Voltaren Cup 2007 The Grand Finale, 2 startplatser kvar!!!!

Westman: Jag sa ju vad de hette under Voltaren Cup och under dagligt tal men efter någon bärs så är det lätt att det blir lite diffust ;-)

pajje, wait for mee duude!!

Fässberg, typ 18-19 + en kvart för ombyte å ihopmekning av hojjar (vi kör direkt till "backen")

Westie, sluta bortföklara dig i förväg.. :P

ahhh.. godmorgon mina herrrar!
Smuttigt idag? Själv tänkte jag handla mat så man har detta o sen finns ddet ingen återvändo.. Vill ner till banorna o öra igenom dom. HAr bara kört hälften av dom så det vore gott.

Ska du ner miche? med bil? =D

Det är juh lungt att cykla dit, det är hem som suger!!
Nu blir det fysisk laddning med kaffe o cigg, helt enligt alla regler o lagar..

Westman: Välkommen till rat-bike träsket för tillfället iaf. :)

Mvh: Morfum.

slhap: okaj, får försöka styra upp så vi möter upp er då. Jag börjar ju köra från Burger King redan vid 18 för de som ännu inte vet var alla banor ligger.

Har ni någon koll på var ni ska parkera? Slå mig en signal när ni närmar er annars. Mitt nummer står i min profil..

Morfum: Jag funderar på att dra ner om en timme och sektionsträna om det funkar för övriga familjen att jag tar bilen. Jag ställer bilen på jobbet och måste in en kvart och förbereda semestern. Skicka PM så kan vi snacka ihop oss.

Ska försöka hinner ner efter jobbet, så dyker upp runt kl.18 eller lite efter.
Måste få köra HHHR eller iallfall gå den och se var den ligger.

Mvh

-M-

Fässberg; Vi vet på ett ungefär vart vi ska och resten löser sig, bli inte förvånad om de ringer 3 växjöbor som kört vilse :D

HHHR var ju grymt rolig och teknisk hehe. Riktigt kul helt klart den svåraste banan utav dom alla.

jag har ingen aning vart vi ska.. pajje! du navigerar!

westie, snyt dig i pungen!

henke, du glömmer inte å tjacka belägg åt mig idag va?

När jag ändå jobbar så hårt kan jag ju skriva ett inlägg till :)

Vädret ser ut att kunna bli vad som imorgon. Lite regn är väl skit samma och gör ju bara banorna lite mer intressanta men kan vara gött att ha med en regnjacka eller dylikt att ha på sig mellan åken.

Ett annat tipps är att ta med lite föda så klart. Visst bjussar vi på korv, läsk och nån folkbira, men staravgiften räcker ju inte till att 30 hungriga dh-vargar ska hålla sig mätta en hel dag.

Ett tipps till. Samling med en liten genomgång klockan 0900, så fort man är klar så får man ta sig upp till graffiti löpet och ta ett åk om man vill ha lite uppvärmning, så länge det inte inkräktar på starttiden som är 10:00

Ett ytterligare yttermera tips, eller snarare en barsk uppmaning: ta med nummerlappen om ni har en sådan!

Jag hänger på turen ikväll och värmer upp axeln / kalibrerar pulsklockan / bestämmer mig för vilka däck jag ska ta.

/PoNUTS

Hallå! Känner mig ganska hängig i förskylning/lite feber. Om det är ok för tävlingsledningen att avvakta några timmar med att slänga in handduken så gör jag gärna det. Annars får jag ställa min plats till förfogande nu. Hoppas på att känna mig bättre till kvällen för några provrull annars.

Om det är "tryck" på startplatserna så kommer jag givetvis utan någon sur min överlämna min plats till reserv på stubben (öhh syftningsfel?)! Annars väntar jag som sagt gärna med slutgiltligt besut. /Carl

Ta du lite tid på dig Carl.. ingen fara på taket lixom..
Tänk på att det går utmärkt att bara "rulla" nerför stigarna ;)

Låter bra Fässberg. Rulla (läs bromsa mig ner) kommer jag nog göra hur mycket jag än tränar eller hur frisk jag än blir ;) Ses ev. i kväll!

Nu är graffitilöpan och hillsprinten hårdpluggade. ;)

Härligt att varit ute och kört stenhårt och sen ändå känna att det ända jag skall göra på cykeln inför morgondagen är att olja kedjan och torka av ramen så den blänker lite. :D

Tänkte även kolla om det finns itnresse bland några att mötas upp vid Franssons och sedan köra därifrån? Skall jag in till stan, cykel spec och snurra den vägen så får jag se fram emot 1.5 timmars transport nästan :(

Nu skall man orka jobba några timmar också... Inte sugen.

vince skrev:
-------------------------------------------------------
> Fan va fint väder det är nu. Blå himmel , sol
> och gott underlag hoppas vi...

Sugen fint i tarmen nu :-)
Tänkte pysa lite tidigare ifrån jobbet så man kan hinna några repor innan solen går ner...

Mvh

-M-

Nu sitter Graffitilöpet, Hillsprint och Staffans störtlopp väl. Dock så ligger en förkylning och pyr i kroppen, detta märktes väl på xc-biten på Hillsprint (fick stanna 3 gånger på denna). Har fortfarande stora ambitioner att medverka.

Härligt att höra att alla laddar som tusan! Mer tillfälle att träna snart - 1800 kör jag och fruttis som sagt från BK.. Jag tror förresten inte vi kör Stubinen hillsprint ända från vattentornet imorgon va? Den börjar alltså som förra gången där det börjar luta utför.

Jag rullar ner om 30 min och försöker leta reda på HHHR samt testar dom banorna jag vet om :-)

Mvh

-M-

Puh.. fan jag är helt slut. Men skönt var det att få prova på banorna jag inte kört innan. Hillsprinten och graffitilöpet. Xc biten gör mig ingenting att slippa =) Den var fan jobbig. Nu ska jag åka o handla mat för ikväll o morgondagen och sen ska jag fixa lite med hojjen. Dremla till pedalerna så jag får lite mer grepp och fixa fulmeket med buntband som lösning på bromsoket fram.. tappade en svart skruv någonstans i graffitilöptet tror jag det var, hojta till om ni hittar den. Den e svart =D.

om någon vill vara en vänlig själ och kanske köra hem en efter tävlingen imorgon så vore det mkt mkt mtk tacksamt. jobbiga backar till kortedala =)

jag o Nenja cyklar ner på morgonen men vet inte riktigt om vi hittar via Delsjön osv.. Som han nämnde så om det är andra på väg den vägen så kan vi väll mötas upp? Franssons nämndes men vet inte vart det ligger heller =) Nenja vet dock.

20pix var startavgiften va?
Det kommer bli riktigt mulligt imorgon =)

Minions Dh slow reezay 40a eller Gazza fram... hmm.
Vi syns o köttar imorgon =)
Mvh: Morfum.

Så kanske det heter ja =D
Kan inte ngn med bil typ ta med en dunk med vatten lr ngt. Jag dricker o pissar mer än jag orkar böra runt på tydligen =)

Mvh: Morfum Nr:666

PontusL skrev:
> Jag tror förresten
> inte vi kör Stubinen hillsprint ända från
> vattentornet imorgon va? Den börjar alltså som
> förra gången där det börjar luta utför.

All good änna!

Moaha blev inget jobb ikväll, skulle ringa in och säga att jag blev 10min sen så svarar han; "Men Rickard på fredagar börjar vi ju 16:00 inte 17:30, så vänd du om och njut av din fredag istället."

Fan va skönt, så sjukt pepp inför morgondagen nu. Vad skall jag egentligen äta utöver fulsnickers och banan imorgon? Kanske trampa bort till Burgarkungen och fixa en äkta DH-mage.

Som sagt, reshjälp dit hade varit underbart. Några tips om snabbaste vägen när man kommer ifrån norr/öst? Jag hittar till Kallebäck men sen blir det svart och att köar vilse 08:50 imorgon är inte aktuellt. ;)

Fan, nu kom jag på att jag glömt handla käk, och affärerna lär ju inte öppna innan 9 imorrn.. finns det nån lunchtid i schemat?

Jag ska och handla lite banan o snicker o lite mer nu men har 100:- (+20 till starten) spänn kvar denna månaden som har sparats till idag och imorgon. =)

Hade jag inte varit så "klantig" och köpt hojdelar för allt så hade jag köpt ett gäng bananer o fulsnickers så det hade räckt laget runt..
knas

Shit Morfum och Miche, ni får sluta låta mig snylta på era nikotin-aplikatorer. Jag blir ett matmonster när jag får nikotin i kroppen och äter konstant tills det gått ur mig igen, käkat en halv vattenmelon och 3 knäckemackor sedan min king-size middag. :D

Hoppas det ger mkt energi till morgondagen iaf. ;)

Westman jag tar med extra fnickers då, kanske blir en banan över också. ^^

Nenja:schysst som fan!

För övrigt har jag påbörjat en uppladdning värdig denna tävling nu : Tredje dagen i rad med öl. Har just tagit första Tuborgen, ska ut på Kajskjul 8 och hinka kannor nu. Planen är att ta mig hem i god tid före ett, senast två och absolut inte många minuter efter fyra. Därefter resorb, dubbel syn och lukta sprit för att skrämma startfältet. Man ska inte ta sånt här för allvarligt. :)

fick fixat lite cash med så 10st snickers finns till förfogande att dela ut till behövande.. =D
nu ska jag laga mat o fylla magen. En öl står i kylen o den ska nu knäppas =)
kör hårt Westman! Du får ta ett sista fyllefoto som bildbevis på när du kommer hem o senare skyller på bakfylla ;P

Jag är grymt taggad inför morgodagen men lite mer lugn än vanligt. Får lite styr på tävlingsnervera nu o känner att det ända jag kör för är att komma imål skadefritt o få bättre tider än senast men det borde gå rätt bra =D

Får nog lämna wo imorgon :( Funderar dock starkt på att komma och kolla och fota en liten stund. Är det nära från parkeringen till graffitilöpet? Kommer jag se er om jag dyker upp vid strax före 10? Är det gångavstånd från där till stubinen? Tänkte åka kollektivt till delsjömotet, och därifrån hittar jag till parkeringen, men sen vet i katten. /Carl

Kanske får satsa på att komma till parkeringen vid 9 då, eller också sover jag länge och sitter hemma och kollar på några tunnisar som cyklar några varv runt Frankrike istället. Men det känns inte lika skoj. Hur som helst, lycka till i morgon allihop! /Carl
Ps. om någon kör från västra delarna/majorna och har plats i bilen i morgon bitti så får den gärna pm:a. Ds.

nenja skrev:
> Shit Morfum och Miche, ni får sluta låta mig
> snylta på era nikotin-aplikatorer. Jag blir ett
> matmonster när jag får nikotin i kroppen och
> äter konstant tills det gått ur mig igen, käkat
> en halv vattenmelon och 3 knäckemackor sedan min
> king-size middag. :D
>
He, he, jag skall ta med mig en stock grovsnus lös imorgon, då kan vi sitta och snygsnusa bakom en enbuske kollektivt ;-)

Skall bryta mot mina rutiner och gå lägga mig tidigt och försöka och sova bort förkylningen.

Uppladdning för fullt!

Streetat lite på kvällen nu och lärt känna min kona igen eftersom jag inte har hojjat på den sen några veckor tbx.

Nu ska jag försöka sova tidigt så jag orkar upp i morgon! :-)

Haha bangar inte lite smygnusning imorgon. ;P

Är fortfarande osäker på resvägen, kan vi inte mötas upp ngnstans Miche? Franssons kanske?

Är det smidigt att cykla munkebäck -> kålltorp -> örgryte -> kallebäck?

I värsta fall får det väl bli att man är ute i god tid.

Tillbaka
Topp