Vill ännu inte visa upp min misär, tänkte bara kolla vad ni säger. Har haft kontakt med min leverantör med en hoj som jag haft i ganska precis två år, efter att jag upptäckte en väldigt tråkig sak. Nu har jag väntat i två veckor på ett besked, och det ser ut att bli ytterligare väntan då alla "andra" var låsta på Vätternrundan, får se när de kom tillbaka.
Men jag fick i alla fall ett halvt besked av dem och det var att de skulle "laga och förstärka" ramen. Jag var väl inte så överväldigad förstjust i denna lösning, detta då jag hävdar fabrikationsfel (flexar häftigt) där lilla klinga tuggat in sig i kedjestaget efter att jag spurtat stående uppför en backe. Då jag är 90+ blev jag nervös att de hade ev. viktbegränsning på deras ramar, men icke. Vilket även representant bekräftat.
Måste jag som köpare acceptera att de "lagar" ramen, det blir ju långt ifrån den ram jag köpte om de gör så. Samt att även om de lagar kedjestaget så lär det ju "tugga klinga" nästa gång jag ställer mig upp spurtar upp för en backe.
Även om jag är såld på märket har jag ju hört talas om långa handläggningstider för garantiärenden (upp till ett år) och även andra varianter på tjafs, nu hoppas ju jag på ett smidigt hanterande även om det ser lite dystert ut.
Vad tycker ni?
//Fritz