Visa era fulkineser i carbon

Den här tråden verkar lite död eller har alla fulkineser blivit finkineser? Hursomhelst har jag snickrat ihop en LightCarbon LCR017-D med Farsport Evo5/6 hjul. Det tog 3 månader från beställning till leverans men ramen är verkligen super i finish och detaljer.
Visa bilaga 829972
Är det den med ramförvaring?
Kompisen har ett par ramar på väg hem.
Hambini lät begeistrad, om det nu är värt nåt. Jag tyckte de såg intressanta ut men när jag tittade på geon på den med ramförvaring så var den alldeles för kort o hög för mig (jämfört med min Rose xlite) och den något mer aggresiva lvg-ramen saknar ramförvaring så inget +värde mot den jag har.
Men om geon passar så tror jag de är alldeles utmärkta!
Jag tror att det är lite som du skrev, att ryktet gått upp och de som beställer inte tycker de köper fulkineser längre.

Jag och polaren beställde två identiska gravelcyklar (ram,hjul,sadelstolpe,sadel,integrerad styre) från Tideace (https://tideacebike.com/). Frakten tog några veckor och inkluderade alla kostnader så som tull och moms etc som annars tillkommer vid införande till Sverige.

Kontakten direkt med Tideace (via messenger och WhatsApp) fungerade väldigt smärtfritt.

Min första "riktiga kines" och måste säga att detta är nog den cykeln jag är mest nöjd med över alla jag ägt, och då är jag "van" med cyklar i 70-120.000 klassen både MTB, LVG samt Gravel.

Körs nu med 50mm G-One RS däck från Schwalbe och ett Rival AXS 1x13 Groupset.

Total kostnad ungefär 30-32.000:-

Bilagor

• PXL_20260415_091608509.webp
    PXL_20260415_091608509.webp
    781.2 KB · Besök: 47
Finns många fina hojjar i Kina och bland mtb-entusiaster står Voice som gör ramar, integrerade styre-stam lösningar och sadelstolpar i kolfiber högt i kurs.

Bilagor

• 0000.webp
    0000.webp
    298.2 KB · Besök: 17
Är det den med ramförvaring?
Kompisen har ett par ramar på väg hem.
Hambini lät begeistrad, om det nu är värt nåt. Jag tyckte de såg intressanta ut men när jag tittade på geon på den med ramförvaring så var den alldeles för kort o hög för mig (jämfört med min Rose xlite) och den något mer aggresiva lvg-ramen saknar ramförvaring så inget +värde mot den jag har.
Men om geon passar så tror jag de är alldeles utmärkta!
Jag tror att det är lite som du skrev, att ryktet gått upp och de som beställer inte tycker de köper fulkineser längre.
Det är inte den här versionen det är nog lcr018-d (endurance areo), min är superlight. Dom har några nya varianter på g ( https://www.lightcarbon.com/uploadfile/downloads/2026-2027 LightCarbon Frame+Component Catalog -V1.pdf )

Min ram med gaffel och styre (300g) gick på 850$ med frakt

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp