Visa ditt rambrott
Beror kanske på att konsumenterna inte lär sig.. säljer bra trots detta!MtbIte sa:Helt sjukt att Canyon aldrig lär sig , dom verkar inte lära sig av sinna tidigare misstag heller .
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Beror kanske på att konsumenterna inte lär sig.. säljer bra trots detta!MtbIte sa:Helt sjukt att Canyon aldrig lär sig , dom verkar inte lära sig av sinna tidigare misstag heller .
Har man inte ens hunnit fått bort dork discen innan den imploderar så måste det ju vara garanti utan tvekan!H. sa:JimF sa:H. sa:MtbIte sa:Helt sjukt att Canyon aldrig lär sig , dom verkar inte lära sig av sinna tidigare misstag heller .
Ja, det är verkligen sanslöst illa.
Frågan är när det ska gå på garanti eller deras crash replacement?!
Har du kört tre gånger på den är det garanti utan tvekan. Den måste väl i princip vara ny?
Valhalla_ sa:Canyons testavdelning måste vara oerhört liten eller inkompetent. Eller så är det marknadsavdelningen som bestämmer. Hur som helst ser vi resultaten med all tydlighet.
AX3L sa:Valhalla_ sa:Canyons testavdelning måste vara oerhört liten eller inkompetent. Eller så är det marknadsavdelningen som bestämmer. Hur som helst ser vi resultaten med all tydlighet.
Det måste ju kosta hur mycket som helst, både i garantipengar och anseende. För onekligen får ju folk nya ramar, ofta med hjälp av Canyon att flytta över delarna från gamla ramen. Och att dom gör missen med spräcktall en gång kan jag köpa, men att man inte lyckas med nya modellerna trots den historien är ju anmärkningsvärt.
jonte987 sa:AX3L sa:Valhalla_ sa:Canyons testavdelning måste vara oerhört liten eller inkompetent. Eller så är det marknadsavdelningen som bestämmer. Hur som helst ser vi resultaten med all tydlighet.
Det måste ju kosta hur mycket som helst, både i garantipengar och anseende. För onekligen får ju folk nya ramar, ofta med hjälp av Canyon att flytta över delarna från gamla ramen. Och att dom gör missen med spräcktall en gång kan jag köpa, men att man inte lyckas med nya modellerna trots den historien är ju anmärkningsvärt.
Håller det inte för vanligt löst folk? Det är nog den vanligaste cykeln men ser och hör om IRL och de verkar ju hålla.
Jag kan garantera att Scott och Specialized är vanligare i Sverige. Hur frekventa är de i denna tråd?jonte987 sa:AX3L sa:Valhalla_ sa:Canyons testavdelning måste vara oerhört liten eller inkompetent. Eller så är det marknadsavdelningen som bestämmer. Hur som helst ser vi resultaten med all tydlighet.
Håller det inte för vanligt löst folk? Det är nog den vanligaste cykeln men ser och hör om IRL och de verkar ju hålla.
AX3L sa:Valhalla_ sa:Canyons testavdelning måste vara oerhört liten eller inkompetent. Eller så är det marknadsavdelningen som bestämmer. Hur som helst ser vi resultaten med all tydlighet.
marr sa:jonte987 sa:AX3L sa:Valhalla_ sa:Canyons testavdelning måste vara oerhört liten eller inkompetent. Eller så är det marknadsavdelningen som bestämmer. Hur som helst ser vi resultaten med all tydlighet.
Tror inte jag känner någon, vars spectral inte gått av...
marr sa:Tror inte jag känner någon, vars spectral inte gått av...
jofahjalm sa:Du ska inte försöka få det på garanti, utan helt enkelt reklamera cykeln.
JimF sa:jofahjalm sa:Du ska inte försöka få det på garanti, utan helt enkelt reklamera cykeln.
Ok, ska kolla på den möjligheten med.
JimF sa:Ja, köpte den 12 aug. Så detta var tredje gången jag cyklade.
Crossmax sa:Har man inte ens hunnit fått bort dork discen innan den imploderar så måste det ju vara garanti utan tvekan!H. sa:JimF sa:H. sa:MtbIte sa:Helt sjukt att Canyon aldrig lär sig , dom verkar inte lära sig av sinna tidigare misstag heller .
Ja, det är verkligen sanslöst illa.
Frågan är när det ska gå på garanti eller deras crash replacement?!
Har du kört tre gånger på den är det garanti utan tvekan. Den måste väl i princip vara ny?
glitch sa:JimF sa:Ja, köpte den 12 aug. Så detta var tredje gången jag cyklade.
Styrkekram! Hoppas de tar hand om dig nu.
marr sa:glitch sa:Heja canyon.....
Verkar bli såhär när man ska ja lägst katalogvikt...
NickPick sa:marr sa:glitch sa:Heja canyon.....
Mer trogen (läs snål) kundkrets får man ju också leta efter... Dom kommer undan med allt från dåliga leveranstider till undermåliga ramar. Snart kommer en gammal herre från Uppsala att börja motkommentera, för han är då minsann nöjd med sin och alla andra är avis.
Givetvis bör det vara garanti. Hoppas dom löser det snabbt som tusan så du får cykla nu på sensommaren ?.
JimF sa:NickPick sa:marr sa:glitch sa:Heja canyon.....
Mer trogen (läs snål) kundkrets får man ju också leta efter... Dom kommer undan med allt från dåliga leveranstider till undermåliga ramar. Snart kommer en gammal herre från Uppsala att börja motkommentera, för han är då minsann nöjd med sin och alla andra är avis.
Givetvis bör det vara garanti. Hoppas dom löser det snabbt som tusan så du får cykla nu på sensommaren ?.
Kollade ett tag innan jag slog till, den kändes prisvärd?, bra spec. och bra omdömen. ??![]()
Nypåmtb sa:Ähh min Nerve som är svetsad för andra gången har hållit i flera turer nu, så kom inte och säg att Canyon inte är kvalitet :)
Startgas sa:JimF sa:NickPick sa:marr sa:glitch sa:Heja canyon.....
Kollade ett tag innan jag slog till, den kändes prisvärd?, bra spec. och bra omdömen. ??![]()
Men du hade missat denna tråd. ;)
Leffe sa:Det är inte en repa då?
Det skulle vara intressant att få veta hur du cyklade sönder den.JimF sa:Eller hur! ?
Freddie L sa:De enda som kan konkurrera är väl de som kör typ Spez. Betalar för mycket för något som i bästa fall kändes fräscht för typ 5 år sedan. Många Spez till salu på KoS på sistone, så kanske vänder det!
Fältprästen sa:Det skulle vara intressant att få veta hur du cyklade sönder den.JimF sa:Eller hur! ?
JimF sa:Fältprästen sa:Det skulle vara intressant att få veta hur du cyklade sönder den.JimF sa:Eller hur! ?
Svagt nedför stigkörning med ett hopp via en sten 2-3 decimeter högt ungefär.
Freddie L sa:De enda som kan konkurrera är väl de som kör typ Spez. Betalar för mycket för något som i bästa fall kändes fräscht för typ 5 år sedan. Många Spez till salu på KoS på sistone, så kanske vänder det!
60 cm är det väl?Raggamuffin sa:Var nu noga när du pratar med canyon. Den är väl specad till max 400mm hopp?
Crossmax sa:60 cm är det väl?Raggamuffin sa:Var nu noga när du pratar med canyon. Den är väl specad till max 400mm hopp?
Raggamuffin sa:Crossmax sa:60 cm är det väl?Raggamuffin sa:Var nu noga när du pratar med canyon. Den är väl specad till max 400mm hopp?
Kan vara, jag drog det ur hatten bara men själva poängen var viktigare imho.
Rattnalle sa:Bird frågade inte ens vad jag gör med cykeln när jag skickade bilder på att den spruckit på tre ställen så att ingen del av ramen mer än svinglänken var hel.
Oklart. De är ju rätt nya och gör säkert en och annan konstruktionsmiss.tmalm sa:Rattnalle sa:Bird frågade inte ens vad jag gör med cykeln när jag skickade bilder på att den spruckit på tre ställen så att ingen del av ramen mer än svinglänken var hel.
Kör du "för hårt" eller är det egentligen en pendlarcykel?
Tycker Bird är klart överrepresenterade här men de kanske har mer entusiastiska ägare än snittet?
/T
Rattnalle sa:Oklart. De är ju rätt nya och gör säkert en och annan konstruktionsmiss.tmalm sa:Rattnalle sa:Bird frågade inte ens vad jag gör med cykeln när jag skickade bilder på att den spruckit på tre ställen så att ingen del av ramen mer än svinglänken var hel.
Tycker Bird är klart överrepresenterade här men de kanske har mer entusiastiska ägare än snittet?
/T
Men att min sprack efter tre säsongers cykling med ett antal strödagar i bikeparks, två Åre-veckor (iofs den ena efter att jag sett att den spruckit) och totalt sex eller sju veckor cykelresor med shuttling i stora berg tycker jag är rätt acceptabelt. En knäckt gaffelkrona och ett par sönderkörda fälgar har jag också producerat längs vägen.
Rattnalle sa:Oklart. De är ju rätt nya och gör säkert en och annan konstruktionsmiss.tmalm sa:Rattnalle sa:Bird frågade inte ens vad jag gör med cykeln när jag skickade bilder på att den spruckit på tre ställen så att ingen del av ramen mer än svinglänken var hel.
/T
Men att min sprack efter tre säsongers cykling med ett antal strödagar i bikeparks, två Åre-veckor (iofs den ena efter att jag sett att den spruckit) och totalt sex eller sju veckor cykelresor med shuttling i stora berg tycker jag är rätt acceptabelt. En knäckt gaffelkrona och ett par sönderkörda fälgar har jag också producerat längs vägen.