Visa ditt rambrott

Visa ditt rambrott
Det small till under röven ikväll på träningsrundan. Jag trodde sadeln spruckit men det var ramen som gått av. Skräp att inte cyklarna kan hålla ens 20 år...
Det bär lite emot att flytta över grejerna på en yosemiteram, men det är nog enda valet jag har nu om jag ska komma ut nåt mer på vinterträning. Jag får väl hålla ögonen öppna efter en lämplig ersättningsram.
Vila i frid gamla kompis, du har tjänat mig väl genom åren!
DSC_0105.JPG

Visa ditt rambrott
frippegubben sa:
Det small till under röven ikväll på träningsrundan. Jag trodde sadeln spruckit men det var ramen som gått av. Skräp att inte cyklarna kan hålla ens 20 år...
Det bär lite emot att flytta över grejerna på en yosemiteram, men det är nog enda valet jag har nu om jag ska komma ut nåt mer på vinterträning. Jag får väl hålla ögonen öppna efter en lämplig ersättningsram.
Vila i frid gamla kompis, du har tjänat mig väl genom åren!

Lite som när en gammal vän trillar av pinnen.. Trist.

Visa ditt rambrott
Jag har inte analyserat hela brottet, men jag ser att det är sprickor horisontellt i övre ramröret, så lite känns det som att det börjat bakifrån och letat sig framåt? Jag har svårt att tro att det kan vara värt besväret och risken att försöka svetsa i en nästan 20 år gammal ram. Den har nog tyvärr gjort sitt hur trist det än är. Det var min första "riktiga" MTB och den som inledde min sk cykelkarriär. Ett antal långlopp har vi genomlidit, cykeln och jag, och det är väldigt få gånger den svikit mig under åren.
Och vid 10-snåret igår kväll hade jag flyttat över det mesta till en Yosemiteram som låg och skräpade (dikesfynd/polisens hittegods), lite nya vajrar blir dagens investering och sen kan den få rulla vintern ut medan jag funderar vidare på alternativen (eller gör sommarhojen i ordning för nästa säsong).

Visa ditt rambrott
singletrack sa:
Hade varit roligt och veta hur cresent är med sina garantier, kan du inte hålla oss informerade här i tråden..

Lämnade cykeln igår (onsdag) på inköpsställe och i dag mindre än 24timmar senare meddelade dom att hela cykeln blir reklamerad och jag får en ny. Dom hade en likadan på lagret hemma som jag hämtar i morgon. Bara flytta över mina uppgraderingar och köra.

Visa ditt rambrott
Bäck sa:
singletrack sa:
Hade varit roligt och veta hur cresent är med sina garantier, kan du inte hålla oss informerade här i tråden..

Lämnade cykeln igår (onsdag) på inköpsställe och i dag mindre än 24timmar senare meddelade dom att hela cykeln blir reklamerad och jag får en ny. Dom hade en likadan på lagret hemma som jag hämtar i morgon. Bara flytta över mina uppgraderingar och köra.
Jamen det är bra service.

Visa ditt rambrott
@jofa
Var inte du på cykelresa sist du sabbade något? Var det en gaffel då?
Det kanske bara är så att du inte ska cykla mtb? Prova Lvg å se om du slaktar cyklar där oxå?

Visa ditt rambrott
Äsch jag kan köra ht lika gärna?
Men visst kan vi fixa! Vet inte äns vad han kör på, men en dh cykel borde ju välja typ en femtedel av hela Jofa eller?
Själv väger man in på över nittio å grejerna håller. Eller iallafall lite längre å mest bara tyska som dör å lite annat....Men ändå?

Visa ditt rambrott
dnleriksson sa:
Jag måste åka på någon tävling i år och se hur Jofa kör egentligen!

Ska EST bli med dh också nu :-)
Jag var full av förväntan när jag cyklade bakom och spanade vid något tillfälle i Gesunda men det gick liksom inte att se vad grejen är, inte på den nivån resultatet är :-)

Tillbaka
Topp