Tergorotas
Aktiv medlem
Visa ditt rambrott
Det var inte länge sedan man pratade om oron för att köra kolfiber på stigarna, denna tråd talar sitt tydliga språk. :)
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tergorotas sa:Det var inte länge sedan man pratade om oron för att köra kolfiber på stigarna, denna tråd talar sitt tydliga språk. :)
tmalm sa:Raggamuffin sa:De har väl inte fått rätt på några ramar alls än?
Allt från vevlager som går runt i lvg-ramar och lux-ramar till alu som spricker.
Man ska inte köpa grejer från företag som har SAP, det kommer aldrig att bli bra!
/T
JesperA sa:Mmm, trodde Canyon skärpt till sig nu när dom gjorde ny ram & hela köret på sin Spectral, lagom kul att sitta här med en CF 8 av 2018 års modell & vänta på rambrottet (troligast kedjestaget), kommer säkert såfort garantin gått ut
Uppdatering; efter ett telefonsamtal med nämnda Sales Manager i går fick jag idag ett förslag till en uppgörelse som faktiskt visar en del flexibilitet från Rose´s sida och som lämnar mig helt skadeslös. Jag går inte närmare in på uppgörelsens innehåll men jag kan säga att jag kommer fortsätta att handla av Rose. Det jag kan ha synpunkter på är att det skulle ta nästan en månad att komma fram till detta. Tack för alla synpunkter och tips, det stärkte mig i förhandlingen!Psp sa:Se där, Roses International Sales Manager har sökt mig för en stund sedan hen kommer väl förklara! Själv avvaktar jag till måndag så jag hinner fylla på mitt engelska glosförråd med adekvata termer för en diskussion.rekrevs sa:AddeN sa:Jag tycker det låter som skitsnack. Varför skulle tullverket lägga sig i ett garantiärende av en ram?
+1 Jag har fått nya ramdelar och en komplett ram av Transition som skickades från USA och det var inga problem med tullen.
Enduro Fredrik sa:JesperA sa:Mmm, trodde Canyon skärpt till sig nu när dom gjorde ny ram & hela köret på sin Spectral, lagom kul att sitta här med en CF 8 av 2018 års modell & vänta på rambrottet (troligast kedjestaget), kommer säkert såfort garantin gått ut
Om 6 år då menar du? ?
Bra för dig jag skiter fullständigt i Rose köpte en annan ram .Tack var deras ovillighet att inte ta i mot bara ramen och kedjestaget.Psp sa:Uppdatering; efter ett telefonsamtal med nämnda Sales Manager i går fick jag idag ett förslag till en uppgörelse som faktiskt visar en del flexibilitet från Rose´s sida och som lämnar mig helt skadeslös. Jag går inte närmare in på uppgörelsens innehåll men jag kan säga att jag kommer fortsätta att handla av Rose. Det jag kan ha synpunkter på är att det skulle ta nästan en månad att komma fram till detta. Tack för alla synpunkter och tips, det stärkte mig i förhandlingen!Psp sa:Se där, Roses International Sales Manager har sökt mig för en stund sedan hen kommer väl förklara! Själv avvaktar jag till måndag så jag hinner fylla på mitt engelska glosförråd med adekvata termer för en diskussion.rekrevs sa:AddeN sa:Jag tycker det låter som skitsnack. Varför skulle tullverket lägga sig i ett garantiärende av en ram?
+1 Jag har fått nya ramdelar och en komplett ram av Transition som skickades från USA och det var inga problem med tullen.
NickPick sa:Enduro Fredrik sa:JesperA sa:Mmm, trodde Canyon skärpt till sig nu när dom gjorde ny ram & hela köret på sin Spectral, lagom kul att sitta här med en CF 8 av 2018 års modell & vänta på rambrottet (troligast kedjestaget), kommer säkert såfort garantin gått ut
Om 6 år då menar du? ?
#fanboy ;)
ceel sa:NickPick sa:Enduro Fredrik sa:JesperA sa:Mmm, trodde Canyon skärpt till sig nu när dom gjorde ny ram & hela köret på sin Spectral, lagom kul att sitta här med en CF 8 av 2018 års modell & vänta på rambrottet (troligast kedjestaget), kommer säkert såfort garantin gått ut
Om 6 år då menar du? ?
#fanboy ;)
Alltså, de har 6 år garanti, oavsett hur stor fanboy man är... :)
ceel sa:NickPick sa:Enduro Fredrik sa:JesperA sa:Mmm, trodde Canyon skärpt till sig nu när dom gjorde ny ram & hela köret på sin Spectral, lagom kul att sitta här med en CF 8 av 2018 års modell & vänta på rambrottet (troligast kedjestaget), kommer säkert såfort garantin gått ut
Om 6 år då menar du? ?
#fanboy ;)
Ramar dör. Men visst verkar vissa göra det snabbare än andra. Canyon och Transition t ex. Men även t ex Yeti spricker om man cyklar tillräckligt på dem.NickPick sa:ceel sa:NickPick sa:Enduro Fredrik sa:JesperA sa:Mmm, trodde Canyon skärpt till sig nu när dom gjorde ny ram & hela köret på sin Spectral, lagom kul att sitta här med en CF 8 av 2018 års modell & vänta på rambrottet (troligast kedjestaget), kommer säkert såfort garantin gått ut
Om 6 år då menar du? ?
#fanboy ;)
Absolut, men vem sjutton köper en cykel där det bara är en tidsfråga (verkar det som?)...? Skulle det vara bilindustrin så hade dom fått göra en recall. Billigare att byta ut löpande antar jag.
Rattnalle sa:Ramar dör. Men visst verkar vissa göra det snabbare än andra. Canyon och Transition t ex. Men även t ex Yeti spricker om man cyklar tillräckligt på dem.NickPick sa:ceel sa:NickPick sa:Enduro Fredrik sa:JesperA sa:Mmm, trodde Canyon skärpt till sig nu när dom gjorde ny ram & hela köret på sin Spectral, lagom kul att sitta här med en CF 8 av 2018 års modell & vänta på rambrottet (troligast kedjestaget), kommer säkert såfort garantin gått ut
Om 6 år då menar du? ?
#fanboy ;)
Absolut, men vem sjutton köper en cykel där det bara är en tidsfråga (verkar det som?)...? Skulle det vara bilindustrin så hade dom fått göra en recall. Billigare att byta ut löpande antar jag.
Bikergängen på den där än alltså..stenmark sa:Another one bites the dust
Man skulle vilja se Transitions heat map över reklamationer.
Då kommer det lysa väldigt rött över ett litet område i Göteborg...
Nu förstår jag varför du vill åka till Vallåsen, gianten är väl inte så rolig att cykla på utan lift ;-)rekrevs sa:Hisingsparken ger, Hisingsparken tar :)
Alu dominerar totalt.JonasH72 sa:Jag hörde nån säga att "jag inte riktigt litar på kolfiber".
Har det gjorts nån sammanställning av de 55 sidorna i denna tråd, antalet ramar som pajat och hur fördelningen ser ut mellan Alu, Stål och Kolfiber?
Skogsskoj sa:Japp den nya, modellen fick hem brev häromdagen där det stod att man skulle kolla ramen. Nya cyklarna är förhoppningsvis bättre.
Crossmax sa:Canyon Spectral - vilken jäkla fail. Hur kan man misslyckas så fatalt?
ceel sa:Crossmax sa:Canyon Spectral - vilken jäkla fail. Hur kan man misslyckas så fatalt?
Hehe, jag känner mig lite som en fail för att jag inte lyckats köra sönder min. :)
Rattnalle sa:Alu dominerar totalt.JonasH72 sa:Jag hörde nån säga att "jag inte riktigt litar på kolfiber".
Har det gjorts nån sammanställning av de 55 sidorna i denna tråd, antalet ramar som pajat och hur fördelningen ser ut mellan Alu, Stål och Kolfiber?
stenmark sa:Another one bites the dust
Crossmax sa:Canyon Spectral - vilken jäkla fail. Hur kan man misslyckas så fatalt?
Eric sa:Misstänker sprickinitiering på en spectral-baktriangel från 2016. Samma ställe som de flesta verkar spricka på så det är nog bara en tidsfråga innan den är helt utmattad. Hur lång tid har det tagit för er som fått ny baktriangel på garanti? Har ni skickat ner hela cykeln och fått tillbaka cykeln med ny baktriangel? Naturligt att skiten pajjar när man cyklar som mest, men segt som fan.
AX3L sa:Gissa märket. Lillebror till den modellen ni tror dock. "It'll buff off".
Man kan ju tycka att cyklar i den kategori Patrol och Spectral tillhör ska tåla en viss körstil.. Att stenmarks Scout går av med samma körstil är kanske inte så konstigt ;-)theBrand sa:stenmark sa:Another one bites the dust
Nästan så att man tror att det kan vara relaterat till körstil, hmm...
Du borde ansöka om att få vara testpilot för deras prototyper Sverker :)
Makten sa:AX3L sa:Gissa märket. Lillebror till den modellen ni tror dock. "It'll buff off".
Helvete vad tunt gods i röret på undre bilden! :-O Inte konstigt att det inte håller.
Der verkar som att din cykel har ett helt annat fel än det som Canyom beskriver i brevet: "Det kan leda till en liten spricka..."Skogsskoj sa:Japp den nya, modellen fick hem brev häromdagen där det stod att man skulle kolla ramen. Nya cyklarna är förhoppningsvis bättre.
Eric sa:Misstänker sprickinitiering på en spectral-baktriangel från 2016. Samma ställe som de flesta verkar spricka på så det är nog bara en tidsfråga innan den är helt utmattad. Hur lång tid har det tagit för er som fått ny baktriangel på garanti? Har ni skickat ner hela cykeln och fått tillbaka cykeln med ny baktriangel? Naturligt att skiten pajjar när man cyklar som mest, men segt som fan.
AddeN sa:Sverker: Åhnej igen! Ny Transition igen? Det blir en oändlig senaste-modellen-oändlig-garantiloop för dig! :D