VM i Köpenhamn

VM i Köpenhamn
Finns det ngn regel hur nära bakom följebilarna får ligga på tempolopp? Grabsch bil såg ut att ligga väldigt nära. Har för mig att det fanns någon undersökning som sa att det var en liten fördel att ha någon som ligger på ens rulle när man cyklar. Skulle det därmed också kunna finnas en fördel med en bil nära bakom?

VM i Köpenhamn
Nån som vet vad Grabsch har för utväxling. Måste vara något i hästväg för det går ju fort trots att kadensen är väsentligt lägre än många andras.

VM i Köpenhamn
GoranS skrev:
-------------------------------------------------------
> Tung dag för Toni, bara en medalj till landsmän
> och bara fyra bland de sex första!

Ja, jag tror jag tar en paus från min australiensiska fas. Jag känner mig för att heja lite på tyskar istället nu. Ffa dem som heter Tony eller Arndt :-)

VM i Köpenhamn
clnr skrev:
> Grabsch hade troligtvis en 57-klinga fram idag
> enligt twitter-källor. Det är inte ovanlig att
> han kör på en 58 heller.

Irrelevant information om man inte samtidigt vet vilket drev han använde på kassetten. Eftersom större drev har en del lägre förluster kan man mycket väl vinna några watt på att köra på större drev både fram och bak samtidigt.

58/13 motsvarar 53/12.

VM i Köpenhamn
DT skrev:
> Fast med tanke på att han snittade 51 med typ 65
> i kadens så lär det ha varit ett 11-drev... :-)
Han väl hälften i kadens jämnfört med dom andra (50) men stundtals såg den ut att vara neråt 30 :-O T

VM i Köpenhamn
inte en enda som postar nån bild från vm?
aja får väl posta en bild ialafall även om jag inte tycker Happy är värd att posta sina bilder på, eftesom man kommer bli beskylld att vara en idiot osv , en amatör o eller en nolla.
Bäst av allt är när det kommer personer med anknyting till "klicken" på happy som säger att man vill folk rent illa när man vänligt besvarar deras tekniska frågor om man kan göra vissa saker/modifierningar på sin cykel.
Fan e inte sugen alls på o posta en bild här för att happys elit skall kunna mata sina egon om hur ball hemsida dom har där dom kan raljera kungar inför en smal beundrarskara.
Nä jag psotar faktiskt bara för att en person undrade om det va mycket publik där.
Fan det e skamligt hur skabbigt happy har blivit, så fort det kom in lite cash i karusellen då blev det en ny melodi.

Uppenbarligen var man inte intresserad av det

Det va en hel del folk där.
Gick itne o se nåt på hela start o målsträckan, kryllade dubbla rader vi stängslena allra minst.
Stod nere vid en bro strax innan sista svängen ut på målrakan där kunde man stå vid räcket, va några svenskar där, en dam som hade full sverigemundering och flera andra svenskspråkiga, alla va jätteglada, ingen va sur.
Inte ens när en luffare som samla pantburkar snodde en ramlösa från en funktionär bakom hans rygg o slängde den i sin pantpåse.
- Hallo för fand, va fan, hey man. HEY. Han bare tog mid vann.
alla flabbade i publiken o utbrast, haha - Han tog vattnet, haha.
funktionären gömde sen glatt vattenburken i sin ficka :D
AA det va sjukt ball stämning i köpenhamn och alla cyklade runt omkring huller om buller, förutom räsercyklsiterna i vm såklart.

publikvm2011.JPG

VM i Köpenhamn
Faema skrev:
> Hmmm, född i DDR, anabo.......
> Salve

Just åldern 0-5 år är den klassiska i dopingsammanhang.

VM i Köpenhamn
Cancellara har inte sett hundra ut under sommaren. Tonen i intervjuer har har också varit lite tveksam. Sen att han fuckade upp silvret i den där högerkurvan spelar honom nog ingen större roll, ett 5e guld var ju målet. Tony Martin var en värdig vinnare! Grattis till Toni och Tille, happys Dupontare ;-)

VM i Köpenhamn
Johan A skrev:
> JLarsson skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > STIZZE skrev:
> >
> --------------------------------------------------
>
> > -----
> > > Frågan är vad GurraG är kändast för,
> > happyit,
> > > cykelcity eller något annat? ;)
> >
> > skoglings hjul. helt klart.
>
> Eller för att han försöker hjälpa skogling med
> lokal till skoglings egna yardsale.

Jag jobbar med entreprenörer... :)

VM i Köpenhamn
Då jag imorgon beger mig till Köpenhamn blir det nog svårt att skriva reflektioner efter varje tävling som jag gjort hittills, så jag tänkte istället skriva lite tankar om kommande lopp i förväg.

Dam- och herrjuniorloppen är för osäkra lopp att jag helt enkelt avstår från att komma med några tips eller gissningar om vilka som är favoriter eller hur loppen kommer att se ut. Det man kan säga är att det inte blir alls lika förutsägbart eller kontrollerat i dessa klasserna, jämfört med seniorerna. Det i sin tur betyder att man i större utsträckning själv måste skapa sitt lopp och ta sina chanser. Så har Rissved, nykorade 4:an Fåglum och de andra juniorerna en bra dag, är det nog bara att ta chansen när den dyker upp och vara med och skapa något!

Det gäller ibland (eller ofta) även i U23 klassen för herrar (finns ej U23dam), där det inte alltid finns tillräcklig kraft i de olika lagen, för att få kontrollerade och förutsägabara lopp. Förra året var det i och för sig ganska "proffsig" körning, där flera länder var med och kontrollerade fältet för sina bästa spurtare. Flera starka lag (ex Australien med Matthews som vann och Tyskland med Degenkolb som blev tvåa) hade vad dom tyckte var en bra chans i just en spurt, vilket gjorde att loppet blev ganska jämnt och kontrollerat, inte minst i backarna!

Läs mer http://balanserabloggen.blogspot.com/2011/09/vm-hur-gar-det-pa-linjeloppen.html

VM i Köpenhamn
En fundering: Att bilda en happyklunga på söndag
(och kanske även på någon stimmig lokal under lördagkväll/natt ;D), är det något att tänka på?
Jag tänkte glo lite halvhjärtat på juniorerna, mest för att bilda mig en uppfattning om vart man står bra.
Lite mer helhjärtat är planen att se damernas lopp, för att därefter krascha en timme på hotellet innan kvällens bestyr. (bl.a så är det ju polo på Israel plads)
På söndagen är planen att se herrarna någonstans längs banan, vet ej var dock, och det vore glatt att få lite sällskap.

Det är ju ca 15-18 km till banan från byen, hur är Köpenhamns cykeluthyrare? Hittat Köpenhamns cykelbörs & Köpenhamns cykler, finns det fler månne? Gärna nära centralstationen...

Om man ska transportera sej på annat sätt till banan, vad är då smidigast?

Tillbaka
Topp