VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

Mr. Scott skrev:
[snip..]
> Synpunkter på det?

Nix glasklart, som förra året alltså...

/Stefan - svettas i källarn med, då och då...

Nyss hemkommen efter en ganska hård 3.5 timmars happyride i skogen. Det är inte mycket som slår att köra fort i skogen, med lampa på snötäckta stigar!

Har du inte gjort det! Gör det! Helt suveränt!

Paprikan

Gött, då vad dagens första träningspass avklarat.

Det blev 4x4 intervaller, med uppvärmning och nedvärmning blev det ganska exakt en timma. Ikäll blir det nog en repris...

Inskolning på dagis är inte så dumt.

/Jonas

Oj vad det tränas och skrivs i det här gänget. Man blir motiverad!

För egen del har det blivit ganska lite cykel sista månaden. Till och från jobbet (20 min i varje rikting) på mountainbike i varje fall. Annars har det blivit längdskidor och styrketräning. Trainern var jag bra på i höstas.

Lovar här och nu att komma igång med trainern igen. Kör ett pass i helgen, och sedan två pass i veckan fr.o.m nästa vecka. Det blir nästan bara intervallpass, 4 och 10 minuters. Långa pass på trainern kan jag inte förmå mig till.

/T

Vila idag!

Jag hade tänkt mig ett intervallpass men väl på sadeln bönade mina ben om en vilodag. Får köra lite hårdare i skogen imorgon! Men efter 12 timmars träning hittils den här veckan kanske det är sunt med lite rekreaktion.

Nu skall njuta av en go semla! Alla ni andra som tränar idag - lycka till!

Patric

paprikan skrev:
-------------------------------------------------------
> Vila idag!
>

Vilodag och semla? Vafalls!

Hade jag inte vetat bättre skulle jag kallat dig både lat och fet...

paprikan skrev:
> Vila idag!
>
> Jag hade tänkt mig ett intervallpass men väl på
> sadeln bönade mina ben om en vilodag. Får köra
> lite hårdare i skogen imorgon! Men efter 12
> timmars träning hittils den här veckan kanske
> det är sunt med lite rekreaktion.
>
> Nu skall njuta av en go semla! Alla ni andra som
> tränar idag - lycka till!
>
> Patric

Men Patric, vad är det för moral? Nu funderar jag på vilovecka nästa vecka ...

Fan va grymma ni är allihop! Tur man inte hoppade på detta tåget då en annan bara har cyklat 3 ggr sen i början på september å träjner kan jag inte ens stava till...

Håller ni igång denna träningen så blir sub 8 en "walk in the park"!

/CJ

Skönt att höra CJ! Trainer uppställd men knappt rörd, haha! (Enar har inte heller använt den ngt). Ser fram mot en sloppy lvg till våren. Så kan ultrasvettona köra i en egen grupp.

/Lisa

Idag blev det skogskörning med bla Steffo N, Hans trainer intervallträning verkar vara effektiv. På skogsstigarna hade han svårt att hålla tempot och hamnade ofta utanför idealspåret men väl på mer lättkörda stigar/snövägar var han som igel och jag kunde inte skaka av honom hur hårt jag än körde.....

Kul och inspirerande!

Stundtals är vi heta, men nu har vår tråd sjunkit som en riktigt gråsten...

Känner att det är dags för mig att ta lite ansvar och rätta upp det hela.
Droppar därför en liten fredagsfräckis (ganska orförarglig sådan) här nedan.

PS: Igår kväll hade jag torsdagsmys i vardagsrummet på trainern.
Njöt av långa styrkeintervaller som brände fint i benen... :)

Trevlig helg
/Fredrik

En kille hade tre tjejer på gång och kunde inte bestämma sig över vilket som
skulle vara lämpligast att gifta sig med.
Han funderade ut en test.

Han tog ut 150.000 kr ur bankontot och gav dem var och en 50.000 kr.

Han talade om för dem att de skulle spendera pengarna som de ville.

Den första gick ut och shoppade, köpte kläder, juveler och besökte
skönhetssalongen.
Hon gick tillbaka till killen och sade: "Jag har spenderat alla pengar för
att du ska tycka mer om mig, för att vara vackrare, för att jag älskar dig".

Den andra gick ut och shoppade, köpte kläder åt honom, en platt teve,
golfklubbor och sportskor.

När hon kom tillbaka sade hon: "jag köpte alla dessa presenter åt dig för
att du ska bli lyckligare, för att jag älskar dig".

Den tredje tog pengarna och investerade dem i aktier på börsen och inom tre
dagar trefaldigade pengarna.

Hon gick tillbaka lämnade de 50.000 kr till killen och sade: "Jag
investerade dina pengar och tjänade mina. Nu kan jag göra vad jag vill med
dem. Det gjorde jag för att jag älskar dig".

Killen började fundera och fundera och fundera och fundera och fundera och
fundera och fundera och fundera och fundera

Det tar tid för killar att fundera!!!

och fundera och fundera och fundera

Och så valde han den som hade de största tuttarna!!!

He,he...

Själv har jag sunkat ner mig rejält sista veckan, från att förut hållt en hyfsat OK träningsnivå så har det varit noll nu i sex dagar : ( Men det är inte träningen som är det svåra, det är att få till luckorna i den s.k. vardagen.

Förra helgen: Ett trainerpass endast.
Denna vecka: Ingen jobbpendling alls. Normalt blir det två dagar a 2x27 km i ganska rappt tempo. Kan cykla mån och fre, men i måndags så var jag tvungen att göra ärenden i anslutning till jobbet som krävde bil. Idag, ingen pendling då den yngsta är sjuk o jag VAB:ar.
Trainer: inget. På mån kväll så var det fruns tur att åka och träna. Jag lägga barn, sen röja undan, diska lite, hänga tvätt m.m. så att hon slapp greja med det sen. Sen blev det sent, och sova.
Tis kväll så var äldsta dottern helt galet tok-trotsig och allt gick snett, hon kom i säng först runt 21:30 och både jag och frun var då helt slut, ingen motivation att gå ut i förrådet vid 22 och trampa trainer då. Onsdag kväll, frun hemma sent, snöskottning till 20:30, sen kom grannarna över på spontanfika... Fanns inget läge att lirka sig ut och köra trainer då heller. Sen blev det för sent. Torsdag kväll, gymnastik med äldsta dottern, sen passa den febriga yngsta då frun var och storhandlade. Hon var hemma 21:30.

Suck. Men det är inget gnäll, bara ett konstaterande att jag behöver styra upp detta mer. Och att det finns en del störningsbrus i vardagen. Eller, jo lite gnäll också är det allt. He, he. Men nu har jag fått det ur mig, känns gött : ) Och gnäll har ju aldrig gjort någon snabbare, slut med det nu.

Men ikväll finns det dock hopp om ett svettigt, brännande trainerpass, på härliga pulsnivåer och med tunnelsyn : )

Så, inte misströsta, jag kanske har vilat mig i form lite, vem vet : )
Nu blir det nog en söndagstur MTB med Leo och kompani, och sen nästa vecka åter jobbpendling samt trainerpass minst 3 ggr. Yiihaaa!

Din insats för familjen är mycket värd Stisse. Jag känner igen detta. Men OM du orkar träna tillräckligt mycket för att cykla runt Vättern under 8 timmar och OM vi lyckas med vårt mål så kan du vara jävligt stolt över dig. Att åstadkomma bra cykelträning OCH balans i familjen är en konst.

Kanske hjälper det dig att vi är fler i gruppen som befinner sig i samma sits.

Sven

Utan stöd från familjen fungerar det inte! I fjol hoppade jag av VR för att jag till slut insåg att det inte fanns tid till allt vi ville göra. Det går inte att träna effektivt om man har dåligt samvete för att man egentligen borde nattat barnen, skjutsat till skolan, skottat, klippt gräs, städat, ja listan kan göras hur lång som helst.

Det gäller att "samla poäng" när tillfälle ges och framför allt själv begripa när det inte är läge att träna. När man samlat tillräckligt många poäng kanske man får en halvdag på helgen för träning i dagsljus.

I kväll är det äntligen "läge att träna". Efter att varit konstant småförkyld har jag tagit ett längre träningsuppehåll. Nu känns det bra igen och jag ska smyga igång med lite skidåkning. Funderat också på att skriva i "Vänta på paketet"-tråden då jag nyss beställt en trainer;-) Känns lite rubbat att se fram emot att sitta och svettas i verkstaden. Att ge sig iväg på skidor 21.30 tar emot, förhoppningsvis kommer jag i stället att sitta i verkstaden.

Trainer och barn är en fantastisk och effektiv kombination. Frun är borta och barnet har lagt sig och ändå finns möjligheten att träna. Underbart! Du kommer att bli nöjd med trainern tror jag. "Samla poäng" är en bra strategi och har man en fru, som jag, som förstår ens passion funkar det ännu bättre. ;-)

Har nu börjat komma igång, fast ligger i lä i jämförelse med er. 3 pass i veckan a ca 90 min, blir oftast spinning med intervaller, men ibland nåt lugnare trainerpass framför nån film på datorn :)

Har kollat in motionskalendern: http://www.scfmotion.se/index07.php

och min tävlingskalender kommer troligen se ut enligt nedan:
(17 apr: Östgöta Motion, 63 km, Linköping)
25 apr: Tierps cykelrunda, 78 km, Tierp
2 maj: St Jude medical, 140 km, Bälinge
9 maj: Cykelcity Gran Fondo, 140 km, Tullinge
15 maj: SMACK-rundan, 120 km, Märsta
(16 maj: Carrera vårklassiker, 60 eller 90 km, Ekerö)
23 maj: Roslagsvåren, 135 km, Upplands Väsby
29 maj: Energitrampet, 127 km, Västerås
5 jun: Siljan runt, 160 km, Sollerö kyrka
(6 jun: Nationaldagstrampet, 105 km, Södertälje)

De i parantes är tveksamt om jag åker, men om eventuellt om jag känner för det :)
Är det några av ovanstående som man kan träffa på er andra i?

Jag är klart imponerad av sodermans kalender. Själv har jag ..

19 juni: Vätternrundan

Men jag skulle gärna vilja lägga in en eller två events till i kalendern. Gärna men det fantastiska gänget på den här tråden.

Förslag på lopp vi kan köra ihop?

Har varit pappaledig och fått till en 5 pass/vecka inklusive 4 veckors cykling i Thailand så det känns ok. Tappat ytterligare 7kg på kuppen. So far, so good. Började jobba igen några veckor sedan så lyxen med massor av tid är borta och jag står inför samma utmaningar som er andra (familj,jobb,...)Blir tuffa veckor i snön framöver...

Finns det några förslag på gemensamma lopp under våren? Kommer själv försöka få in Gran Fondo i Sthlm, samt alla längre lopp över 100km i Stockholmsområdet..

Vad är tankarna runt vår starttid? 2 minuter efter oss har vi Sub-7 tåget från Fredrikshof...

/Sporty

Jag har skickat ett mail till alla idag angående kläder och lite annat!

Det är viktigt att ni läser detta mail och återkopplar till mig.

Har ni inte fått mailet så skriv det här så jag kan skicka det på PM till er.

Patric

Runner72 skrev:
> Spännande! Jag har tyvärr inte fått något
> mail. PM:a gärna!

+1

Jag har inte fått nått mejl.

Jag har fått mail, asbra jobbat av Paprikan, stående ovationer osv ;)!. Dock, jag funderar på att köra med mina favoritbrallor och tillhörande favoritblöja ändå, en cykeltröja kanske jag kan köpa, och en väst har jag redan, vet inte om jag behöver en till, ok får fundera, jag vet jag är snål och verkar otacksam, jag kanske ändrar mig när det börjar dra ihop sig till VR :).

Saltgurkan och alla andra!

Väljer vi paketet så är det just ett paket. Väljer vi att dela upp det får vi inte samma pris som jag har förstått det. Så vi köper hela paketet eller?.

Jag har full förståelse för att man väljer att köra med sina invanda byxor även om det givs ett ypperligt tillfälle att köpa nya till ett superbra pris.

paprikan skrev:
> Saltgurkan och alla andra!
>
> Väljer vi paketet så är det just ett paket.
> Väljer vi att dela upp det får vi inte samma
> pris som jag har förstått det. Så vi köper
> hela paketet eller?.
>
> Jag har full förståelse för att man väljer att
> köra med sina invanda byxor även om det givs ett
> ypperligt tillfälle att köpa nya till ett
> superbra pris.

Det e lugnt, boka hela paketet, brallorna kan säkert komma till använding ändå och de kanske t om visar sig vara riktigt bra :)!

Bra jobbat!

Är det röda Enervit-grejer - det skär ju sig med min gula Giant. Aha! Då MÅSTE jag alltså köpa en ny ram : ) Så kan jag lägga upp det för frun ; )

Skämt åsido, jag är med på ett paket, kommer alltid komma till användning förr eller senare...

Tyvärr känns det just nu mest som senare. Diarrér och halsont härjar i familjen, kräkningarna har slutat dock. Jag var OK i tisdags, klämde in ett gött trainerpass på tisdagkvällen, en variant av trappa som fullständigt kränkte mig. Men på onsdag morgon var det strävt och ont i halsen. Ridå!
Och jag är nu hemma med barnen, den yngsta med duktigt instabil mage.
Detta är ju helt....sjukt.
Det får bli en vilohelg med mycket handsprit och tvättning. Kanske en whisky eller två i bacilldödande syfte givetvis.

Kör hårt ni andra!

Det ser kanon ut, jag köper gärna hela paketet även om en brallorna måste provåkas innan jag vågar ta beslut om min Assos får ligga kvar i garderoben.

Själv åkte jag på en flera-års-värsta-förkylning förra helgen, toppad med kräksjuka tisdag-onsdag (trots stenhård moteld med handsprit, tvättning, hela vitpepparkorn och allehanda besvärjälser), så effekten av mina 45 timmars januari-träning på cykel och skidor känns som bortblåst. Kanske blir ett superlungt pass på trainern idag, bara för att stilla abstinensen. Öppet spår om 3,5 vecka får väl gå som det går, men till VR ska jag komma bra förberedd. Börjar med att dra till Florida i mars för semester och cykelköp (Cervelo P1, P2C eller Specialized Transition Comp beroende på plånbokstjocklek - tips någon???), så då blir det 3 veckor plattcykling i tempobågar. Härligt!

Bytte dator nyligen till en med Windows 7 64bit, skulle jag inte gjort.. nu funkar inte min Tacx I-Magic längre :(
Har inte hittat någon lösning på problemet så jag varnar er andra..!

soederman skrev:
> Bytte dator nyligen till en med Windows 7 64bit,
> skulle jag inte gjort.. nu funkar inte min Tacx
> I-Magic längre :(
> Har inte hittat någon lösning på problemet så
> jag varnar er andra..!

På min blogg så ser du att jag haft trainerproblem också. En livskris!

Hade I-magic med windows XP i några år. Tror faktiskt att jag använde mer tid på software problemen än jag gjorde på trainern (som var kanon när den funkade)

soederman: Ifall du har Windows XP/Vista på CD så kan du ju prova att installera det i en virtuell maskin och köra därifrån, det blir som en simulerad dator i datorn. Fungerar förmodligen inte med de tyngre grejjerna som VR men vanlig "catalystträning" borde fungera. Du kan t ex använda gratisprogrammet VMWare Player för det, bara att googla,tanka hem och prova.

Ang. Scotts och Soedermans tråd

Jag har också kört på tacx trainer. Bytte till 64-bitars windows i tron att det bara var att installera och köra. Jag har haft kul med trainern och fått en del träning, men oj vad tid jag lagt ner runt omkring för att få allt att fungera. Som tur är har jag kvar den gamla datorn, så jag använder den tills vidare.

Annars är lösningen att köpa version 2 av tacx-mjukvaran, antar jag. Den borde man få uppgradera till gratis om man redan köpt grejerna en gång.

Så alla som fundera på Tacx: Det är en avancerad produkt men mycket krångel runt omkring för varje träningstimme

/Tor

Tack för tipset Botis, skall faktiskt testa det. Det är fantastiskt att man med en virtuell maskin, lite patchar ombootningar och allmänt mixtrande kan få ihop till ett helt träningspass på trainern! Visst är det underbart med ny teknik

He, he!
När jag läser ovan så är jag så lycklig över min snik-trainer som inte bråkar med mig. Med tanke på min IT-inkompetens kombinerat med min magsjuke/förkylningsförbannelse den senaste veckan så hade väl mitt virus även smittat trainern och fått svänghjulet att gå baklänges eller nåt...
Kör endast på pulsnivåer/kadens/tid. Inte särskilt genomvetenskapligt upplagt alla gånger utan jag ser bara till att nästan försöka ta död på mig varje gång, så har jag upptäckt att jag ofta känner mig lite starkare nästa gång på samma tider och samma motstånd o.s.v. Om det endast sitter i huvudet eller rent fysiskt vetefan, men jag är glad ändå.
En mer avancerad trainer skulle fullständigt döda min träning, blir för komplicerat : )

Näe, nu ska jag köra en annan taktik och ställa den framför TV'n och se på en film under tiden. Blir endast jämn belastning men under lite längre tid, så får jag ta intervallträning på spinningpassen istället..

Jag kör lite mer strukturerat, men inte mycket. Jag har en Watt baserad trainer som jag sitter på ca 2-3 ggr i veckan.
Helst hade jag velat cykla mer med happy, men med familj är det svårt att få tid.
Imponerad att du siktar på sub8 trots 2 kottar.
/Peter

Stisse skrev:
> He, he!
> När jag läser ovan så är jag så lycklig över
> min snik-trainer som inte bråkar med mig. Med
> tanke på min IT-inkompetens kombinerat med min
> magsjuke/förkylningsförbannelse den senaste
> veckan så hade väl mitt virus även smittat
> trainern och fått svänghjulet att gå baklänges
> eller nåt...
> Kör endast på pulsnivåer/kadens/tid. Inte
> särskilt genomvetenskapligt upplagt alla gånger
> utan jag ser bara till att nästan försöka ta
> död på mig varje gång, så har jag upptäckt
> att jag ofta känner mig lite starkare nästa
> gång på samma tider och samma motstånd o.s.v.
> Om det endast sitter i huvudet eller rent fysiskt
> vetefan, men jag är glad ändå.
> En mer avancerad trainer skulle fullständigt
> döda min träning, blir för komplicerat : )

PeterA skrev:
> Imponerad att du siktar på sub8 trots 2 kottar.
> /Peter

Ja... Vad gör man inte för att skruva upp vardagsstressen ytterligare ett snäpp? : )

paprikan skrev:
> Jag har skickat ett mail till alla idag angående
> kläder och lite annat!
>
> Det är viktigt att ni läser detta mail och
> återkopplar till mig.
>
> Har ni inte fått mailet så skriv det här så
> jag kan skicka det på PM till er.
>
> Patric

Jag tycker vi kör på det paketet.

Vi har snackat om träningsläger för att få tillfälle att träffas samt att finslipa körning i stor belgisk klunga. Jag och Leo har snackat om att vi skall samordna det för få ihop många happyiter som skall köra VR10. Vi kommer få tillfälle att räna ihop, snacka ihop oss och ägna oss åt träningsnedbrytande drycker på kvällen!

Leo slängde ihop två helger som han la ut i 7.30 tråden. Jag snor hans text och offentliggör träningshelgdatumen även i denna tråden nu.

Anmälningslista som den Leo har i 7.30 tråden återkommer jag med.

Träningshelg #1, 17-18 april:

Första helgen blir det isåfall distanspass där vi övar på att köra belgisk kedja så mycket det går, samt helt enkelt njuter av fina landsvägar i Göteborgsområdet med trevlig och god fika. Teambuilding som när det är som bäst.

Träningshelg #2, 29-30 maj

Under andra helgen i slutet av maj är planen att vi bl.a. kör ett snabbdistanspass på ca 15 mil (Göteborg-Varberg-Göteborg), där målet är att snitta minst 40km/h - vilket är det tempo vi ska hålla runt Vättern (inte sub8 tempo på VR dock på denna tur.

Mer info om träningshelgerna kommer även via mail snart. Boende i Göteborg går att fixa på många sätt som sagt.

Ja, det vore riktigt kul att få ihop så många som möjligt så vi kan känna på hur det är att cykla i en +30-mannaklunga - kanske kan vi bli 50st??!! Vi kommer dessutom att ha nära nog samma fart på Vätternrundan, så träningarna funkar för båda grupperna.

/Leo

Beslutet om träningskläderna är taget. Det blir snygga svarta Team Bikebuster kläder vi kommer köra i. Jag skall försöka få hit en uppsättning i stlr M så fort det går så folk i och rung GBG kan prova, sedan får vi ta mått på och lägga ut så ni kan beställa rätt storlekar. Dom kortärmade tröjorna har inte kommit till Danmark än. Jag återkommer när allt är aktuellt.

Som sagts förut. Grundpaketet som all köper är kortärmad tröja samt vindväst. Utöver det kan man även köpa bibs (vilket jag med fler kommer göra). Priserna har jag mailat ut, har någon missat dom skickar jag det till er).

Satan vad kul det här - grymt sporrande att slita ont på trainern och i skogen med sub8 som mål.

Patric

Tillbaka
Topp