt. Hur många mil har man cyklat den dagen?

GoranS

Aktiv medlem
frause sa:

Frågan är väl mer om man cyklar 8 mil på morgonen och sen 2 mil från kl 23.30 och framåt. Hur många mil har man cyklat den dagen?
Det räknar jag, ma.p. Eddingtontal, som en åttamilatur och en tvåmilstur. Sen blir det förstås alltid någon slags gränsdragning vad det gäller tidsspannet mellan turerna.. Om man byter om till civila kläder (eller borde ha gjort det) tycker jag det dock tveklöst är en avslutad tur. Sen är detta mer kritiskt när man börjar cykla än när man hållit på ett tag och samlat på sig en del längre turer. Så, ut och cykla en massa långa turer så slipper du fundera på det sen. ;-)

frause

Aktiv medlem
GoranS sa:
frause sa:

Det räknar jag, ma.p. Eddingtontal, som en åttamilatur och en tvåmilstur. Sen blir det förstås alltid någon slags gränsdragning vad det gäller tidsspannet mellan turerna.. Om man byter om till civila kläder (eller borde ha gjort det) tycker jag det dock tveklöst är en avslutad tur. Sen är detta mer kritiskt när man börjar cykla än när man hållit på ett tag och samlat på sig en del längre turer. Så, ut och cykla en massa långa turer så slipper du fundera på det sen. ;-)
Haha! Ja, jag behöver cykla fler långturer...

Bengt-re

Aktiv medlem
frause sa:
GoranS sa:
frause sa:

Haha! Ja, jag behöver cykla fler långturer...
Det gör vi alla.... Det finns alltid ett till steg att ta....

GoranS

Aktiv medlem
Undrar om Amanda Coker känner så också? Kan hon ligga på (i storleksordninge) 330 km, 220 miles och 40 mil?

ohellstrom

Aktiv medlem
ohellstrom sa:
ohellstrom sa:
Började logga med GPS 2010, men alla rundor sen dess har inte lastats över till Strava. Hursomhelst, med tillgänglig data får jag:

(E) Cykel: 93km/66mi

(E) Löpning: 31km/23mi
Nu uppe i 104km/75miles samt 32km/24miles

Av det kan man dra slutsatsen att långcykling varit betydligt vanligare än långlöpning de senaste 16-17 månaderna.
Tickar på så smått:

79miles/106km

För att understryka diversifieringen i mitt idrottande kommer löpningatalen:

24 miles/34km

Här kan man misstänka att en platå kommer nås på 26mi/42km.

GoranS

Aktiv medlem
nisseson sa:
GoranS sa:
Undrar om Amanda Coker känner så också? Kan hon ligga på (i storleksordninge) 330 km, 220 miles och 40 mil?
Enligt https://www.google.com/url?sa=t&sou...FjALegQIBBAB&usg=AOvVaw1RM7LM4_9DxdmSabDMF1FE (hemsk länk, förlåt) så kom hon upp i 235 mi iaf.
OK. Får erkänna att jag höftade vilt. Ganska säker på att jag inte kommer att komma inom 100 miles från hennes E-tal innan det är dags för träfrack.

josik

Aktiv medlem
Kör MTB så det blir inte så höga tal här.

2019 Eddington km=41 och minuter = 81
All time(2018+2019): Eddington km=51 och minuter=107

Herrcykel

Aktiv medlem
Hmm, seg skala på det här värdet... Jag får nog prova på rando-cykling nästa år för att på lite sikt kunna höja Eddington-ribban :-)
Idag dessa Eddington #: 52 miles och 74 km.

MAMTB

Aktiv medlem
2019 (inklusive 2 månader ofrivilligt uppehåll tyvärr). Hoppas kunna förbättra siffrorna lite resten av året.
Km - 50
Min - 96

All time (Från och med maj 2018 fram tills nu)
Km - 57
Min - 119

Allt på mountainbike.

Senast ändrad:

GoranS

Aktiv medlem
Skrämmande lite som hänt sedan senaste uppdateringen för snart två år. Upp ett hack i var och en av de tre kategorierna. En delförklaring är väl kraschen i fjol som förstörde en del av den säsongen. Detta år har det blivit många cykeldagar men huvudsakligen korta turer. Bara två turer har varit tillräckligt långa för att har någon inverkan på detta.

27 mil (7 kvar till 28 mil och 14 kvar till 30 mil)
106 miles (3 kvar till 107 miles och 14 kvar till 110 miles)
148 km (4 kvar till 149 km och 7 kvar till 150 km)

GoranS

Aktiv medlem
Ett snäpp upp på km och miles. Miltalet står och stampar.

27 mil (7 kvar till 28 mil och 14 kvar till 30 mil)
107 miles (5 kvar till 108 miles och 11 kvar till 110 miles)
149 km (3 kvar till 150 km)

Känns inte troligt att det blir några fler höjningar i år, så 150 km får nog vänta till 2021.

Peth

Aktiv medlem
Blir alltid lite deprimerad när jag tittar på mitt eddingtontal. Cyklar för kort för det mesta helt enkelt.

GoranS

Aktiv medlem
Blir alltid lite deprimerad när jag tittar på mitt eddingtontal. Cyklar för kort för det mesta helt enkelt.
Handlar ju rätt mkt om hur länge man hållit på och harvat också. Jag är inne på min 19 säsong som motionscyklist och utslaget på den tiden är mina siffror ärligt talat rätt mediokra. Tycker dock det äg en liten kul grej att se att talen växer, även om takten inte är direkt hög.

En fördel med att inte ha så höga värden är ju fö att de är lättare att förbättra!

GoranS

Aktiv medlem
Så cyklar man 1200 km och inte fan rör sig siffrorna ett enda hack...
102 mi / 134 km / 33 mil

men åtminstone lite mer än för ett år sen
Om du inte lagt gränsen för ny tur vid sovande i säng utan vid sömnpaus hade du väl(?) fått två kryss på milkontot i alla fall!?

NLC

Aktiv medlem
Right you are. Glömde att jag på den gamla tiden med Edge 500 (som avslutade pågående tur när man stoppade i laddaren) så blev det två rundor som behöver klistras ihop så 34 turer på 34 mil eller längre.

ohellstrom

Aktiv medlem
Tickar på så smått:

79miles/106km

För att understryka diversifieringen i mitt idrottande kommer löpningatalen:

24 miles/34km

Här kan man misstänka att en platå kommer nås på 26mi/42km.
ca 1.5 år senare har vi:

Till hjuls
90miles/113km

Till fots
26miles/35km - det närmar sig (det realistiska) målet!

NLC

Aktiv medlem
Med en SR-serie per år tar det 50 år att nå E 200 km, själv har jag 117 st +20-milare kvar ;-)

GoranS

Aktiv medlem
Usch, detta mått är grymt: Har just nu:

2 kvar till 150 km
32 kvar till 160 km
88 kvar till 170 km
104 kvar till 180 km
119 kvar till 190 km
127 kvar till 200 km

150 km borde passeras 2021. 160 km lär ta några år. 170 km borde med nuvarande takt nås i slutet av detta decennium.

För 125 miles saknar jag 53 turer så det är ju inte direkt något som kommer att nås i närtid.

Kanske skulle börja köra cykelresorna till platta ställen med lite vind!? Att greja 200 km per dag borde ju vara hanterbart under sådana betingelser medan det är rätt slitigt om det är en massa höjdmeter involverade.

GoranS

Aktiv medlem
Jävla långkörare ;-) jag fick nöja mig med 6 x 200+ i år. Med den takten blir det nästan 20 år kvar...
Jävla långkörare ;-) jag fick nöja mig med 3 x 200+ i år. Med den takten blir det mer än 40 år kvar...

Noterar f.ö. en i sammanhanget otaktisk tur på 199,3 km tidigare i år.

GoranS

Aktiv medlem
km tror jag.
Hojar ju mest mtb.
Ja, inte underlättar det att ha besvärlig terräng. Å andra sidan är det ju lättare att förbättra sig i början. Även om det tar tid att ta sig fram i skogen så lär ju 25 km skog i alla fall gå raskare än 150 km lvg vilket är minimum vad jag kan göra om jag på ngt sätt ska påverka mina siffror.

ohellstrom

Aktiv medlem
Jävla långkörare ;-) jag fick nöja mig med 6 x 200+ i år. Med den takten blir det nästan 20 år kvar...
Hade räknat fel... är faktiskt 11. Året är ju inte slut heller!

"Jag går inte ur sängen för under 200km", för att lägga Linda Evangelista till listan av randoparafraser vid sidan av Emil i Lönneberga.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer