Vitus, valde jag fel storlek?

speffy sa:
Haha jo då, igår var det dax för premiärturen ute i skogen :)
Det kändes bra och var jäkligt kul!

Det är ju lite svårt då jag inte har så mycket att jämföra mot sedan tidigare, men generellt kändes det bra.
Är glad att jag följde Sixtens råd och gick upp en storlek då den kändes rätt när jag väl var ute i skogen.

Man märkte snabbt att man har mycket och lära och jag får börja finjustera den nu efterhand som man kör.

SÅ tack för alla svar i tråden, jag är numera rätt övertygad om att jag valde rätt storlek :)

Skönt o höra, la själv precis en beställning på en Rapide VR storlek L och hoppas få den nästa vecka :)

uuno_san sa:
speffy sa:
Haha jo då, igår var det dax för premiärturen ute i skogen :)
Det kändes bra och var jäkligt kul!

Det är ju lite svårt då jag inte har så mycket att jämföra mot sedan tidigare, men generellt kändes det bra.
Är glad att jag följde Sixtens råd och gick upp en storlek då den kändes rätt när jag väl var ute i skogen.

Man märkte snabbt att man har mycket och lära och jag får börja finjustera den nu efterhand som man kör.

SÅ tack för alla svar i tråden, jag är numera rätt övertygad om att jag valde rätt storlek :)

Skönt o höra, la själv precis en beställning på en Rapide VR storlek L och hoppas få den nästa vecka :)

Grattis!
Du kommer säkert bli nöjd.
Jag blev positivt överraskad, den var snyggare i verkligheten jämfört med på bild och kvalitetsmässigt känns den verkligen inte som en ”billig” cykel.

Nu har ju inte jag jämfört med många andra cyklar men jag upplevde den ändå över förväntan :)

speffy sa:
Ja jag tror också det att utvecklingen kommer gå ganska snabbt i början.

När man väl kommer in i det och lär känna cykeln lite bättre om hur bromsarna tar, hur mkt man vågar lägga ner den i kurvorna innan det släpper osv.

Fast det spelar inte så stor roll i nuläget hur snabbt utvecklingen går så länge det är lika kul som nu i början :)

Ja absolut, menar bara att det är lätt att känna sig nervös i början så fort man stöter på lite rötter och stenar eller sådär, och att det är jätteroligt när man helt plötsligt bara bränner på för att man blivit modigare och mer bekväm på cykeln. :D

Kolla diameter på gaffelns styrrör och på styret. Finns ett gäng olika storlekar på båda. Enligt specen på cykeln så är styret 31,8. Gaffeln vet jag inte, men skulle tro att den är 1-1/8. Så den styrstam du länkat till bör passa bra. Jag har en likadan och är helnöjd. Men var försiktig så att du inte drar sönder gängorna i den när du spänner skruvarna. Det är ganska små skruvar och gängorna är i aluminium, så det är lätt att dra sönder dem.

vikt och rise. och ja, att den passar styret som ovan. Vikt kanske man struntar i tills man hittat rätt längd. Så har jag gjort ialla fall.

Tillbaka
Topp