VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

Hittade bara 2 tävlingar med datum än så länge som jag tänkte åka:
29/5 Energitrampet i Västerås
5/6 Siljan runt

Har precis gått med i Funbeat också
Träningsmässigt under vintern hade jag tänkt mig 3 pass i veckan på min trainer och ca 2 timmar per pass. I februari/mars ökar jag på till 2 pass a 2-3 timmar och 1 pass på ca 4 timmar i veckan. Kanske byter ut 1 pass i veckan mot ett långt spinningpass
Synpunkter?

Hur hade ni andra tänkt lägga upp vinterträningen?

/Kalle

soederman skrev:
-------------------------------------------------------
> Hittade bara 2 tävlingar med datum än så länge
> som jag tänkte åka:
> 29/5 Energitrampet i Västerås
> 5/6 Siljan runt

Är det 2010 års datum? Bor lite söder ut, men något skulle kunna funka.

> Har precis gått med i Funbeat också
> Träningsmässigt under vintern hade jag tänkt
> mig 3 pass i veckan på min trainer och ca 2
> timmar per pass.

Snipp.

Det är ju högst personligt vad man gillar, men själv tycker jag pass på trainern ska hållas intensivt och korta. Jag är helt övertygad om att träningsnyttan är kanon med 4 minuters intervaller exempelvis. I så fall så värmer jag upp cirka 10-15 minuter där jag kör 6-7 minuter lugnt och sedan ökar till jag kanske ligger på puls 130-140 under några minuter (behövs för att jag ska komma igång). Sedan har jag olika varianter på intervaller, men 4 minuters kan väl vara 4-6 fyror med lika lång vila och sedan nerrullning. 2 timmar på trainer är stor risk för att du bara hamnar "mittemellan" om du inte har någon tydlig ambition annat än tid.

> Hur hade ni andra tänkt lägga upp
> vinterträningen?

Se ovan. Men jag kommer använda vintern för att främst bygga förmågan att utveckla effekt. Det innebär olika kombinationer av intervall och relativt måttligt med distansträning. Jag tränar alltså det som ibland kallas "power first" som innebär att man fokuserar på effekt vid V02max och effekt vid tröskel. Sedan länger man för att säkra uttållighet om det behövs.

> /Kalle

Ngn som har koll på när man "ska" betala? Antar att man ska pytsa in stålar via Paprikan, men borde det inte vara dags att hinka över en gemensam startavgift till VR snart eller har jag missat ngt? Kanske ska softa ner och återgå till morronkaffet istället ;)?

Tjenare allihop!

Fredrik Preinitz (prejan) lämnade tyvärr återbud så förste reserv Kristoffer Nielsen knep hans plats - välkommen i gänget!

Hållet på som bäst på att sammanställa allas adresser - puh! Nu har jag fått in från alla, vissa uppgifter saknas hos vissa. Jag ringer er så clearar vi allt.

När alla formalia är klara skall även jag bli mer aktiv på forumet......

MVH

Patric

Kommer vara Happy-lös i helgen (gör ont ju mer jag tänker på det) så se till att ha några dagars marginal på utskick till inkräavnde av betalning bara.

Hofvets sub 7 med 50 gubbar (gummor?) startar 2 minuter efter oss kl 0944. När kommer dom ifatt tror ni? Kanske lägger dom sig bakom och vilar ett slag...

OlofH skrev:
> När kommer dom ifatt tror ni?

Strax innan Motala...

OlofH skrev:
> När kommer dom ifatt
> tror ni?

Inte alls? :-)

Senast redigerad av en moderator:
Alla som inte betalat in än, gör det snabbt innan det går alldeles åt helvete.(Plusgiro 491 30 35-4 för er som missat det). Idag höll allt som ännu ligger kvar på mitt konto på att tillfalla dödsboet. Kedjan gick av i foten av en backe och jag stöp rakt på näsan i asfalten. Inget brutet men massor av blodvite och inget skönt alls.

Kom igen ni som inte betalat! Cykla snabbt = betala snabbt....

Förslag till vårlopp: Flandern runt! Någon som vill med?

Kan ni inte lägga ut en lista på alla i gruppen med info om vem som betalat resp inte betalat, folk kanske inte fattat att de inte betalat. Jag har iaf betalat för ett tag sedan och jag hoppas att pengarna gått in på ditt konto Anders.

Anders bockar av vår lista och skickar den till mig, jag kan då lägga ut den för att ni som betalat inte skall behöva vara oroliga. Jag tror dock att vi är 22 st som betalt - bra!

Patric

Nu har nästa alla i vår grupp betalat - bra!

Jonas G har satt ihop en sponsorsansökan och skickat ut den till ett gäng företag. Tanken är att vi skall försöka få tag på företag som vill ha sitt namn på våra sub8 kläder.

Bäst möjligheter har man dock om man kan få tag på ett företag via kontakter. Så känner ni någon eller arbetar ni på något företag med en chef (reklamavdelning) som gärna ser sitt namn på våra kläder så hör av er till mig. Jonas har gått ut med att vi vill ha kortärmad tröja, vindjacka och annat smått och gott.

Skulle vi inte ihop sponsorkläder föreslår jag att någon med sinne för smak sätter sig ner och designar snygga kläder som vi sedan köper av tex Kalas eller Bikebuster (Biemme). Vi insåg alla i vår klunga på VR09 hur värdefullt det är att veta vilka som kör ihop (Stisse du blir nog tvungen att bryta med din gamla slitna VR tröja....).

Till våren föreslår jag två träningsläger (ihop med Leos sub grupp), ett i Göteborg och ett i Stockholm. Vore kul om vi här kunde visa er andra ett gäng fina turer och det vore kul att få njuta av era finaste turer i Stockholmstrakten. Det kommer desutom bli så mycket roligare och bättre om kände varandra bättre än vad vi gjorde i år. Vi får dessutom träna på att köra belgiskt ihop vilket är värdefullt.

Allt vad gäller hur vi skall köra, hur många pissepauser o dyl har vi tid med vad det lider....

Grymt kul att verkar så taggade allihop, i princip alla skall köra trainerträning i vinter.

Vi som bor i Göteborgstrakten borde kunna få ihop någon träff snart där vi går ut på någon pub och dricker öl! Återkommer med med förslag på tider. Vi skall är några happyiter som skall träffas redan på Frankes i Kålltorp ikväll vid 20!

Keep in touch

Patric

Om ni skall gå på kalas, bikebuster, eller annan team-klädes producent är det nog smartas om alla sub grupper går ihop inför klädesköp (utöver den redan finax sponsorerade) Större volymer ger betydligt lägre priser.

paprikan skrev:
> Vi insåg alla i
> vår klunga på VR09 hur värdefullt det är att
> veta vilka som kör ihop (Stisse du blir nog
> tvungen att bryta med din gamla slitna VR
> tröja....).

Vafalls!? Team Ardbeg Single Malt 2010 vore ju nåt...
Men jag misstänker att det kan bli svårt att hitta den intressanta sponsorkopplingen där.

Nu har jag anmält alla där jag ser att pengarna har landat på mitt konto. Fortfarande saknas dessa (kan ha att göra med latens på plusgirot):

Stefan Norman
Gunnar Pettersson
Mats Granlund
Maria Granlund
Magnus Andersson
Ulrik Nilsson

På Stefan och Gunnar saknar jag dessutom de flesta uppgifterna.

Anders H skrev:
> Fortfarande saknas dessa
> (kan ha att göra med latens på plusgirot):
>
> Stefan Norman
> Ulrik Nilsson
>
> På Stefan saknar jag dessutom de
> flesta uppgifterna.

Vilka lökar... :-)

/CJ

Jag lovade lägga in vart folk bor så ni kan skicka PM till varandra för att träna ihop. Så här kommer lstan! Kör hårt!

1 Patric Alm Göteborg
2 Stefan Norman Göteborg
3 Jonas Göransson Göteborg
4 Ulrik / Orange Göteborg
5 Fredrik Halldin Göteborg
6 Henrik Wellmert Växjö
7 Mikael Rolander Bromma
8 Gunnar Pettersson Umeå
9 Anders / Mr Scott Fornåsa
10 Lars Karlsson Bredbyn
11 Tor Nordqvist Bromma
12 Olof Hagander Lund
13 Kalle Söderman Vällinby
14 Sven / Ismael Göteborg
15 Mathias900 Göteborg
16 Mattias Heimdahl Lerum
17 Thorbjörn Hidebring Växjö
18 Jonas Asplund Avesta
19 Felix Sors Linköping
20 Kristoffer Nielsen Karlstad
21 Björn Atthoff Uppsala
22 Mats Granlund Uppsala
23 Maria Granlund Uppsala
24 David Jörgensen Genarp
25 Mikael Andersson Malmö
26 Dan Persson Malmö
27 Marcus Nilsson Schön Malmö
28 Enar / Eze Göteborg
29 Peter Luihn Göteborg
30 Magnus / Sporty Älta

Som Anders skrev så har de flesta betalat, jag vet att några av er vill att arbetet betalar så ni kanske kan ta kontakt med Anders så han vet.

Gunnar Petterson har jag inga uppgifter om, läser du det här så skicka PM till mig så allt löser sig. Det bor flera Gunnar Petterson i Umeå och jag har inte orkat ringa runt och se vem av dom som skall köra VR10 sub8....... Någon annan som kan ge mig en hint om hur jag får tag i honom?

Patric

Jaja vad ni tjatar, har betalat nu och stämt av med Anders... och CJ, du är ju inte ens med på listan, slök-k!

SteffoN skrev:
> och CJ, du är ju inte ens med på
> listan, slök-k!

+1

betalt sedan länge :D

Ny ändring av truppen!

Mike da spike har fått plats i Leos grupp och Stefan "Rask" Englund (gbg) har tillkommiti vår!

Välkommen!

Jag uppdaterar deltagarlistan tidigare i tråden!

Patric

Ok, det förklarar en del konstigheter. Plockar du in ev reserv så ser jag till att Sporty hamnar i vår grupp. Mailade just Gisela om båda killarna men skickar en ändring nu.

Jag har nu kollat in kläder. Jag ser det som oerhört värdefullt att vi kör i enhetlig klädsel. I år hade vi lika´dan jerseys (belgiska mästartröjor), detta var bra, men det regnade så alla hade vindjackor så hela poängen gick förlorad och det var hopplöst att veta som ingick i gruppen. Det är så mycket enklare att snabbt se vilka som kör i gruppen när man skall rulla ut i den belgiska klungan.

Vad gäller Jonas G´s ansträngningar så verkar dom ha strandat i krisens fotspår.

Sub9 gruppen har haft flax och har fixat spons på tröja och byxor (snygga är dom också). Jag tror vårt hopp ligger i att sälja reklamplatser på kläderna. Förslag är att ni frågar chefen om en reklamplats för sisådär 5000,- eller 10000,-. Alla platser vi säljer kommer sänka priset på kläderna. Så ut och fjäska alla!

Jag har två konkreta förslag vad gäller klädföretag och tre olika kombinationer. Redovisar dom nedan.

Jag skulle helst köra i Kalaskläderna eftersom dessa verkar bättre med bättre passform och material. Dom är dock dyrare så om vi får in reklamplatser så tar vi dom tycker jag. Kalaspriserna grundar sig på 15% rabatt mot att det står Kalas på kragen.

Jag ser också att vi gör grymt snygga kläder där det diskret framgår att vi är VR10 sub8 eftersom jag gärna skulle cykla i kläderna även efter VR. Skall man lägga pengar på kläder vill man inte att det skall vara engångsplagg.

Kortärmad jersey med lång dragkedja, J
Bibs, B
Vindjacka, V

Alla priser är cirkapriser som kan komma regleras beroende på tex pads i byxan....
Alla priser är per person.

Plagg Kalas Biemme (Bikebuster)
J + B 1000,- 600,-

J + B + V 2000,- 1100,-

J + V 1400,- 800,-

Vad säger ni alla! Vi kan inte tvinga folk att köpa kläder men en vädjan är att alla köper de kläder vi bestämmer oss för. Det är så mycket roligare och bättre om vi kör enhetligt.

Även Cykelcity har startat med teamklädersförsäljning, skall kolla in dom också.

Så låt din röst bli hörd!

Patric

Har själv köpt Biemme Team Amore Vita 2009 kläder från Bikebuster och enligt Bikebuster så är det samma kvalité på Biemmes teamkläder för 2009 i sådana fall så finns det ingen som kan konkurrera - dom är grymt läckra och kvalitén är hur bra som helst. Det ska inte behöva kosta en halv cykel för att få ett komplett kit med kläder tycker jag.

Tycker en kortärmadtröja räcker (Finax är ett bra exempel på att det räcker). Vi skall cykla snabbt dagtid i juni... Jackor och västar känns som onödiga pengar och byxor kommer jag ha mina med S5 kudde...oavsett. Har du frågat Bikebuster och Cykelcity vad de ger i rabbatt med deras logga på?

Låter som mumma, billigt med bra kvalitet borde vara oslagbart. Finax tröjorna var väl sådär vad gäller storlekarna (det var Biemme från just Bikebuster). Hur var Team Amore i passformen?

Förlåt, att jag lägger mig i, men de företag som ni har sökt spons hos, har ni enbart skrivit till dem, eller började ni med att etablera en kontakt via telefon först?

Jag tror inte det är kört att fixa spons. VR är hetare än någonsin och den exponeringen sponsorn får är guld värd med tanke på att ni antagligen kommer att köra i de kläderna hela säsongen. Det gäller att vända sig till ett företag där det finns en uppenbar win-win situation. I annat fall tror jag det blir svårt. Då ser jag det mest som att de skulle ställa upp med spons för att de tycker det är en kul grej och inget annat.

>Paprikan
Kolla även kläder med Trimtex.
Jag har fått signaler att deras kläder ska vara billigare än Kalas och minst lika bra kvalitetsmässigt.

Hur går det på klädfronten egentligen? :-)

Jag känner (precis som Scott tokig) att det kan räcka med kortärmad tröja som "lagställ". Men om den stora massan tänker annorlunda ska jag absolut inte agera bromskloss...

Förresten, nån mer i gänget från GBG-trakten som ska pina sig igenom Finalloppet i Skatås imorgon? Brukar ju vara ganska många cyklister som ställer upp där... vore isf kul att säga hej!

Håller med om att tröjor blir bra. I dessa tider av tunna lättviktssadlar har min rumpa räddats av Assos tjocka kuddar och jag byter ogärna bort de brallorna. (Har inte funnit några andra som varit i närheten)

Kanske inte i allas smak med Castelli har tagit fram en figursydd "Aerotröja" som sparar 10W mot vanlig tröja. Det är den tröjan Cervelo stallet kör med.

- Hur många är inne på Funbeat nu? Sporrande att se andras träning...

Hälsningar Sporty

Finalloppet? Det var länge sedan jag sprang det, en tradition man borde återuppliva. Nej, inte imorgon för då skall jag med Leo ut i skogen i fem timmar. Det skall bli intressant att se hur en asfaltsnötare klarar av rötter och sumpmarker!

Jag tycker det ser mest proffsigt ut med helställ som kläder men jag antar att alla har ett par byxor som man inkörd i och därför vill använda. Mitt förslag är därför att vi kör på tröja och vindjacka från Biemme och vi hamnar runt 800,- för detta. Ett inte helt orimligt pris för en snygg tröja och vindjacka. Jag skall kolla vad man kan hitta på i designväg och lägga ut för allmän beskådan.

Patric

Klungkamrater!

Nu måste jag sätta lite fart på min träning om jag ska lyckas med det här.

Jag behöver er hjälp att hålla koll på mig.

Jag hoppas att jag kan hjälpa er med inspiration.

Ni hittar mig på http://andersgustafsson.wordpress.com/ och på Funbeat. Där ser ni mina mål 2010, vilka är era?

Bra initiativ Mr. Scott. Jag har lagt till dig på Funbeat och hoppas att vi kan sporra varandra till att träna bättre inför Vätternrundan 2010. Det vore kul om fler hängde på det tåget. Jag har använt Funbeat sedan i februari och kan rekommendera det starkt som träningsdagbok. Detta är ett bra tillfälle för att registrera sig där om man inte redan har gjort så. ...Nej, jag varken jobbar på Funbeat eller får provision för att värva folk. :-)

felix_sors skrev:
> Bra initiativ Mr. Scott. Jag har lagt till dig på
> Funbeat och hoppas att vi kan sporra varandra till
> att träna bättre inför Vätternrundan 2010. Det
> vore kul om fler hängde på det tåget. Jag har
> använt Funbeat sedan i februari och kan
> rekommendera det starkt som träningsdagbok. Detta
> är ett bra tillfälle för att registrera sig
> där om man inte redan har gjort så. ...Nej, jag
> varken jobbar på Funbeat eller får provision
> för att värva folk. :-)

Felix, det här ska bli kul!

Halloj
Jag finns också på funbeat, skickar ut namnet om ni frågar. Allt för att göra träningen lite roligare. Behövs såhärårs, de sista cykelpassen har varit i regn, mörker och ett par plusgrader

Tillbaka
Topp