Visa era fulkineser i carbon

www.dekaltrim.se funkar bra också.... beställde klibbor till min kajak på en måndagkväll och kunde hämta dem på ICA på onsdagen samma vecka. Snabbt jobbat alltså.

Är på gång att beställa vars en ram ned polare från bicycle_999. Kommer som synes i paket med stolpe, styre och gaffel. Ramen verkar ok från vad man kan läsa av er som redan provat. Vad tror ni om övriga delar, lönt att beställa paketet eller bara ram? Dom tar 3380kr för hela paketet. Säljaren har också en 100g sadel för 250kr som jag lägger till

Synpunkter på storlek? Jag har idag en klassisk stålräser med rakt överrör i stl 61, passar perfekt. Jag är 191 med grenmått 91. Med hänsyn till slopningen tror jag 58 blir OK. Hittar ju inget större heller. Ni som köpt, hur upplever ni era storlekar?

Funderar sen på 50mm matrix-hjul till detta och flyttar över chorusgruppen. Något hjultips i 4-5000kr klassen? Hade ju varit snyggt med något mattsvart typ lightweight i hongkong klass.

Bilagor

• carbon.jpg
    carbon.jpg
    37.7 KB · Besök: 123
Jag är 187cm med ett grenmått på 91cm och har exakt samma rammodell i strl 58cm. Till den har jag en 120mm's stam och då sitter jag bra. Skulle kanske kunna ha en 110mm stam men jag trivs med den setup jag har nu.

Samma Ram! Bra! Blir nog bra med 120mm stam för mig då.
Är du helt nöjd eller upplever du några svagheter? Tror att jag blir helnöjd då jag inte har erfarenhet av någon finram och så får denna ram bli regncykel när jag köper finram om något år eller så.
Ser ut som du har samma gaffel även, hur är den?

Jag har väl ungefär samma erfarenhet av racers som du verkar ha men jag har inte hittat något att klaga på faktiskt, vare sig på ram, gaffel, stolpe, klämma eller flaskhållarna. Tycker att cykeln som klar blev hyfsat lätt och definitivt tillräckligt styv för mina benmuskler.
Så länge jag inte fokuserar mer på LVG kommer jag inte att byta.

Tjovars, köpte det bara för en vecka sedan, men det känns rätt gediget! En dum sak är att det går att vrida hela hojjen, men bara i typ 15graders steg, så antingen är den rak enligt överröret (som på bilden) eller så är den ordentligt vriden, skulle vilja ha den rak "enigt hjulen"...

captain8track skrev:
-------------------------------------------------------
> den andra där är väll full dynamix hojen?
> eller T-shark kör med.

Så ser iaf inte min F-D ut... :-) T

Nu är min fulkines klar... blev runt 12000:- för allt inkl frakter (vevparti+däck/slang hade jag redan) och vikten blev runt 7,5kilo, mest pga att att hjulen är tunga!

Image00050.jpg ht=427

Är rätt nöjd med tanke på att detta är mitt första bygge, men antagligen inte det sista då min fru slänger lystna blickar på den ;-) Har dock inte kunnat provköra pga vädret... mer bilder finns på:
http://www.pbase.com/arnehavre/bicycle_project_no_name
Lycka till med alla era projekt!!!
/Nicklas

Redigering: korrekt svenska?

Senast redigerad av en moderator:
Marcus_ec: Tja, har inte hunnit pröva än, bara "torrbrutit" lite i vardagsrummet! Den är lätt på runt 100gram och känns rätt skön... fick den mest "på köpet" och kommer ersätta den med en Fizzik Arione om den inte funkar. Återkommer med en recension så fort vädret tillåter, vilket dock ser ut att ta en stund...

Bang skrev:
> vad blir det för delar?

Sram rival grupp är målet iallafall och några lätta hjul, ingen aning om vilka hjul bara.

Jävla skithöst och skitvinter. Har hunnit så här långt med min vintercykel.

Ram, gaffel. sadelstolpe från ebay. Hjul från actionsport.

Börja jobba igen 11/1 och då ska den vara klar.

IMG_4527.JPG ht=403

Köksbänkar är den nya soffan.

Hvordan har du fået de STI greb til at passe med skivbremser ?

/Kasper

Veloce skrev:
> Jävla skithöst och skitvinter. Har hunnit så
> här långt med min vintercykel.
>
> Ram, gaffel. sadelstolpe från ebay. Hjul från
> actionsport.
>
> Börja jobba igen 11/1 och då ska den vara klar.
>
>
>
> Köksbänkar är den nya soffan.

Ser ut som mekaniska Avid-bromsar, de har en Road-modell som är anpassad för lvg-handtag, kör med såna själv på crossen efter att ha svurit och förbannat ett par MTB-bromsar som inte tyckte att jag drog tillräckligt mycket bromsvajer.

Ser väldigt trevligt ut men får vi se några närbilder så blir vi ännu gladare. Sluta upp med att visa köksbilder då jag ännu våndas över köksrenoveringen jag bara precis påbörjat... :)

Snyggt med matchande dragare. Sitter den inte lite dumt monterad? Jag ser att du drar i växelwiren med dragaren men hur kommer du åt triggern? Fungerar det bättre än Shimanos nya Di2 eller vad det nu heter?

Har man sagt a får man säga b..

En sväng till cykloteket idag för att köpa en framväxel som nu är monterad och klar.
framvxel.JPG ht=544

Imorgon blir det styrlinda och byte till dubbdäck. Skärmar struntar jag i nu för jag har tvättmaskin och inga kompisar.

Så nu ser det ut så här i vardagsrummet. Det är frun som får trampa trainer för jag bara svettas och snorar.
IMG_4554.JPG ht=480

Veloce skrev:
> Har man sagt a får man säga b..
>
> En sväng till cykloteket idag för att köpa en
> framväxel som nu är monterad och klar.
>
>
> Imorgon blir det styrlinda och byte till
> dubbdäck. Skärmar struntar jag i nu för jag har
> tvättmaskin och inga kompisar.
>
> Så nu ser det ut så här i vardagsrummet. Det
> är frun som får trampa trainer för jag bara
> svettas och snorar.
>

Haha, blandningen av ull och cyklar känns igen :-) T

Finns det några billiga kolfiberramar MTB med effektiva topprörslängder på 600mm eller längre? Alla MTB-ramar jag hittat är så korta.

Nu är den klar! Inte så mycket ljus att fota i men snön gör att den kan stå utan stöd.
Klar.JPG ht=447

Det är 26". Går att få plats med 29" också men jag hade redan köpt de som sitter på.

Benvärmare är inte vad jag behöver tror jag. Jag frös mer om ett annat ställe. Annars är det ett par tvåfärgsstickade vantar som är på gång.

Så länge det är -15 behöver jag inga skärmar men får väl sätta på det när normalslasket kommer tillbaka. Nu är det bara "kränk med respekt" loggan som fattas på sadelstolpen.

Kör hårt! Fulcross är grejen.

Jag har en onone alu-ram som ska bli något liknande eller mtb med framdämpning och rakt styre. Har inte bestämt än. Kul är det i alla fall.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp