Visa era Yeti observationer

Mange.

Aktiv medlem
Efter lite sökande så insag jag att det finns ingen Yeti tråd, vet att yetin är skygg och försvinner snabbt vid upptäckt..

IMG_20161126_134132.jpg

IMG_20161120_130025.jpg

Sb5c
Sram Eagle
Fox34 150mm
Fox Dps evol
Fox Transfer 150mm
Lb hjul på dt nav
Bontrager line pro 35mm cockpit
11,7kg

Frenchy

Aktiv medlem
[QUOTE = "Johge, post: 3691570, member: 47913"]
DELICIOUS!!! Where do you get such a splash? And the rubber cutter around the saddle clamp?
[/ Quote]
Mud guard is made by Syncro (Scott) but only available for Fox fork (I think) and the "booty" dropper is made by bikeyoke (same brand that makes the Revive dropper.

sgtprobe

Medlem
20190822_201232.jpg

20190824_183218.jpg

20190921_151743.jpg

2020 sb130 C2 build. So far so good! Hade det inte varit för livstidsgaranti man får nu, så hade jag aldrig vågat köpa en Yeti. Men väldigt nöjd över lag. Haft den sen slutet av September förra året, köpte den riktigt "billigt" på Cykelkraft-rean.

Edit/
BTW, cykeln är storlek Large. Velade fram och tillbaka mellan Medium och Large, för jag ligger precis mellan storlekarna (181cm) men gick på Large tillslut. Cykeln passar mig extremt bra och är väldigt rolig. Den här "nya" trenden med längre och "slackare" hojar är riktigt trevlig.

Senast ändrad:

erik h

Aktiv medlem
Jag hade en fin sighting för 13 år sen.

100_6160_x.jpg

Sen hade jag en högalpin sighting bara några månader senare. It did not end well. Han försökte döda mig, slog mig sönder och samman, bröt varenda ben i kroppen på mig och det blev aldrig samma sak efter det. Nu är det nog bortåt sex år sen den sista observationen.

_picnicdis_yeti_100_7670.JPG

Frenchy

Aktiv medlem
Sadly some of us end up in an abusive relationship with Newton's law and are never the same afterwards...
:cry:

Visa bilaga 402524

Sen hade jag en högalpin sighting bara några månader senare. It did not end well. Han försökte döda mig, slog mig sönder och samman, bröt varenda ben i kroppen på mig och det blev aldrig samma sak efter det. Nu är det nog bortåt sex år sen den sista observationen.

Visa bilaga 402525

glitch

Aktiv medlem

Visa bilaga 402524

Visa bilaga 402525
Åh nostalgi!!! En så svart hade jag också en gång i tiden, flexig som sjutton i baken, käkade bussningar, men sjukt mysig.

erik h

Aktiv medlem
Den där gamla kantiga varianten är väldigt fin att se på! Fick erbjudandet att köpa tillbaks min gamla ett par år senare till en billig peng, det lockade ju lite men de små hjulen blir aldrig riktigt kul igen tyvärr.

glitch

Aktiv medlem
Den där gamla kantiga varianten är väldigt fin att se på! Fick erbjudandet att köpa tillbaks min gamla ett par år senare till en billig peng, det lockade ju lite men de små hjulen blir aldrig riktigt kul igen tyvärr.
Min gamla såldes på happy igen några år senare. Precis som du funderade jag på köpa tillbaka gamla bettan men det har hänt en del i utvecklingen :)

Singular

Aktiv medlem
Om vi nu ska gå in på i det närmaste ocyklingsbar omodern skit från innan det laga skiftet i skogscyklingsgeometri - min ASX från 2006, en redigt överbyggd pansartank enligt alla paragrafer i Lex Leo; kort, hög, brant, långslagig och tung. När jag våren 2014 adopterade Westmans ur-Spitty kunde jag bara garva åt skillnaden och skänkte bort monstret mot två flaskor vin och en BCF-donation.

IMG_1672.jpg

NickPick

Aktiv medlem
Jag hittade ett bindestreck, men det kom inte med på bild... 😁

Blir yeti boutique när cykelkraft inte längre säljer? Coola hojar.

Henrik83

Aktiv medlem
I have been thinking about the Vorsprung coilkit or the Luftkappe
Would you recommend it (ie is it really worth the money and limitations inherent of the coil?
I really prefer coil over air. Both front and rear. In fact, I have become what you would call a coil fanboy.. So.. The only “limitation” with coil in my world is weight, everything else is just better. More grip, more control, less fatigue (massive difference in real mountains) & you don’t even need the overly-hyped hydraulic bottom out stuff if you just choose the right spring.
You’re welcome to try it out anytime you like!

Henrik83

Aktiv medlem
Gick det bra att slänga in ett 180mm kit? Tänker på dom stora varningarna som det står att man "INTE" ska använda det på 29" gafflarna.

Jag funderar också på vorsprung kittet till mig sb150a
Vorsprungkitten går att bygga med vilken slaglängd man vill. Följer med spacers i steg om 5mm & top out distanser för jämna 10mm men det är bara byta ut dom mot valfria egna om man vill krångla till det & få t.ex. en 176,5mm gaffel.. Min är just nu ihopsatt med 175mm slaglängd (kör andra högre skrapringar) men med ett A2C som om det vore en 180-gaffel, inga problem alls, innerben finns det gott om.

Frenchy

Aktiv medlem
Let's the fun begin...
And the SB140 is definitely a fun bike. Might actually be the most playful bike in the lineup.
IMG_20200326_192409.jpg

IMG_20200326_194625.jpg

Not lightning fast uphill like the SB100, or down like the SB150 but unless you have access to uplift ALL the time and then the SB165 should be your weapon of choice, this beauty is very much so a party on wheels...
IMG_20200326_192409.jpg
IMG_20200326_194625.jpg
IMG_20200326_211404.jpg

Getting late so I will finish this tomorrow...

Senast ändrad:

Shadyboy

Medlem
Önskar man kunde få vara med i den här tråden igen. Saknar faktiskt min gamla SB66c... Även fast det var en 26". :)

Frenchy

Aktiv medlem
Been taking pictures for my insurance company so I thought that I might as well
20200402_092129.jpg
20200402_092153.jpg
20200402_092254.jpg
20200402_092319.jpg

I am considering swapping the Yeti SB5.5 T series X01 for a SB130 LR so if anyone is interested I would consider reasonable offers. It is large, has an upgraded fork to 170mm and is in mint condition (like all my bikes and of reasonably low mileage since I have 4 to choose from 😱
My trail and gravel bikes are on the Ibis thread...

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer