VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

paprikan

Medlem
Kopierade Anders H´s inledning. Mest för att ni alla skall veta hur betalningen skall gå till.

Lite info: All anmälan till loppet måste gå via mig eftersom jag haft kontakten med VR-kansliet. På lördag eftermiddag, klockan 16:00 kommer jag att lägga ut min mailadress i den här tråden och dom första som mailar får platserna. (Mail som anländer före fyra kommer nte att beaktas!) Jag svarar med ett plusgironummer där du kan pröjsa in avgiften 1150:- eller 1260:- m avbest skydd (om du törs!) som jag sedan vidarebefordrar till VR. Jag behöver Namn, persnr, adress, telnr och mailadress samt antal tidigare starter samt om du vill ha "Startklar" avbeställningsskydd á 110:- (fyfan, jag kommer att bli knäpp av att skriva in det här för 130 pers!).
Vi kommer inte att leka poliser men naturligtvis vill vi ha in folk som brukar synas här på forumet, så skicka mig gärna ett PM samtidigt med mailet.
Paprikan tar hand om sub 8 efter samma modell. Till dom som missar gruppen kan vi erbjuda en kanontid klockan 04:32 där vi har en 70 pers grupp. Där kan man bilda nya subgrupper. Om du vill hålla i den gruppen eller någon del av den, pm:a mig.
2:a november måste vi ha fyllt grupperna, resterande platser då kommer vi att bli av med.

Senast redigerad av en moderator:

paprikan

Medlem
Jag har redan gjort upp en lista på personer som mailat mig via Happy.

Jag ser gärna att personer som körde med i sub9 gruppen VR09 är med i nästa års sub8 grupp om man känner sig stark nog (jag har så grymma minnen från er alla). Vi insåg nog alla hur viktigt det är med en fungerande lagmaskin. Varje individ måste inte vara urstark för att kunna bidra.

VR09 sub9 tråden var en tråd som lämnar mycket kvar att önska. Vi klarade själva loppet hur bra som helst men det rådde stor förvirring ända fram till start om vad som egentligen gällde. Så skall det inte bli nästa år. Jag lärde mig massor av VR09 och det jag missat kommer Leo att hjälpa till med. Allt för att vi skall få in två snabba grupper nästa år. Jag kommer således dra upp en del riktlinjer om vad som gäller - återkommer med det. Några är dock skrivna i sten och dom är tex att vi skall köra belgiskt och att vi skall ha enhetlig klädsel (skall försöka fixa spons, annars designar vi en tröja som vi kör i).

Vad gäller anmälningarna så har jag som sagt en del namn och har börjat med en lista hemma. Maila mig om ni vill vara med så sammanställer jag listan och det är först till kvarn som gäller.

Det här skall bli så sjukt kul och jag kommer träna stenhårt i vinter.....

Patric

evo

Aktiv medlem
Jag e me. Jag har PM:at dig. Skulle man maila också? Vad är då din mailaddress?

paprikan

Medlem
Alla som PM:ar mig svarar jag, enklast så. Jag är på jobbet så jag gör så gott jag kan med att svara.

Patric

saltgurkan

Aktiv medlem
Okej, den där listan du har, är det på folk som körde sub9 -09 eller en lista på folk som mailat/PM:at dig "för tidigt" och som inte var med i sub9 -09? Mao, vi som körde med dig i år ska vi mejla dig direkt eller ändå vänta till Lördag kl 16 ;)?

zapiens

Ny medlem
evo skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag e me. Jag har PM:at dig. Skulle man maila
> också? Vad är då din mailaddress?

VA?

Ska du inte köra med Leo och oss, ska du bara glassa runt fram till nästa år?

evo

Aktiv medlem
zapiens skrev:
> evo skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag e me. Jag har PM:at dig. Skulle man maila
> > också? Vad är då din mailaddress?
>
>
> VA?
>
> Ska du inte köra med Leo och oss, ska du bara
> glassa runt fram till nästa år?

En sak i sänder. När jag blir stor ska jag bli lika snabb som du, då kan jag vara med i Leos grupp:)

paprikan

Medlem
Saltgyrkan!

Bäst är om alla som vill åka med PM.ar mig. Men jag har givetis redan registrerat din önskan. Har läst tidigare inlägg. Folk som varit ivriga i tidigare trådar har jag noterat. Men eftersom jag kan ha missat någon så vore ett PM bäst!

Patric

Alex

Medlem
Varje höst samma visa. Köra eller inte och med vilken grupp? I år säger hjärtat sub8 men förståndet inser att det egentligen är över min förmåga. Känner på mig att det här kommer att bli en kanongrupp. Jag får nog passa. eller.... Men tänk om träningen går bra och vädret gynnsamt. Då kan det ju gå.

Stisse

Ny medlem
Aaahrg! Ska klura lite till...sub9 eller sub8?
Kan bli ett PM till dig paprikan. Man måste motivera sin usla kropp och själ genom att sätta hårda mål. Återkommer ikväll.

paprikan

Medlem
Herregud!

Jag är chockad. Trodde aldrig att det skulle finnas ett sånt intresse för en snabb lördagstur runt vättern.

Jag har otroligt många mail att gå igenom. Skall sätta mig och gå igenom historiken för att få fram de 30 personer som var först.....

Tack alla som visat intresse, tyvärr kan nog inte alla som mailat åka med då platserna är begränsade. Hoppas att det blir en snabb grupp den tidiga tiden!

Listan är färdig senast fredag kväll, har enormt mycket att göra på jobbet just nu!

Patric

Toxy

Medlem
Va de inte på lördag man skulle maila dig ;) om någon inte får plats här finns de plats kvar 04:32 och där är vi några som kommer köra sub9!

paprikan

Medlem
Jag har nog inte varit helt tydlig! Inser att det tidigt i Anders inlägg som jag kopierade för att alla skulle få samma info vad gäller tex betalning, står att han vill ha anmälningar till sin egen mail på lördag. Jag är inte hemma i helgen varför jag vill ha klart så mycket som möjligt före helgen. Det känns som värsta hetsen men jag vill samtidigt ge dom som inte "får plats" chansen att samordna sig i tex den tidiga gruppen, eller ge er alla chansen att hitta några andra att köra med.

Efter mitt inlägg har dock folk skickat PM till mig som galningar! Vilket är mycket kul, men samtidigt tråkigt eftersom jag nu har fullt och måste börja hänvisa till den tidiga starten. Jag skulle så gärna vilja ha med alla som vill köra sub8 och som inte har kapacitet att köra under 7.30 med Leo.

Patric

paprikan

Medlem
Nu är startgruppen för sub8 09.42 färdig.

Jag har använt jordens alla metoder för att skapa en så rättvis lista som möjligt. Jag har försökt prioritera er som körde i vår sub9 i juni, men de som var vindsnabba med att skicka PM till mig är också prioriterade. Har också tagit hänsyn till de som tidigt skrivit i trådar att dom vill köra under 8.

Rättvist kan det kanske aldrig bli men jag har verkligen försökt göra det så rättvist det bara kan bli.

Jag har 3 personer som står som reserver och än kan mycket hända. Det finns tex personer i kö till leos gäng. När han vet exakt hur många platser han har kan det påverka vår grupp. Det beror också på om Anders H (sub9 09.42) fyller sina platser (vilket han ganska enkelt borde göra).

Alla ni 30 personer som är med på listan. Skicka ett PM till mig och bekräfta att ni sett listan och att verkligen kör!

1 Patric Alm
2 Stefan Norman
3 Jonas Göransson
4 Ulrik / Orange
5 Fredrik Halldin
6 Henrik Wellmert
7 Mikael Rolander
8 Gunnar Pettersson
9 Anders / Mr Scott
10 Lars Karlsson
11 Tor Nordqvist
12 Olof Hagander
13 Kalle Söderman
14 Sven / Ismael
15 Mathias900
16 Mattias Heimdahl
17 Thorbjörn Hidebring
18 Jonas Asplund
19 Felix Sors
20 Kristoffer Nielsen
21 Björn Atthoff
22 Mats Granlund
23 Maria Granlund
24 David Jörgensen
25 Mikael Andersson
26 Dan Persson
27 Marcus Nilsson Schön
28 Enar / Eze
29 Peter Luihn
30 Magnus / Sporty

Reserver
1 Stefan / Rask
2 Anders Alexandersson
3 David Jacobsson + 1

Nu jäklar skall vi alla köra sönder våra trainers i vinter.....

MVH
Patric - som kommer återkomma med tex betalnings förfarandet.

Senast redigerad av en moderator:

paprikan

Medlem
Tyvärr har Kaj / Superape valt att inte köra VR10. Han önskar oss alla lycka till och kommer med spänning följa vår framfart.

Vad gäller Happy-nicks, inga problem, jag fixar en sån lista och lägger ut senare idag. Min avsikt var aldrig att listan skulle bli anonym - snarare tvärtom....

Patric

paprikan

Medlem
Okej här kommer listan med happynicks. Kan bli fel någonstans, i så fall - förälåt.

1. paprikan
2. Steffo N
3. Jonas G
4. Orange
5. Fredrik H
6. Henrik Wellmert
7. Saltgurkan
8. Gupe
9. Mr Scott
10. Lasse K
11. tournord
12. Olof H
13. Soederman
14. Ismael
15. Mathias900
16. Botvinov
17. Torbjörn Hidebring
18. Runner72
19. Felix_Sors
20. prejan
21. Björn A
22. Mats Granlund
23. Maria Granlund
24. Scott tokig
25. Mike_da_spike
26. Persson79
27. Zixten
28. Eze
29. Stisse
30. Sporty

Jag kan ha skrivit i fel ordning mot dom "riktiga" namnen. Det är listan med dom "riktiga" namnen som gäller.

Patric

soederman

Ny medlem
Fan va kul!
Trainer inköpt och inkörd
Vore kul att få lite tips på optimalt träningsupplägg
Även att veta vart i landet alla befinner sig så man kanske kan ordna några gemensamma träningspass
Själv kör jag med Fredrikshof i Stockholm

PS
Behöver vi på listan alltså inte maila till Anders om 10 min?

Runner72

Ny medlem
soederman skrev:
> Även att veta vart i landet alla befinner sig så
> man kanske kan ordna några gemensamma
> träningspass

Bra idé.....jag finns i Avesta.

/Jonas

zapiens

Ny medlem
saltgurkan skrev:
> Zapiens, ska inte du vara draglok åt oss
> istället för att suga hjul i Leos grupp ;)?

Det är så listigt uträknat att när jag inte orkar suga hjul i Leos grupp så blir jag uppplockad av er grupp, ni får agera Kvast Klunga och då är det bara att fortsätta att suga hjul :-) Bra va?

tournord

Ny medlem
Skall bli kul att se var alla bor någonstans. Vi tycks vara minst två från stockholm (söderman och nordqvist)

/tournord

paprikan

Medlem
Hej!

Det börjar dra ihop sig till betalning....

Ganska många har skickat PM till mig med era adresser. Ni som inte skickat adresser till mig gör det så sammanställer jag färdigt listan som Anders skall ha. Jag återkommer med banknummer för att fullborda anmälningarna!

Adress
Personnummer
Startklar (ja/nej)
Antal tidigare VR

MVH
Patric

Mr. Scott

Medlem
Gud vad dåligt drag det är i denna tråd. Den åker ju hur långt ner som helst. Fortsätter det så här så tycker jag att vi ska kräva en uppdelning av forumet så jag hittar hit.

Annars? Ska vi försöka skapa en liten kalender med gemensamma aktiviteter som vi kan köra. Själv tror jag inte att jag orkar göra så mycket i höst, där räcker cyclocrosscupen. Men sedan borde vi kunna försöka göra något februari, och frammåt. Så fort tävlingar och motionsloppen kommer igång i april och framåt borde vi kunna samla gemensam start till några av dom. Någon som har några ideer. Något så här kanske?

Feb: Tour de Ötzi "Sub 8 style". Teambuilding
Mar: Någon Radonnourtur kanske?
Apr: Östgötaloppet
Maj: ?

Bara som förslag alltså ...

tournord

Ny medlem
Håller med, det är dåligt drag på den här tråden. Man kan träna hårt på egen hand inför vättern 2010, men det är framförallt en stor laginsats vi står inför. Mycket träning i belgisk kedja och att vi tillsammans skall vi klara det. Hoppas vi kan bygga upp en bra teamkänsla på den här tråden.

Röstar också för något gemensamt pass till våren och att vi ger varandra bra träningstips fram till dess. Ett problem är att vi bor runt om i Sverige, men ett eller ett par pass ihop fixar vi, eller?

Sporty

Ny medlem
Vet inte om det är så dåligt drag jag. Det är mååånga månader kvar och inte minst en härlig vinter.
Ideerna med att välja ut några få motionslopp är goda. Varför inte 1-2 på Västkusten samt 1-2 på högersidan.. En annan sporre som kan funka är att adda upp gänget som kompisar på Funbeat. Genom att utmanas av polarna fick jag min ända ur soffan. Det blir även ett sätt att ge känslan huruvida man ligger ok till eller om man behöver lägga på ett kol när våren kommer...

/Sporty

Topp