VR-10 sub8 Happy Paprikan - sluttid 7.46 - Tack alla!

Ser mörkt ut för min del med båda helgerna. Svensexa i Helsingborg i helgen och kurs i Kina sista helgen i maj. Börjar bli lite nervös för att inte hinna köra belgiskt ordentligt innan VR. Det kanske finns möjlighet till några gemensamma rundor bland oss som bor i de östra delarna av landet, i Stockholmstrakten eller någon annanstans?

paprikan skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag fyller på listan!
>
> Kommer gör
>
> paprikan
> jonas g
> steffo n
> stisse
> orange
> ismael
> felix_sors
> fredrik halldin
> eze

Jepp, jag är på så det smäller om det. Fast bara på lördag, då det är simskola för barnen på söndag.

Hade gärna hängt med på lite After Bike / Before Bike hemma hos Herr Paprika - men jag har redan sen tidigare bokat upp lördagskvällen för annat.
Men det går fler tåg, kanske ljugarkväll/taktiksnack efter NDL?

Se nu till att åkalla alla Solgudar ni kan så kanske vi slipper totalt grisväder nu på lördag.
Ses!

Saltgurkan, om du inte har någonstans att bo i Gbg kan du slagga hos oss. Vi har en säng på kontoret som du kan nyttja!

Jag kan tyvärr inte. Har fullt sjå med att fjäska till mig träningstid på hemmaplan, så att åka till GBG för att träna finns inte... Tyvärr är nästa tillfälle också kört för min del.

Träningen rullar annars på bra. Snön har försvunnit snabbt och en vinter med temperaturen konstant på minussidan har gjort att det är inte mycket grus på vägarna. Lite lurigt med längsgående tjälsprickor bara...

Jag lovar att jag gör vad jag kan för att den 19/6 inte sticka ut på ett negativt sätt i alla fall ;-)

Gott att träning flyter på Lasse, kanske vi ses på något lopp före VR, jag har inte bestämt mig än för vilka lopp jag skall köra. Är också i läget att få ihop träningstid med fru som sjunger mycket och barn. Att man ens är där man är borde ses som ett under.......

Patric

paprikan skrev:
> Saltgurkan, om du inte har någonstans att bo i
> Gbg kan du slagga hos oss. Vi har en säng på
> kontoret som du kan nyttja!

Tack, för erbjudandet, funderade allvarligt på det ett tag och kollade tågplatser mm men nu verkar tågen knökfulla pga ombokningar från inställda flyg (som inte pallar med lite vulkanrök). Jag får väl trampa runt på hemmaplan istället :).

> > Kommer gör
> >
> > paprikan
> > jonas g
> > steffo n
> > stisse
> > orange
> > ismael
> > felix_sors
> > fredrik halldin
> > eze
> Kristoffer
>
Fast jag skippar nog lördagskvällens aktiviteter. Cyklar någon via Kortedala tar jag gärna sällskap till samlingen.

> Kommer gör
>
> paprikan
> jonas g
> steffo n
> stisse
> orange
> ismael
> felix_sors
> fredrik halldin
> eze

Kör hårt i helgen! Jag siktar på att åka ner till götet nästa träningshelg (29-30 maj).

paprikan skrev:

> Mr. Scott - kommer du på nästa träningshelg då
> det blir mer fartkörning?

Hm, jag ska försöka. Jag har lite att trixa med för att få till det.

Nu jävlar... från fixed till bakväxel förra sommaren och 1x8 till 2x10 idag. Blir nog en liten provrunda till cykelcity för konsultation i framväxeljustering imorgon och åtdragning av bultar och annat tjafs.
På lördag hoppas jag att allt sitter som det ska :D

0range skrev:
> Nu jävlar... från fixed till bakväxel förra
> sommaren och 1x8 till 2x10 idag.

2*10??? Bockstyre näst? ;)

Ola skrev:
> 2*10??? Bockstyre näst? ;)

tror inte det.. ryggen skulle nog hata mig ;D

Cyklade med Mathias900 igår och även han är med på lö/sö.
Sätter lite press på honom genom att skriva detta ;-)

Själv har jag svårt att komma loss på lördag kväll.

0range skrev:
> Nu jävlar... från fixed till bakväxel förra
> sommaren och 1x8 till 2x10 idag.

När Fan blir gammal så blir han religiös.

Nu har du ju fler växlar än mig ju.

Då blir vi!

paprikan
jonas g
steffo n
stisse
orange
ismael
felix_sors
fredrik halldin
eze
Mathias900
Kristoffer

Ses imorgon kl 10 med sub7.30 gänget!

Då sitter jag här själv efter det att ett gäng sköna cyklister lämnat mig efter en skön middag och skönt snack.

Dagens pass bjöd på vind, vind och hårda vindbyar. Hade vi inte vinden från sidan hade vi den rakt framifrån.

Trots detta fick vi ihop 14 mil med ett snitt på 33.5. Vi var 22 cyklister när vi startade. Många såg riktigt starka ut.

Från vår klunga körde.
Paprikan
SteffoN
JonasG
Eze
Stisse
Ismael
Kristoffer
Felix_Sors
Orange
Fredrik Halldin

Nästan alla provade teamkläderna som har komit till mig i strl M. Jag skall lägga ut bilder på kläderna och även blotta ig med mina mått så ni kan få en uppfattning om storlekarna.

Det enda jag kan säga är att kläderna var ljuvliga att cykla i. Dom sitter sjukt bra och har en underbar kvalitet. Byxorna är dom bästa jag cyklat med (har dock aldrig ägt ett par Assos).

Ni som inte var med idag - ses vi nästa träningshelg? Kört hårt och bli starka....

Det har blivit några avhopp i gruppen och vi har fått in några reserver som jag hoppas mycket på, mer om det när allt är klart!

Patric

DSCN4043.JPG ht=725
DSCN4044.JPG ht=725
DSCN4045.JPG ht=725
DSCN4046.JPG ht=725
DSCN4047.JPG ht=725
DSCN4048.JPG ht=725
DSCN4049.JPG ht=725

För mig passar M rakt över, byxorna och västen sitter perfekt men tröjan är kanske lite stor för "racefit".

Jag är 181 lång och väger ca 70 kg. Har inte speciellt stor överkropp (som bilderna tydligt visar.......).

Andra som var här och provade och hade ungefär samma storlek som mig tyckte att väst och byxor satt bra i stlr M men att västen stramade lite över ryggen och de beställde L.

Hals 37 cm
Bröst 88 cm
Höft 86 cm
Lår 53 cm
Överarm 31 cm

Vi har tidigare bestämt att vi skall ha tröja och väst, men ihop med byxor blir vi riktigt snygga, så det är att föredra att man köper allt.

Behöver du även komplettera din garderob med en långärmad tröja eller långa bibs får snuskigt bra priser även på dom, maila mig och du är intresserad.

Vad gäller bars, gels och sportdryck (Enervit) beställer vi även allt det vi vill ha samtidigt. Så samtidigt som du meddelar mig vilka klädkombinationer du skall ha och vilka strl så meddelar du även om du vill ha energi och, vad i så fall och hur mycket.

Jag kommer lägga ut en lista på dom som INTE har meddelat klädval och kommer således stryka allt efter hand.

Betalning sker till mig i förväg, allt vi beställer kommer till mig i Gbg, och jag löser sedan hur vi får ut det till alla medlemmar.

Eftersom det i år startar en massa snabbgrupper ungefär samtidigt kommer det stundtals bli rörigt mellan olika grupper. Vi måste därför köra enhetligt för att kunna ha en chans att hålla ihop.

ALLA MÅSTE KÖPA MINST TRÖJA OCH VÄST. Detta är ett krav för att köra i klungan!

Men som sagt, eftersom kläderna var sköna blir ni varken skinnade eller utan kläder resten av säsongen - snygga är dom också.

Patric

Ordet deffad har fått en helt ny innebörd. Jisses, jösses, Amalia. Och lite smält kokosfett är inte att tänka på?
Jättesnygg stass. Ni blir en riktigt stilig klunga.

smiley skrev:
> Ordet deffad har fått en helt ny innebörd.
> Jisses, jösses, Amalia. Och lite smält kokosfett
> är inte att tänka på?
> Jättesnygg stass. Ni blir en riktigt stilig
> klunga.

Instämmer, modigt att vika ut sig sådär, ska mäta lite och återkomma, antar att jag inte kommer i storlek M iaf :)..

Smiley, det är tyvärr inte ett resultat av deffning - jag ser helt enkelt ut så, kanske beror det på all träning(då skulle du sett mig när jag deffade på riktigt under min storsatsatsande klätterkarriär - då vägde jag 64, nu runt 70).

Leo provade kläderna igår (ja - det finns bildbevis) och han är inte heller direkt tjock......

Men visst blir vi nästan lika snygga som ditt enorma arbete inneburit med Team Conti.

Patric

Jag har precis skrivit ett mail till alla - det är superviktigt att ni alla tar del av informationen där. Hör av er om ni inte fått mailet.

Kör hårt.

Alla ni som bor runt om GBG, var är ni - kom fram ur garagen och kör med på dom gemensamma passen!

Klungkörning är något man måste nöta in - det märktes i helgen! Ju bättre vi är på att köra i klunga ju bättre kommer det gå på VR!

Alla ni som inte bor i GBG, häng på så många klubbträningar som möjligt och kör belgiskt - eftersom vi kommer köra belgiskt runt Vättern är det bra att ni vet hur det går till och har rutin på det!

Jag längtar något så grymt till att få träffa er alla i Motala!

Patric

Angående storlekar.

Har du - eller någon annan som provade i helgen - någon Kalas eller Assos tröja eller byxa att relatera till? Jag vore lite hjälpt av utlåtandet "jag passar i M och har M i klubbtröjan från Kalas" typ.

Nja, jag har inget Assos men en fantomdräkt i strl S från Kalas, den är väldigt tight men funkar. Utifrån det kan jag säga att M hade varit bättre. Och Biemmes M sitter bra på mig förutm att just tröjan är lite, lite, lite för pösig vid magen för att sitta racetight (å andra sidan har jag knappt någon mage), men inser att S hade suttit för tight i halsen.

Inte klokt vilket knäppt inlägg......

Jag har en lite mer ”normal” kroppsform än Patrik och kanske kan ge en lite mer nyanserad bild. Jag väger in på 73-74kg och är 178cm lång. Fettet, i den mån det finns något sitter runt magen…

Storleken på byxorna (M) och tröjan (M) är perfekt för mig, västen var lite kort och väldigt tight, speciellt över axlarna (jag kommer ta storlek L på denna). Jag uppfattar storlekarna som ”ärliga” och mer lika vanliga kläder. Storleken på byxorna (M) kan jämföras med Campangolos RayTech BIB (L) och Giordana Silver Line BIB (L), båda av 2009 år modell som jag i normala fall kör med.

Kan även nämna att västen inte är en vanlig vindväst i prassligt nylontyg. Den här är av vindtät jersey (på fronten, nät på ryggen) som dessutom är stretchig. Den kändes väldigt lyxig och genomarbetad jämfört med Campagnolos vindväst.

Ride on!
/Jonas

Jag är 185 och väger 84 kg. Då borde väl allt i L passa eller?
Men om du väljer västen i L kanske jag behöver XL!? Svårt.
/Sven

JonasG skrev:
> Jag har en lite mer ”normal” kroppsform än
> Patrik och kanske kan ge en lite mer nyanserad
> bild. Jag väger in på 73-74kg och är 178cm
> lång. Fettet, i den mån det finns något sitter
> runt magen…
>
> Storleken på byxorna (M) och tröjan (M) är
> perfekt för mig, västen var lite kort och
> väldigt tight, speciellt över axlarna (jag
> kommer ta storlek L på denna). Jag uppfattar
> storlekarna som ”ärliga” och mer lika vanliga
> kläder. Storleken på byxorna (M) kan jämföras
> med Campangolos RayTech BIB (L) och Giordana
> Silver Line BIB (L), båda av 2009 år modell som
> jag i normala fall kör med.
>
> Kan även nämna att västen inte är en vanlig
> vindväst i prassligt nylontyg. Den här är av
> vindtät jersey (på fronten, nät på ryggen) som
> dessutom är stretchig. Den kändes väldigt lyxig
> och genomarbetad jämfört med Campagnolos
> vindväst.
>
> Ride on!
> /Jonas

Jag är 183 cm lång och väger in på 72 kg. För mig passade byxa, tröja och väst fint i storlek M. Jag glömde dock att testa passformen på västen med ett bar bananer i tröjans ryggfickor. Har du gjort något sådant test Patric?

För mig är det inga problem med mycket saker i fickorna eftersom västen lägger sin naturligt ovanför fickorna bak, vilket jag tycker var mycket bra. Detta påverkade inte hur den satt fram. Håller med JonasG västen känns väldigt genomarbetad.

Ismael, jag skulle satsa på en L (XL kommer dock inte bli för stor eftersom västen är sydd tight och lite stretchig...), västen sitter tight på mig och jag är som sagt 181 och väger typ 69 kg. Det som gjorde att Jonas valde L var att M satt väl tight runt halsen och över axlarna.

Är du osäker Ismael så kom hem till mig och prova - bor i Linné. Sedan kan du hjälpa andra ute i Sverige att hitta rätt strl med hjälp av dina mått.

Snyggt jobbat med kläderna! Tänkte inte köpa byxorna först men färgmatchningen gör att jag slår till på ett par sådana också;-)

Bilagor

• DSCN4045.JPG
    DSCN4045.JPG
    54.3 KB · Besök: 40
  • IMG_4212.jpg
    IMG_4212.jpg
    101.3 KB · Besök: 39
Ser kanon ut Lasse. Du fick tag på ett shallow styre oxå ser det ut som.

Glöm inte pumpa backdäcket bara ;)

paprikan skrev:
> Åh herrejävlar vilken cykel!

Men det är ju ingen Wilier ;-P

felix_sors skrev:
> Jag är 183 cm lång och väger in på 72 kg. För
> mig passade byxa, tröja och väst fint i storlek
> M. Jag glömde dock att testa passformen på
> västen med ett bar bananer i tröjans ryggfickor.
> Har du gjort något sådant test Patric?

Jag är typ lika långa som dig (1.84) men väger 78. Tror du det blir bra med byxa å tröja i M ändå och sen väst i L?

Mathias900 skrev:
> Jag är typ lika långa som dig (1.84) men väger
> 78. Tror du det blir bra med byxa å tröja i M
> ändå och sen väst i L?

Ja, det blir nog utmärkt. Byxorna var väldigt stretchiga och de kommer att sitta skönt även om du har betydligt mer lårmuskler än vad jag har. Tröjan och västen satt bra helt enkelt. Bra passform. :-)

paprikan skrev:
> Det kommer sitta formgjutet (M,M,L)på dig
> mathias, är du osäker, kom hem till mig och
> prova!

Verkar som det jag skrev borde passa men jag dyker för säkertskull antagligen upp med Ismael imorgon.

Ses då

Då har även jag spenderat en tid på aktivitus ihop med Mattias monarker. Det blev väl kanske inte så imponerande siffror fast med tanke på att det bara blitt 6v träning sedan sjukuppehållet så är jag nog rätt nöjd.

Längd 181
Vikt 77,0
BMI 23.5
Testvärde 59.6 ml/kg/min
Vo2Max 4.49 l/min
maximal energikons. 23.0 kcal/min
Max motstånd 350 W
Max. motstånd/vikt 4.5 W/kg

Wingate
Peak power (W) 941
Peak power (W/kg) 12.22
Avg power (W) 748
Avg power (W/kg) 9.72
Min power (W) 449
Min power (W/kg) 5.84
Power drop (W) 491
Power drop (W/kg) 6.38
Power drop (W/s) 16.37
Power drop (W/s/kg) 0.213
Power drop (%) 52.19

hemoglobin 144
Blodglykos 6,2

Pulströsklar
Maximal puls på test 187 bpm
Återhämtningspuls 116 bpm
Anaerobisk tröskel 170 bpm(260 W, 3.37W/kg)
Aerobisk tröskel 152 bpm(FatMax)
Nedre gräns för aerobisk zon 134 bpm

Jag har också gjort ett cykeltest. Alla på jobbet har testas av företagshälsovården. Det var ett fruktat så kallat maxtest där man skulle trampa tills man nästan dog. Efter en stund på cykeln sa en imponerad sköterska att jag med min kondition kunde bli brandman...

Skämt å sido, är det någon som vet om det finns möjlighet att göra ett "Aktivitustest" någonstans i norra delarna av landet, Sundsvall-Umeå?

Fast det är skönt att se lite mer "normala" värden.
När blir nästa test för att se ngn slags utveckling?

Pratade ni om träningsupplägget fram till Vättern?

Sven

Tillbaka
Topp